Cadenhead Club

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Cadenhead Club

Ongelezen berichtdoor Casketje » 11 Jun 2019, 20:34

Excuus indien dit niet in het correcte subforum staat maar gezien de SMWS hier staat...

Zijn er hier mensen die lid zijn van de Cadenhead Club? https://www.cadenhead.scot/connect-with-cadenheads/join-the-cadenheads-club/
Wat zijn de ervaringen? Ik zie dat de Club bottelingen toch wel af en toe de moeite zijn - veel meer dan de SMWS die vaak overpriced en niet zo denderend van kwaliteit zijn.
0 x

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Cadenhead Club

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 15 Jun 2019, 17:42

Heb nooit het nut ervan ingezien om lid te worden van dergelijke clubs :Scratch
0 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 16 Jun 2019, 16:43

Ik ben eerder dit jaar lid geworden, mede omdat we een trip naar Campbeltown in het verschiet hadden.
Met z'n vieren waarvan twee lid zijn hoefden geen van allen te betalen voor de Cadenhead warehouse tasting en is het lidmaatschap er al uit.

Verder krijg je regelmatig nieuwsbrieven met nieuws over aankomende bottelingen en een of meerdere keer per jaar brengen ze een botteling uit die exclusief voor de leden te koop is.
Laatste keer was dit: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... es-1996-ca
Enige nadeel als je bij hun shop in Campbeltown (of Edinburgh) besteld zijn de hoge verzendkosten.

Dus nog niet veel of lang ervaring maar wel positief tot nu toe.
1 x
Afbeelding

Snowy
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Snowy » 22 Aug 2025, 18:53

Nog mensen die lid zijn van de club? Hoe zijn de exclusieve club bottelings, meteen weg of goed te bestellen en ook goed te betalen?

Aan het twijfelen om lid te worden ivm trip naar London en Campbeltown.:
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 22 Aug 2025, 19:11

Ik ben lid.
Als lid kan je bij je beide bezoeken gratis aan een tasting mee doen.

Lid geworden voor ons 1ste bezoek aan campbeltown, maar na de Brexit eigenlijk (op 1 keer na) nooit meer iets bij ze besteld.
Verzenden is vanuit UK is tegenwoordig zo ruk!!
Die ene keer waren het 20cl flesjes die ze vanuit een Duitse hub verzonden, was een probeersel maar geen vervolg aan gegeven helaas.

Onze 1ste keer naar Campbeltown in 2019 waren we met z'n vieren, waarvan 2 leden. Ze vroegen toen bij het afrekenen ter plaatse of we verwachtten om dat jaar nog een keer te komen. Toen we ontkennend antwoorden mochten de andere 2 ook gratis mee! Echt tof en netjes!

Afgelopen mei vooraf online geboekt en toen moest ik ook meteen afrekenen en die andere 2 hadden deze keer dus pech (nu ja, we delen alle kosten door 4 dus eigenlijk viel dat wel mee ;) :lol: ).

Overigens als je wel bottelingen bij ze wil bestellen af en toe hoef je niet ieder flesje uit een batch op te laten sturen, ze kunnen ze voor je achter houden (niet jarenlang hè) totdat je bijvoorbeeld een doosje vol hebt en ze dan verzenden. Of als je er regelmatig komt bewaren ze je fles(sen) totdat je er langs komt.

Over het algemeen vind ik hun bottelingen goed tot scherp geprijsd, alleen is het wel steeds meer jong en gefinisht spul. Maar zoals ik hierboven schreef, bestel er nooit meer dus volg het ook niet echt.
1 x
Afbeelding

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 23 Aug 2025, 07:34

Ik ben denk ik zo’n 12-15 jaar lid daar.
Vaker in CT geweest ook voor de toen gruwelijke warehouse tastings.heel vaak flessen besteld met elke release (authentics, small batch etc) zat ook vaak in londen voor mn werk dus haalde t steeds op.

Na vertrek van mark watt en hun nieuwe approach eigenlijk de kwaliteit verloren in mijn optiek en nooit meer iets besteld…
Ook al lange tijd niet meer in CT geweest, hoorde dat de whs tours/tastings anders zijn nu ook.
1 x
Afbeelding

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 26 Aug 2025, 10:49

Ik was in 2023 voor het eerst in Campbeltown na een whisky-hiatus van een paar jaar. Ik heb de oudere, als ik het zo hoor exclusievere warehouse tastings en small batch bottelingen nooit meegemaakt. Ik heb een top tijd gehad bij Cadenheads toen, heb een tasting gedaan en aantal flessen gekocht en me ook ingeschreven als lid van de club. 50 GBP for life, en 2 gratis tastings per jaar die je volgens mij tegenwoordig ook in Londen in kan zetten. Vorig jaar ben ik weer naar Campbeltown geweest met een andere groep, dus gelijk mijn tweede 'gratis' tasting meegepakt. Toen ook de blending experience gedaan bij ze, erg leuk.

Ik vind het zeker de moeite om daar lid te zijn, ik koop eens in de zoveel tijd een fles van ze en die bewaar ik dan tot ik er genoeg heb opgespaard en dan laat ik ze bij een vriend in Engeland bezorgen, of bij een hotel als ik voor werk/prive naar de UK moet. Laatste fles die ik heb gekocht was de Highland Park - Hazelburn - Kilkerran blend die overigens nog in Campbeltown ligt te wachten op verzending. Ze releasen ook wel eens een Springbank/Hazelburn/Longrow/Kilkerran (volgens mij minstens 1 van ieder per jaar) en ik heb alle releases daarvan die ik echt wilde hebben ook kunnen krijgen, je krijgt als member voorrang.

Overigens ook een erg fijne club mensen bij wie ik het erg naar mijn zin heb gehad, alsmede mijn reisgenoten op beide trips.
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”