Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
De Glendronach 8 yo Octarine, the Glenlivet 18 yo en de Highland Park 1998 OB. De laatste fles was halfvol, maar de smaak was erg veranderd, waardoor hij in de verste verte niet meer op de tot nu toe geproefde OB Hp's (oude 12, 15, 18 en 30) leek. Ik weet wel dat er wordt aangeraden om wanneer de whisky tegen het einde van de fles begint aan te lopen, dat je het moet decanteren in omhulsels met minder lucht, maar was verbaasd dat blijkbaar 50% van de fles leeg (wel van een liter) zo'n enorm effect had. (en helaas niet ten goede, terwijl ik meestal whiskies op hun top qua smaak vind zitten tussen 25% en 70% lucht.)
0 x
Gisteravond na Drambuie een Highland Park Provenance for IWS, maar kan me nog steeds niet echt bekoren. Ook bitter in de afdronk. Vrij spiritueus, niet echt uitgesproken geuren en smaken. 

0 x
-
Renefatdude
- Actief lid

Gisteren Bunna, Darach Ur #6, en PC 9 blijven alletwee toppers.
Rene
Rene
0 x
Gisteravond Ben Riach 12 Yo Lekkere whisky en prima prijs/ kwaliteit verhouding
Vanavond Glen Fiddich malt master's edition (sherry cask) Ben benieuwd nog niet eerder gehad
Vanavond Glen Fiddich malt master's edition (sherry cask) Ben benieuwd nog niet eerder gehad
0 x
JayDie schreef:... Highland Park Provenance for IWS, maar kan me nog steeds niet echt bekoren.
Heb ik toevallig afgelopen week leeg gemaakt ... maar inderdaad geen hoogvlieger.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Gisteren alweer een Bruichladdie ten
gevolgd door een super Glendronach revival.
Vanavond ook een whisky of 2, misschien een clynelish 14, heb ook wel zin in de HP 18
Vanavond ook een whisky of 2, misschien een clynelish 14, heb ook wel zin in de HP 18
0 x
Net tijdens Studio Sport een lekkere en laatste dram uit de fles van mijn Aberlour A'Bunadh batch 38.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik ben net begonnen aan een sample Karuizawa 1988 Great Cask Series van Whiskysite.nl. Hij ruikt naar citroenthee en smaakt naar citrusvruchten, tannines en heel zachte sherry. Zo dadelijk meer nadat ik er wat water aan toegevoegd heb.
Laatst gewijzigd door johan brugge op 26 Feb 2012, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Daarnet was het de Tomatin Decades. Ik had er een sample va. Ik vind hem heel lekker, maar hij kan voor mij geen meerwaarde bieden tegenover de Tomatin 18YO die reeds in de kast staat. Dus de kans is klein dat hij gekocht zal worden.
Nu is het Littlemill 1989/2011 Liquid Sun. Heel lekker beestje.
Nu is het Littlemill 1989/2011 Liquid Sun. Heel lekker beestje.
0 x
Eigenlijk had ik voor mijzelf genoteerd dat ik hem niet lekker vond, maar net toch wat Finlaggan Old Reserve ingeschonken. De neus vind ik nog steeds niets, maar smaak valt toch niet tegen.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Die Karuizawa was met wat water veel lekkerder en complexer dan zonder. Ik proefde (en rook) ook mandarijnen snoepjes. Voor de rest veranderde er qua smaakprofiel niet echt veel, maar ik kon wel meer peper en gember proeven. De citroensmaak werd na een tijdje wel minder. De tannines bleven wel op de voorgrond, maar dat vind ik niet erg. Een lekkere whisky die mij toch wat deed denken aan een Glenfarclas.
Nu zit ik met een Port Ellen Old Bothwell cask 2473 in mijn glas. Man man, what can I say? Die gaat er gewoon los over. Fantastische whisky is dit zeg!
Nu zit ik met een Port Ellen Old Bothwell cask 2473 in mijn glas. Man man, what can I say? Die gaat er gewoon los over. Fantastische whisky is dit zeg!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Net een Lagavulin 21yo gehad. Dat was een jeuk die ik al een tijdje wilde krabben.
Ik had hoge verwachtingen en deze werden zowaar waargemaakt. Deze whisky neemt wat ik goed vind aan de 16yo en vergroot alles uit. Hij is zoeter door de sherry en ondanks de leeftijd is de rook nog mooi stevig aanwezig. Op vatsterkte is hij goed te nippen, bijna zacht zelfs, maar met een paar druppies water wordt hij nog zilter en voller van smaak. Deze dram maakte eenzelfde indruk op mij als toen ik de eerste keer de 16yo proefde. Alles past, alles in balans.
Maar nu een stukje realiteit: voor een whisky die (inmiddels) 10x meer kost dan de standaard 16yo is 'ie niet 10x zo goed. Dat pleit dus voor de 'gewone' 16yo die ik inmiddels lastig uit mijn verzameling weg kan denken.
Ik had hoge verwachtingen en deze werden zowaar waargemaakt. Deze whisky neemt wat ik goed vind aan de 16yo en vergroot alles uit. Hij is zoeter door de sherry en ondanks de leeftijd is de rook nog mooi stevig aanwezig. Op vatsterkte is hij goed te nippen, bijna zacht zelfs, maar met een paar druppies water wordt hij nog zilter en voller van smaak. Deze dram maakte eenzelfde indruk op mij als toen ik de eerste keer de 16yo proefde. Alles past, alles in balans.
Maar nu een stukje realiteit: voor een whisky die (inmiddels) 10x meer kost dan de standaard 16yo is 'ie niet 10x zo goed. Dat pleit dus voor de 'gewone' 16yo die ik inmiddels lastig uit mijn verzameling weg kan denken.
0 x
Gisteravond eerste een Benriach 12yo Arumaticus Fumosus Rum Finish
en daarna een Ardbeg Ten. Dan merk je het 'peat verschil' pas goed en moet zeggen dat ik die Benriach denk ik lekkerder vond 
en daarna een Ardbeg Ten. Dan merk je het 'peat verschil' pas goed en moet zeggen dat ik die Benriach denk ik lekkerder vond
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”