Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 06 Jan 2012, 18:51

macoffringa schreef:Glenfiddich heeft in 1974 de weg geopend voor vrijwel alle andere single malts, door als eerste wereldwijd single malt te gaan marketen en was ook bij de allereersten die een bezoekerscentrum openden. Zonder Glenfiddich was er voorts geen The Balvenie geweest. Ik kan nog meer redenen noemen waarom deze single malt in de direct herkenbare driekantige fles - volgens mij - een ereplek verdient in elke whiskyverzameling, but I rest my case here. 8-)

Nicely spoken, Hans!
Dit merk hoorde -onder andere - bij mijn "tewhiskylating". :)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

liefmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor liefmans » 06 Jan 2012, 20:29

Laatste keer dat ik in Schotland was met een paar andere whiskyliefhebbers waaronder ook een glenfiddich-hater toch de distillery bezocht.

Altijd leuk om die mensen hun gezicht te zien wanneer ze ontdekken dat het nog steeds een van de meest traditioneel ingestelde stokerijen is en zelfs nog steeds hun stills met open-flame verwarmen. Als ze dan nog een paar leuke niet-zo-standaard fiddichs kunnen proeven en moeten toe geven dat die eigenlijk best lekker zijn is mijn dag in ieder geval al gemaakt.
0 x
Afbeelding

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 06 Jan 2012, 20:51

I_SPEY schreef:Dit merk hoorde -onder andere - bij mijn "tewhiskylating". :)

Ook bij de mijne, Rene, ook bij de mijne. (En ik denk bij heel velen ... alhoewel sommigen dat niet meer willen weten)
0 x

Dropkick
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dropkick » 06 Jan 2012, 22:11

Zo, als Hans zich er ook mee gaat bemoeien, kunnen jullie wel inpakken, stelletje 'fiddich-haters! :vies Heb er net een op, en hij was toch gewoon weer prima! :goedgedaan
Ik moet wel eerlijk toegeven dat het historisch belang van de distilleerderij Glenfiddich van geen invloed is op de smaak van het product dat ze leveren...Maar mijn zegen hebben ze!
0 x
Afbeelding

Carlo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Carlo » 06 Jan 2012, 23:19

Nou ik weer over Glenfiddich lees ga ik er gelijk weer een halen dit weekend.
Prima whisky die mij hier heeft gebracht waar ik nu ben.

dit wel een beetje off-topic maar ach. :schotland
0 x
Afbeelding

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 07 Jan 2012, 13:31

Dropkick schreef:stelletje 'fiddich-haters! :vies

Haters? Ho ho... :Protest
0 x
Afbeelding

Valon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Valon » 07 Jan 2012, 19:06

macoffringa schreef:Glenfiddich heeft in 1974 de weg geopend voor vrijwel alle andere single malts, door als eerste wereldwijd single malt te gaan marketen en was ook bij de allereersten die een bezoekerscentrum openden. Zonder Glenfiddich was er voorts geen The Balvenie geweest. Ik kan nog meer redenen noemen waarom deze single malt in de direct herkenbare driekantige fles - volgens mij - een ereplek verdient in elke whiskyverzameling, but I rest my case here. 8-)

Ach, het is een beetje zoals Ajax, Feyenoord en Psv.

Laat Glenfiddich nou eens onder de eerste vallen.

Raakvlakken?

Ja zeker!

Ze komen er hier namelijk allebei niet in. :lol:
0 x

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 27 Feb 2012, 11:26

Ik heb gisteravond weer eens een Bowmore Legend gehad. Dit is toch veruit de minst lekkere whisky die ik tot nu toe heb gehad. Ik had er vooraf veel meer van verwacht. Ik vind hem vooral heel waterig, weinig karaktervol. Nee, hij valt me echt tegen. Terwijl ik zeker wel te porren ben voor een Islay whisky. Ik weet niet of de Legend een typische Bowmore-smaak heeft, want dan zal ik voorlopig geen andere Bowmore aanschaffen.

Meer mensen die 'm niet zo lekker vinden? Of juist het tegenovergestelde?
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 27 Feb 2012, 12:59

ElwinB schreef:Meer mensen die 'm niet zo lekker vinden? Of juist het tegenovergestelde?

