SMWS loopt achter met de prijzen.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Petrovitski
Senior
Senior

SMWS loopt achter met de prijzen.

Berichtdoor Petrovitski » 19 Jul 2025, 19:26

Een jaar geleden ben ik gestopt met SMWS. Te weinig leuk aanbod en waar ze eerder leuke flessen voor schappelijke prijzen verkochten, was het inmiddels redelijke flessen voor hoge prijzen.
Maar goed, ik heb zonet nog eens gekeken of ze inmiddels weer op de goede weg waren.
Nou... nee. (naar mijn mening dan)
Een mooie fles van Signatory of iets vergelijkbaars geeft je nu echt meer waar voor je geld.
De jongere flesjes zitten gemiddeld net iets onder de 10 euro per jaar. Ik vind 110 euro voor een niet heel populaire destilleerderijfles van 13 jaar niet goedkoop.
De oudere flessen zijn nog steeds veel te veel aan de prijs. Fettercrairn (wat nu niet bepaald een MacAllan of Springbank is) van 32 jaar bijna 1000 euro, bijvoorbeeld.

Nee, ik ga mijn abo voorlopig nog maar niet opnieuw opstarten.
5 x
Afbeelding

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: SMWS loopt achter met de prijzen.

Berichtdoor Tris » 20 Jul 2025, 12:26

Ik heb precies hetzelfde, 2 jaar geleden gestopt toen was het al te duur voor wat je krijgt maar het wordt alleen maar steeds gekker.
Naar mijn idee pikken ze ook niet de juiste vaten eruit, ik heb het systeem weleens uitgelegd gekregen en 3 van de 5 sterren betekent bottelen, daar gaat het al fout.
Als het hele tasting panel gemiddeld op 3 sterren uitkomt dan heb je middelmatig spul, eigenlijk had dat naar mijn mening niet eens geselecteerd moeten worden voor de tasting.
1 x
Afbeelding

Snowy
Actief lid
Actief lid

Berichtdoor Snowy » 20 Jul 2025, 15:05

Mijn abonnement verlengt binnen een weekje, en ik zit nog steeds in dubio, ook om de bovenstaande redenen. Ik reis vaak en kom door de pas op veel leuke plekken waar je anders niet zo snel komt, maar het blijft gewoon veel geld…

Verlengen is €90 incl fles, dat is voornamelijk wat de twijfel in stand laat. In 1 jaar lidmaatschap 4 flessen gekocht en 1 fles bij lid worden gekregen, en ik moet zeggen dat ik deze 5 flessen wel erg hoog heb zitten in mijn collectie..
0 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Berichtdoor cor0566 » 20 Jul 2025, 16:48

Ik heb eens een SMWS tasting bijgewoond bij de plaatselijke whiskyclub, maar ik was echt niet onder de indruk.
In het verleden wel een hele mooie Glenmorangie gehad, en wat recenter een leuke Glenfarclas.

Maar het concept ( sorry ) spreekt me niet aan.

Groet Cor
0 x

Snowy
Actief lid
Actief lid

Berichtdoor Snowy » 22 Jul 2025, 20:49

Toch mijn auto renewal uitgezet, bij twijfel niet doen..
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Berichtdoor defeatless » 03 Aug 2025, 22:31

Klopt inderdaad. Tot een jaar of 5 geleden was het zeker de moeite waard. En al helemaal als je 1 abonnement met nog wat vrienden deelde. Daarna werd het alleen maar moeilijker om een leuke fles te nemen. En als je dan een paar keer een gokje neemt en het kwartje valt verkeerd, dan is het snel uit met de pret.

Ze hebben denk ik, net als alle IB's, gewoon grote moeite om goede kwaliteit te vinden. De OB's houden dat mooi zelf, want die zien de verkoop kelderen en willen dus de betere kwaliteit zelf verkopen als special of limited.
1 x

Uridium
Moderator
Moderator

Berichtdoor Uridium » 03 Aug 2025, 22:51

Ik ken SMWS niet uit 'de oude tijd', maar wat ik de laatste tijd heb gekocht, vind ik toch verdomd lekker. En inderdaad met een gedeeld abonnement en recent een héél gunstige zomeraanbieding (€ 75 korting bij uitgave van € 250+) kom ik gemiddeld op 80 euro per fles, allemaal CS en eigenlijk nooit een tegenvaller.
Veel fijner dan menig OB die ik de laatste tijd heb gekocht of geplopt...
0 x
Afbeelding

Wahlee
Senior
Senior

Berichtdoor Wahlee » 06 Aug 2025, 16:23

Ik ben afgelopen jaar lid geworden, juist na een geslaagde tasting in midden Limburg. Lid geworden inclusief 1 fles. Dat was geen bijzondere.
Daarna drie flessen in 1 koop (daardoor 30% korting). Dat waren dan wel weer prima flessen voor een mooie prijs.

