Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik ben nog steeds in afwachting van wat degene die mijn lootje getrokken heeft gaat verzinnen......
The Slijkhuis eerder dit jaar een sample van Peter gekregen. Vond deze zelf een beetje té. Maar dat is ook het gevaar met dit soort kleine vaatjes.
De 2de en 3de vulling met een Cley whisky zullen subtieler en mooier zijn vermoed ik zo.
The Slijkhuis eerder dit jaar een sample van Peter gekregen. Vond deze zelf een beetje té. Maar dat is ook het gevaar met dit soort kleine vaatjes.
De 2de en 3de vulling met een Cley whisky zullen subtieler en mooier zijn vermoed ik zo.
1 x
Fat Bastard! schreef:Ik ben nog steeds in afwachting van wat degene die mijn lootje getrokken heeft gaat verzinnen......
Ben ik helemaal met je eens, maar aangenaam verrast in ieder geval!
0 x
Vanavond ga ik eens lekker zitten voor een 25-jarige (Macallan) uit de jaren '50!
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -community
Met Dank aan Paolo, die deze fles uit Italië heeft meegenomen en gesplit heeft met mij.
Geen idee of hij deze in zijn sample lijst heeft opgenomen, maar dat zou zo maar eens kunnen.
Met Dank aan Paolo, die deze fles uit Italië heeft meegenomen en gesplit heeft met mij.
Geen idee of hij deze in zijn sample lijst heeft opgenomen, maar dat zou zo maar eens kunnen.
3 x
Tom2 schreef:Vanavond ga ik eens lekker zitten voor een 25-jarige (Macallan) uit de jaren '50!
Gemiddelde waarde €150,-. Ik ga ook naar Italië denk ik

1 x
JvR schreef:Tom2 schreef:Vanavond ga ik eens lekker zitten voor een 25-jarige (Macallan) uit de jaren '50!
Gemiddelde waarde €150,-. Ik ga ook naar Italië denk ik
Zit niet ver van wat tom en ik vorig jaar effectief hebben betaald. Was €250 in de winkel die hem in de jaren '80 origineel had gebotteld.
1 x
Blinde sample: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/247479/glen-garioch-10-year-old-ca
Eerste gedachte was meteen dit lijkt op Glen Garioch 15. Zou dat onderscheidende in de vaten zitten die ze gebruiken, of toch (ook) spirit karakter?
Eerste gedachte was meteen dit lijkt op Glen Garioch 15. Zou dat onderscheidende in de vaten zitten die ze gebruiken, of toch (ook) spirit karakter?
0 x
Gisteren in een Irish Pub in Nijmegen kreeg ik een whisky Bijbel in de hand geduwd en de Teeling Stout Cask uitgekozen. Die smaakte me goed! 

3 x
Even warm draaien voor de komende week
met:
- een mooie stout (Zichovec Laphroaig BA 2021). Peat van de Laffie komt mooi door, ik vond het basisbier net te zoet voor echt uitmuntendheid;
- echt een hele mooie Glenfarclas 8yo uit vervlogen tijden. Thanks Stefan voor de sample.
- nu in het glas lekkers uit Campbeltown (wrs een oudere Springbank). Thnx Dennis.
Mooi warmdraaien dit!
met:- een mooie stout (Zichovec Laphroaig BA 2021). Peat van de Laffie komt mooi door, ik vond het basisbier net te zoet voor echt uitmuntendheid;
- echt een hele mooie Glenfarclas 8yo uit vervlogen tijden. Thanks Stefan voor de sample.
- nu in het glas lekkers uit Campbeltown (wrs een oudere Springbank). Thnx Dennis.
Mooi warmdraaien dit!
1 x
Deze instapper uit Campbeltown om Schotland te vieren.
9 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Lekker Nick. Jullie nemen het er meteen maar van daar
Zal eens snel een betaalverzoek jouw kant opsturen voordat je bankroet bent
Zal eens snel een betaalverzoek jouw kant opsturen voordat je bankroet bent

1 x
Gisteren op het Whisky Festival Zuid Nederland diverse whiskey’s mogen proeven..
Met als een van de favoriete een cask strength Graigellachie..
Het was echt een hele lekkere dram die goed binnen kwam en een hele lange afdronk met de typische Graigellachie smaken die terug kwamen..
Het was een leuk festival en een ervaring rijker
Met als een van de favoriete een cask strength Graigellachie..
Het was echt een hele lekkere dram die goed binnen kwam en een hele lange afdronk met de typische Graigellachie smaken die terug kwamen..
Het was een leuk festival en een ervaring rijker

0 x
Deze week weer eens twee briljante Lochside 1981's mogen proeven, één van Whisky-Doris op fino sherry en één van The Whisky Agency op oloroso. De eerste was het meest bijzonder, maar de tweede was toch het lekkerst. 

0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

VRIJMIBO met als laatste twee Samaroli Macduff's uit 1976. Vat 3381 en 3382.
De eerste heeft iets 'vegetaals' in de neus, smaak is meer fruitig maar er lurkt een beetje iets op de achtergrond. Is het een vleugje rook? Ik kan het niet thuisbrengen.
3382 is vooral bloemig en daarnaast zoet-fruitig op de neus. De smaak en afdronk zijn licht maar veel meer fruitig dan het zustervat.
Mooi spul
De eerste heeft iets 'vegetaals' in de neus, smaak is meer fruitig maar er lurkt een beetje iets op de achtergrond. Is het een vleugje rook? Ik kan het niet thuisbrengen.
3382 is vooral bloemig en daarnaast zoet-fruitig op de neus. De smaak en afdronk zijn licht maar veel meer fruitig dan het zustervat.
Mooi spul
1 x
Het was nu tijd voor een Deanston 12 jaar oud..
Vind het wel een lekker whiskey . Niet complex maar het is prima spul
Vind het wel een lekker whiskey . Niet complex maar het is prima spul
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”