Macallan expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Jimbeau
Senior
Senior

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 30 Nov 2024, 11:45

cor0566 schreef:https://www.telegraaf.nl/video/656702759/peperdure-whiskeyfles-uitgepakt-krijg-het-er-warm-van

:HitHead

Groet Cor

Heb helaas een te klein dressoir voor zo’n kistje..

..en een VEEL te kleine portemonnee

:violin
0 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 30 Nov 2024, 13:17

Mijn privacy settings staan niet toe dat dit filmpje wordt afgespeeld.....

Zegt dat iets over de fles of over de T?
0 x

Dawisknie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dawisknie » 30 Nov 2024, 13:20

Ik zei nog onherkenbaar in beeld te willen.
Maar ik moet hoog nodig een nieuw armbandje kopen. :P
1 x

Slight
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Slight » 30 Nov 2024, 14:00

What the f*!k...
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 30 Nov 2024, 15:28

defeatless schreef:... of over de T?
Zou zomaar kunnen. Volgens mijn vader de krant van fout Nederland. Maar of dat terecht was?
https://niw.nl/oorlogskrant/
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 23 Feb 2025, 19:39

Meer leden het aanbod gehad om de folio8 te kopen?
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 23 Feb 2025, 21:19

Nee.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 24 Feb 2025, 09:03

Er was vrijdagavond op de tasting in onze club ook iemand die luid verkondigde dat hij de nieuwste Folio 8 van Macallan had gekocht voor ikweetnietmeerhoeveel, rond de 400 euro ofzo? Kan dat? Toen ik 'm vroeg hoe oud hij was en of 't op vatsterkte gebotteld was voor dat geld zei hij neen, NAS en 43% maar wel in een heel mooie doos.

Tja, dat zijn dan de kopers van Macallan de dag van vandaag zeker? Zoals Ralfy wel vaker zegt: good luck to them. En blijkt dan nog eens dat die release een "knipoog" is naar vroegere marketingcampagnes. Macallan ten top dus.
4 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 24 Feb 2025, 11:59

Ik reageer ff als Macallan liefhebber.

Ik zou meer openheid ook prettig vinden, wat zit erin, wat is de leeftijd, welke vaten et cetera. Macallan doet dat doorgaans niet helaas. Maar de afwezigheid van deze info en dat het NIET op vatsterkte is zegt helemaal NIETS over hoe goed de whisky is. Die indruk probeer je mijninziens te wekken met je bericht en dat is klink klare onzin.

Daarnaast nog een vraag; welk punt probeer je te maken over de kopers van Macallan?
1 x

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 24 Feb 2025, 12:40

Helemaal mee eens. Voor de kwaliteit hebben we gelukkig whiskybase nog. Even zoeken folio 8 macallan….kijk duidelijk 87 punten dat is goed…ooh alle flessen in de collecties zijn nog dicht…en zelfs van degene die al gescoord hebben.

Kom op ga nu niet verontwaardigd lopen doen over deze reactie. Je weet hoe de meesten hier over macallen en hun marketing denken. Dat jij er wel blij van wordt is fijn maar je snapt toch ook dat dit niet voor iedereen geldt. Een fles van die prijs zonder verdere info en nas op 43% dan weet je dat je deze reacties kunt krijgen. Maar wat ik zeg geniet er lekker van of zoals de rest op wb zet ze mooi in de kast of trek ze wel lekker open. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze echt smaken.
6 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 24 Feb 2025, 13:13

Paulini schreef:Ik reageer ff als Macallan liefhebber.

Ik zou meer openheid ook prettig vinden, wat zit erin, wat is de leeftijd, welke vaten et cetera. Macallan doet dat doorgaans niet helaas. Maar de afwezigheid van deze info en dat het NIET op vatsterkte is zegt helemaal NIETS over hoe goed de whisky is. Die indruk probeer je mijninziens te wekken met je bericht en dat is klink klare onzin.

Daarnaast nog een vraag; welk punt probeer je te maken over de kopers van Macallan?

Als jij met plezier blind 400 euro neertelt voor een fles in een mooie doos met een afgelikt marketingverhaal erachter, afgewaterd naar 43% en dus zonder twijfel ook zwaar gefilterd: good luck to you. :goedgedaan Of dat dan Macallan is of Springbank maakt geen moer uit.

En zoals je zelf al aangeeft: niemand koopt deze flessen om ze dan ook effectief open te doen, ze kunnen al even goed appelsap bottelen want geen mens gaat het ooit weten.
2 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 24 Feb 2025, 13:35

dannyp44 schreef:Helemaal mee eens. Voor de kwaliteit hebben we gelukkig whiskybase nog. Even zoeken folio 8 macallan….kijk duidelijk 87 punten dat is goed…ooh alle flessen in de collecties zijn nog dicht…en zelfs van degene die al gescoord hebben.

Kom op ga nu niet verontwaardigd lopen doen over deze reactie. Je weet hoe de meesten hier over macallen en hun marketing denken. Dat jij er wel blij van wordt is fijn maar je snapt toch ook dat dit niet voor iedereen geldt. Een fles van die prijs zonder verdere info en nas op 43% dan weet je dat je deze reacties kunt krijgen. Maar wat ik zeg geniet er lekker van of zoals de rest op wb zet ze mooi in de kast of trek ze wel lekker open. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze echt smaken.

Deze reactie sluit precies aan bij wat ik eerder schrijf. Het is generaliserend én en ongefundeerd. Je geeft immers toe dat je geen idee hebt hoe het smaakt.
1 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 24 Feb 2025, 13:42

Casketje schreef:
Paulini schreef:Ik reageer ff als Macallan liefhebber.

Als jij met plezier blind 400 euro neertelt voor een fles in een mooie doos met een afgelikt marketingverhaal erachter, afgewaterd naar 43% en dus zonder twijfel ook zwaar gefilterd: good luck to you. :goedgedaan Of dat dan Macallan is of Springbank maakt geen moer uit.

En zoals je zelf al aangeeft: niemand koopt deze flessen om ze dan ook effectief open te doen, ze kunnen al even goed appelsap bottelen want geen mens gaat het ooit weten.

Ik schrijf volgens mij nergens dat "niemand" dit koopt om niet te drinken. Heb je het in je glas gehad? Dan ben ik wel benieuwd naar je ervaringen, al zijn ze nog niet uitgeleverd zover ik weet. Je kunt m wel drinken bij Macallan zelf, maar daar ben je vast niet geweest gezien je enthousiasme over Macallan.

Dus als je je mening over deze fles middels helderziendheid hebt weten te vormen dan bedank ik daar graag voor.
2 x

Dawisknie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dawisknie » 24 Feb 2025, 17:53

Mensen sparen ook:
- Postzegels die ze nooit op een brief plakken.
- Pokemon kaarten waar ze nooit het spelletje mee spelen.
-theezakjes waar ze nooit thee van trekken.
Moet ik nog even doorgaan.

Laat mensen gewoon sparen wat ze willen sparen.
En drinken wat ze willen drinken.

De 1 heeft er voor over de ander niet.
Who cares ?

:hoedaf
4 x

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 24 Feb 2025, 18:46

Het was niet mijn bedoeling om met mijn vraag het niveau van het forumgehalte zó omhoog te gooien :P

OT: Ik heb ‘m wel zojuist ontvangen, net geopend en de doos geproefd.. Bijzondere smaak wel!
2 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”