Dus; in principe eens, maar de bijzondere kortingen kunnen het toch de moeite waard maken.
Ik zit meer in dubio om te verlengen omdat er zoveel moois voorbij komt buiten de smws. En ik kan nu eenmaal niet alles kopen.
0 x

Jeremiah
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Berichtdoor Jeremiah » 28 Aug 2025, 08:11

De prijzen zijn echt flink gestegen en het aanbod spreekt mij vaak ook niet aan. Ik koop tegenwoordig vaker onafhankelijke bottelingen van bijvoorbeeld Signatory of North Star – veel betere prijs-kwaliteitverhouding. Soms mis ik het exclusieve gevoel van SMWS wel, maar voor die prijzen laat ik het voorlopig ook even zitten.
0 x

Wahlee
Senior
Senior

Berichtdoor Wahlee » 21 Nov 2025, 14:02

Ik heb een fout gemaakt, waardoor het oorspronkelijke bericht niet meer zichtbaar is, maar mijn reactie wel. Hieronder het oorspronkelijke bricht

Wahlee schreef:
Ik ben afgelopen jaar lid geworden, juist na een geslaagde tasting in midden Limburg. Lid geworden inclusief 1 fles. Dat was geen bijzondere.
Daarna drie flessen in 1 koop (daardoor 30% korting). Dat waren dan wel weer prima flessen voor een mooie prijs.

Dus; in principe eens, maar de bijzondere kortingen kunnen het toch de moeite waard maken.
Ik zit meer in dubio om te verlengen omdat er zoveel moois voorbij komt buiten de smws. En ik kan nu eenmaal niet alles kopen.

Afgelopen week toch maar verlengd, met mystery bottle.
We gaan ervaren of het de moeite waard gaat zijn.

Overig ook een 35cl flesje Ben Nevis besteld.
Krijgt 90 punten, dus moet goed zijn :HitHead :Tongue
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -smws-7895
1 x

defeatless
Moderator
Moderator

Berichtdoor defeatless » 22 Nov 2025, 02:50

Wahlee schreef:[

Precies! Een N=1 met iemand die sowieso 3 punten erboven zit moet geloofwaardig zijn! :lekker :duimop
0 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Berichtdoor Nickolaas » 22 Nov 2025, 09:53

defeatless schreef:
Wahlee schreef:[

Precies! Een N=1 met iemand die sowieso 3 punten erboven zit moet geloofwaardig zijn! :lekker :duimop

Afhankelijk van wie de N is, kan dat best geloofwaardig zijn :D !
0 x
Afbeelding

Wahlee
Senior
Senior

Berichtdoor Wahlee » 08 Dec 2025, 16:31

Deze als mystery bottle ontvangen. We gaan het ervaren

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -smws-8060
0 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Berichtdoor Casketje » 09 Dec 2025, 11:15

Ik zag gisteren een "suggested post" op facebook van SMWS met daarin iemand die een mystery box had besteld - 7 flessen voor €645. En dat was allemaal jonger spul met een 17 jarige Craigellachie en een 17 jarige blended malt als interessantste.
0 x

Snowy
Actief lid
Actief lid

Berichtdoor Snowy » 09 Dec 2025, 15:07

Casketje schreef:Ik zag gisteren een "suggested post" op facebook van SMWS met daarin iemand die een mystery box had besteld - 7 flessen voor €645. En dat was allemaal jonger spul met een 17 jarige Craigellachie en een 17 jarige blended malt als interessantste.

Zag hem ook voorbij komen, ik had er zelf ook meer van verwacht.
Ik zat te twijfelen over de box van 2, maar blij dat ik het heb overgeslagen.. Als hij niets ouder dan de 17 heeft ontvangen zou ik toch even gaan klagen..

"Choose a case of six and we’ll tell you a bit more – you’re GUARANTEED to receive a bottle of whisky over 18 years old worth at least €140."
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”