whisky en statistieken

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
pedrowhisky
Actief lid
Actief lid

whisky en statistieken

Ongelezen berichtdoor pedrowhisky » 01 Aug 2025, 21:01

Zoals zovele struin ik rond op WB omdat het voor zover ik weet de meest alomvattende database is aangaande whisky. Er zijn flink wat gegevens die gedeeld worden daar en ik vroeg me af of er ooit iemand is geweest die de hele site heeft gescraped en daar eens data-analyses op heeft los gelaten. Ik kan me voorstellen dat er super interessante informatie uit te halen zou zijn die nu verborgen blijft.

Ik heb zelf de kennis en kunde niet om dat te doen, maar is er bij jullie bekend of er al een whisky enthousiast dit al een keer heeft gedaan. Het dichtste bij wat ik heb gevonden is https://whiskyanalysis.com/index.php/me ... struction/ Zeker de moeite waard om eens doorheen te scrollen.

Ik ben benieuwd of er al iets bestaat dat de data van WB inzichtelijk maakt en waar verbanden gemaakt worden tussen dingen als snelheid van release, prijs, age, vat, etc. Maar ook zaken als score over tijd voor een distilleerderij, prijsontwikkelingen of smaakprofiel volgens gebruikers dmv reviews
1 x

Dawisknie
Senior
Senior

Re: whisky en statistieken

Ongelezen berichtdoor Dawisknie » 01 Aug 2025, 22:53

Reclame...

Ik verwacht ht binnen 10,9,8,7,6,5 dat je bericht 4,3,2....
En weg....
0 x

pedrowhisky
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor pedrowhisky » 02 Aug 2025, 23:46

Dawisknie schreef:Reclame...

Ik verwacht ht binnen 10,9,8,7,6,5 dat je bericht 4,3,2....
En weg....

Als mijn post de regels breekt, hoor ik het graag op een constructievere manier van je, dan kan ik het aanpassen en iets leren. Ik ben alleen benieuwd of er al iets bestaat wat ik beschrijf, waarbij ik de link geef als voorbeeld van iemand die al een poging heeft ondernomen op kleinere schaal gericht op kwaliteit/prijs.
1 x

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 03 Aug 2025, 12:22

Ik zie dit niet als een ongeoorloofde post.
Ik ben zelf ook wel benieuwd, of iemand een slim pythonscriptje heeft geschreven en daarmee analyses kan maken van prijsontwikkeling, gebruikte casks en 'narijpingsduur' etc.
Ook de verwijzing naar Whisky Analysis vind ik geen bezwaar. Is een gratis en niet commerciële site van een onderzoeker die zijn analyseskills - opgedaan met reviews van zaklampen - voor z'n eigen hobby ook heeft losgelaten op whisky.
3 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”