Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
Laatste Hazelburn 10 release is van 2023 en jaar daarvoor ook maar 1.
Jaren daar voor meerdere releases in 1 jaar.
Dus ja toch iets met schaarste......
0 x
-
whisky4wood
- Senior

Jarno schreef:Laatste Hazelburn 10 release is van 2023 en jaar daarvoor ook maar 1.
Eerst was er schaarste omdat er " slechts" 10 procent naar hazelburn en 10 procent naar Longrow ging. Maar met alle nieuwe springbank versies misschien nog minder naar Hazelburn. Of misschien wel veel naar de Campbeltown Loch blend. De Hazelburn is wel lekker, maar ik weet niet of hij qua prijs kwaliteit zo lekker blijft.
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Ben ik zelf ook wel liefhebber van de Springbank familie. Van de expressies een voorkeur voor de Springbank zelf, de Hazelburn als goede volger als ik geen zin heb in turf. De 'funk' zit daar ook wel in. De Longrow is niet slecht maar turf vind ik soms te veel een maniertje.whisky4wood schreef:Jarno schreef:...maar ik weet niet of hij qua prijs kwaliteit zo lekker blijft.
Wat betreft mijn slijter was de Springbank 10 altijd een paar Euro duurder dan de Hazelburn 10 of de Longrow. Maar geen tientallen Euro's.
Als je te veel moet betalen kan dat ook aan de tussenhandel liggen die schaarste gebruiken om wat extra te verdienen door de vraagprijs op te schroeven. Hun goed recht, aan jou om de waarde te bepalen door het te kopen of juist niet. Vind je het te duur; laten staan.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
JoachimV10
- Senior

Binnen x aantal maanden of volgend jaar, ligt de Hazelburn 10 gewoon weer overal voor max 60/65 in de rekken.
Omdat er even geen Hazelburn 10 meer is geproduceerd, en ze nu plots weer terug geleverd worden, wil iedereen er terug een flesje van en profiteren slijters daarvan.
Deze zomer vertelden ze bij de distilleerderij dat ze even wat minder/geen HB 10 meer maakten omdat ze wat meer Springbank produceerden.
Vorig jaar was het wat moeilijker om de SB 10 aan 60/65 euro te scoren, ondertussen kan je hem weer praktisch overal aan die prijs kopen.
Nu ze terug meer HB zijn gaan maken, is het een kwestie van tijd tot de rekken weer wat meer aangevuld zijn, en dus weer voor de normale prijs terug verkrijgbaar gaan zijn.
Omdat er even geen Hazelburn 10 meer is geproduceerd, en ze nu plots weer terug geleverd worden, wil iedereen er terug een flesje van en profiteren slijters daarvan.
Deze zomer vertelden ze bij de distilleerderij dat ze even wat minder/geen HB 10 meer maakten omdat ze wat meer Springbank produceerden.
Vorig jaar was het wat moeilijker om de SB 10 aan 60/65 euro te scoren, ondertussen kan je hem weer praktisch overal aan die prijs kopen.
Nu ze terug meer HB zijn gaan maken, is het een kwestie van tijd tot de rekken weer wat meer aangevuld zijn, en dus weer voor de normale prijs terug verkrijgbaar gaan zijn.
2 x
- defeatless
- Moderator

Tussen kerst en oud en nieuw ligt er een Springbank Claxon's in de winkel.
1999 - 26yo Fresh Sherry Hogshead - 47,8% ABV. Voor de schamele prijs van €899,95
Ik zou zeggen: Sla je slag!

1999 - 26yo Fresh Sherry Hogshead - 47,8% ABV. Voor de schamele prijs van €899,95
Ik zou zeggen: Sla je slag!
0 x
defeatless schreef:Tussen kerst en oud en nieuw ligt er een Springbank Claxon's in de winkel.
Ik zou zeggen: Sla je slag!![]()
Welk kalenderjaar?
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
Wouterk schreef:defeatless schreef:Tussen kerst en oud en nieuw ligt er een Springbank Claxon's in de winkel.
Welk kalenderjaar?
Voor de liefhebbers..
https://www.bockjebathmen.nl/nl/webshop ... 000-c25128
...toch de verkeerde !
0 x
- defeatless
- Moderator

Snowy schreef:Wouterk schreef:defeatless schreef:Tussen kerst en oud en nieuw ligt er een Springbank Claxon's in de winkel.
Welk kalenderjaar?
Voor de liefhebbers..
https://www.bockjebathmen.nl/nl/webshop ... 000-c25128
...toch de verkeerde !
Dit lijkt inderdaad wel een andere dan dat ik via de chatkanalen heb doorgekregen. Ander productiejaar, andere leeftijd op de fles en ander ABV....
0 x
defeatless schreef:Tussen kerst en oud en nieuw ligt er een Springbank Claxon's in de winkel.
Hij lijkt nu te koop, op WHIC en Dramtime was hij direct weg.. Doe mij maar een klein sampletje als iemand hem in zijn mandje gooit..
https://www.bockjebathmen.nl/nl/webshop ... s-old-1999
0 x
Hij lijkt nu te koop, op WHIC en Dramtime was hij direct weg.. Doe mij maar een klein sampletje als iemand hem in zijn mandje gooit.. 
Het gaat gelukkig goed in NL :
Groet Cor

Het gaat gelukkig goed in NL :
Groet Cor
0 x
Ook de Sherry Amontillado kunnen scoren voor een nette prijs, nu enkel nog op zoek naar de Sherry PX voor een normalere prijs dan wat webshops / whiskybase er voor vraagt.. Mocht iemand een lead hebben, ze gaan allemaal open hier en komen beschikbaar als samples.
In other news : Nog 90 nachtjes slapen en dan : Barley to Bottle tour!
In other news : Nog 90 nachtjes slapen en dan : Barley to Bottle tour!
1 x
Snowy schreef:In other news : Nog 90 nachtjes slapen en dan : Barley to Bottle tour!
Mooi vooruitzicht. Ik moet nog 226 nachtjes slapen

2 x
Recept voor de nog uit te komen 18 yo is ook bekent. 50% bourbon / 45 % sherry / 5% rum
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”