Kilchoman expressies en releases

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Jimbeau
Senior
Senior

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 16 Dec 2024, 17:03

Ik zag zojuist deze gitzwarte non-peated Kilchoman voorbij komen. Bij diverse shops bij onze oosterburen inmiddels te pre-orderen voor een niet al te malse prijs van 160,-

Tot mijn verbazing was het niet eens de eerste non-peated botteling.. iemand daar toevallig ooit al eens kennis mee gemaakt uit deze stokerij?
1 x
Afbeelding

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 16 Dec 2024, 17:42

Jimbeau schreef:Ik zag zojuist deze gitzwarte non-peated Kilchoman voorbij komen. Bij diverse shops bij onze oosterburen inmiddels te pre-orderen voor een niet al te malse prijs van 160,-

Tot mijn verbazing was het niet eens de eerste non-peated botteling.. iemand daar toevallig ooit al eens kennis mee gemaakt uit deze stokerij?

Als je bij de Slijter kijkt is ie nog niet half zo zwart als op WB.
Heb af en toe het idee dat ze de whisky fototechnisch zo donker mogelijk willen afbeelden.

https://captainscotch.de/whisky/kilchom ... eated-07l/

Groet Cor
0 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 16 Dec 2024, 20:44

cor0566 schreef:
Jimbeau schreef:Ik zag zojuist deze gitzwarte non-peated Kilchoman voorbij komen. Bij diverse shops bij onze oosterburen inmiddels te pre-orderen voor een niet al te malse prijs van 160,-

Als je bij de Slijter kijkt is ie nog niet half zo zwart als op WB.
Heb af en toe het idee dat ze de whisky fototechnisch zo donker mogelijk willen afbeelden.

https://captainscotch.de/whisky/kilchom ... eated-07l/

Groet Cor

Expectation v reality. We willen gewoon vd gek gehouden worden??!! Cheers en fijne kerstdagen ;-)
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 16 Dec 2024, 22:32

Jimbeau schreef:Tot mijn verbazing was het niet eens de eerste non-peated botteling.. iemand daar toevallig ooit al eens kennis mee gemaakt uit deze stokerij?

Ik heb een aantal 'niet' peaty Kilchoman's geproefd. Als ik me het goed voor heb waren dit allemaal bourbon gerijpte of met een finish op refill sherry.
Ik schrijf bewust 'niet' want die 'lazy bastards' daar hebben de paar batches die ze hebben gestookt telkens gedestilleerd zonder eerst alle leidingen en e.d. te reinigen dus deze whisky's hadden toch altijd nog een lichte (en aangename) rokerigheid. Bewust of onbewust :Scratch
Ze bevielen mij in ieder geval goed, de minste was één van de club bottelingen overigens :|
1 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”