Ervaringen Campbeltown Malts Festival

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ervaringen Campbeltown Malts Festival

Berichtdoor Nickolaas » 21 Mei 2025, 16:45

Gegroet whiskymakkers,

Aangezien de vorige whiskytrip toch alweer een maand geleden is, begint de plannenmakerij voor de volgende keer alweer. De voorpret is altijd weer mooi!

Een aantal zaken zijn kansrijk. We willen als Campbeltownfans de optie Campbeltown Malts Festival 2027 daarbij serieus onderzoeken. Uiteraard realiseren we ons daarbij dat het dan drukker is dan tijdens een normaal bezoekje Campbeltown :lol:..

Ik ben wel benieuwd naar, liefst recente, ervaringen met:
- de beschikbaarheid van accommodaties. Hebben jullie suggesties voor accommodatie die ruim van tevoren boekbaar is? Hoe is de beschikbaarheid überhaupt tijdens het festival?
- de kwaliteit en beschikbaarheid van events. Zijn de tickets bv oké verkrijgbaar?
- de sfeer in z'n algemeenheid. Te druk of gezellig druk?

Weten jullie daarbij wellicht of het festival op een vast moment plaatsvindt? Ik begrijp de week voor Feis Ile, maar is dat op een vast moment?

Ik hoor het weer graag, waarvoor dank!
1 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Ervaringen Campbeltown Malts Festival

Berichtdoor Fat Bastard! » 22 Mei 2025, 10:22

Nick kerel, met zulke plannen kan je niet vroeg genoeg beginnen met voorbereiden!
Volgens mij zijn juist vandaag en morgen de festiviteiten aldaar. Dus volg de socials voor hoe het er aan toe gaat.

Zelf geen ervaring met dit festival maar weet wel dat de Trompjes hier regelmatig naartoe zijn geweest. Stuur een PB naar edwin1973 en hij zal je vast meer kunnen vertellen.
Bij onze trip in 2019 hebben wij overnacht in een prima en ruim appartement (Campbeltown Holiday Flat, 3 Killean Place, High Street, Campbeltown. PA28 6EA) geen idee of deze nog steeds te boeken is.
Binnen een week (volgende week woensdag) slapen we in het Argyll Arms Hotel.
4 x
Afbeelding

Jeremiah
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Ervaringen Campbeltown Malts Festival

Berichtdoor Jeremiah » 12 Aug 2025, 09:45

Hoi! Ik ben vorig jaar naar het Campbeltown Malts Festival geweest. Accommodaties zijn inderdaad snel vol; zeker een jaar van tevoren boeken is aan te raden. Airbnb en kleine B&B’s kunnen soms nog plek hebben. Tickets voor events zijn populair, maar met goed plannen en op tijd online kopen lukt het meestal wel. De sfeer vond ik juist erg gezellig, ondanks de drukte—het voelt als een groot whiskyvriendenfeest. Het festival valt meestal in de week vóór Feis Ile, eind mei, maar exacte data verschillen elk jaar iets.
1 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”