Ik zal hem anders eens in de sampling steken, dan gaan we het snel weten :gnif
0 x
Afbeelding

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 27 Feb 2012, 13:37

ElwinB schreef:Ik heb gisteravond weer eens een Bowmore Legend gehad. Dit is toch veruit de minst lekkere whisky die ik tot nu toe heb gehad. Ik had er vooraf veel meer van verwacht. Ik vind hem vooral heel waterig, weinig karaktervol. Nee, hij valt me echt tegen. Terwijl ik zeker wel te porren ben voor een Islay whisky. Ik weet niet of de Legend een typische Bowmore-smaak heeft, want dan zal ik voorlopig geen andere Bowmore aanschaffen.

Tja... ik hoor bij de groep (of ben misschien een eenling) uit het andere kamp. Een smakelijke whisky
die bij mij eigenlijk standaard in de kast staat. Ik moet daarbij wel zeggen dat het een van de "eenvoudiger"
whiskies is - bij mij heeft deze de plaats ingenomen van The Balvenie Doublewood. Een lekkere whisky
voor tussendoor.
0 x

raleigh
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor raleigh » 27 Feb 2012, 14:42

Glen Garioch 12 years is mijn tot nu minst bevallen whisky.
De reuk gaat nog maar de afdronk vind ik echt beroerd.
Hoestsiroop (de vieze), heideplanten en parfumig oid.
Gaat momenteel in mijn griepgrog.
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 27 Feb 2012, 17:45

ElwinB schreef:Ik heb gisteravond weer eens een Bowmore Legend gehad. Dit is toch veruit de minst lekkere whisky die ik tot nu toe heb gehad. Ik had er vooraf veel meer van verwacht. Ik vind hem vooral heel waterig, weinig karaktervol. Nee, hij valt me echt tegen. Terwijl ik zeker wel te porren ben voor een Islay whisky. Ik weet niet of de Legend een typische Bowmore-smaak heeft, want dan zal ik voorlopig geen andere Bowmore aanschaffen.

Die Bowmore Legend is ook niet aan mij besteed. Nu wel een tijdje geleden dat ik hem nog dronk , maar ik herinner me dat ik hem echt tegenvallen vond...
Maareuh , laat dat je zeker niet weerhouden om andere Bowmore te proberen. Een echte aanrader onder de OB's ,ook prijs-kwaliteit , vind ik de Bowmore Tempest !
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Harry
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Harry » 28 Feb 2012, 12:51

Onlangs een Sheep Dip gekocht, maar vind deze behoorlijk tegenvallen. Ik vind 'm vrij scherp en het 'zoete' is ook ver te zoeken. Was van plan om de Pig's Nose ook aan te schaffen, maar laat deze maar aan me voorbij gaan.
0 x

Michiel.
Actief lid
Actief lid

Re: Welke single malt vind je ronduit vies?

Ongelezen berichtdoor Michiel. » 15 Apr 2012, 14:04

johan brugge schreef:Ik heb wel eens één keer zo een blended whisky gehad. Dat was een Grant's. Je weet wel. Zo'n driehoekige fles met een rood label die je overal in de warenhuizen kan kopen voor zo'n 12 Euro. Bah! Zelfs met cola was hij niet te drinken.

Ik heb dezelfde fles staan, moest er meteen aan denken toen ik dit topic zag, niet te drinken inderdaad. Één van mn eerste flessen, positieve is dan weer dat het geen dure miskoop was :D
0 x

EdwinWalker
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EdwinWalker » 03 Jul 2013, 18:20

Heb laatst op een proeverij Waldviertler J.H. Original Rye-Whisky gekocht.
Vind smaak bijna een onderwerp waarover je niet kunt discussiëren of je eigen smaak als referentie gebruiken anders dan voor eigen gebruik. Maar dit spul is zo afschuwelijk smerig en weerzinwekkend, dat ik me gewoon niet kan voorstellen dat er mensen zijn die dat drinken om te genieten. :zwijg

Had twee flesjes gekocht van 0.1 liter, heb er nog een helemaal afgesloten staan.
Wie hier belang bij heeft, kan deze gratis ophalen of tegen verzendkosten toegestuurd krijgen. :goedgedaan

Achter de stand van deze leverancier stonden twee hele fraai uitziende en leuke dames, dit waren dat ook de enige pluspunten achterafgezien.

Mvg, Edwin
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”