.. Heb je ze geproefd Cor? Zo ja, hoe is de Tamdhu?Dumpprijzen
Re: Dumpprijzen
Om me te helpen in m'n keuze
.. Heb je ze geproefd Cor? Zo ja, hoe is de Tamdhu?
.. Heb je ze geproefd Cor? Zo ja, hoe is de Tamdhu?
1 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Nickolaas schreef:Om me te helpen in m'n keuze.. Heb je ze geproefd Cor? Zo ja, hoe is de Tamdhu?
Nee, niets geproefd. Kon ze (als slijter) vandaag bestellen. Dat doen we in 99% van de gevallen blind. Maar op basis van de gegevens die ik heb een keuze gemaakt.
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Cor - Vinabc schreef:En weer eens Cask Strength, single cask (staat dan niet expliciet op de fles, maar mag je toch aannemen op basis van de beschikbare flessen per distillery). En transparant over de rijping.
Nee hoor, geen single cask. Dat hebben ze bij Cadenhead goed begrepen; een whisky die een 2e rijping heeft gehad KAN simpelweg geen single cask meer zijn, die committeren zich ook aan de SWA richtlijnen (hulde!). Tenslotte omhelst die term iets meer als ‘uit 1 vat’
En ik snap dat de consument hier blij mee is als het gaat om prijs per jaar (de Defeatless rekenmethode van 1997 wordt weer actueel) maar dit is een reactie van Cadenhead op wat SV aan het doen is. Wij, als kleine bottelaar, gaan nog maar even in winterslaap want met dit soort prijzen kan ik echt beter een GWK openen. Het kan niet uit. Op geen enkele manier, ook voor Cadenhead niet.
0 x
- defeatless
- Moderator

Even voor de newbies en als geheugentrainer:
Mijn rekenmethode was altijd €5,- per jaar voor 40% - 46% en €6,- per jaar voor een hoger ABV of een CS.
Zoals men vroeger op de markt altijd zei: Vraag niet naar hoe het kan, maar profiteer ervan!
Mijn rekenmethode was altijd €5,- per jaar voor 40% - 46% en €6,- per jaar voor een hoger ABV of een CS.
Zoals men vroeger op de markt altijd zei: Vraag niet naar hoe het kan, maar profiteer ervan!
3 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

defeatless schreef:Even voor de newbies en als geheugentrainer:
Mijn rekenmethode was altijd ......
Een beetje de methode van rond 1950 - 1960 zeg maar.....

3 x
- defeatless
- Moderator

Ik had um al omhoog gedaan naar €6,- per jaar voor 40-46% en €7 per jaar voor hoger of CS.
Maar de feiten halen me in.
3 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Ach, dan geen single cask maar een batch ter grote van het laatste vat waar het in zat. En voor prijzen wat men nu bereid is te betalen voor een mooie whisky. En of het kan? Vermoed dat de chistmas pudding bij de Mitchels niet kleiner zal zijn dan vorig jaar.
1 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

defeatless schreef:Ik had um al omhoog gedaan naar €6,- per jaar voor 40-46% en €7 per jaar voor hoger of CS.
Daar gaat het dus mis... als jij bereidt bent 96 euro te betalen voor een Laga 16.... nou ja, als je peated gaat waarderen dan.
Dat en daarnaast heb ik van Edwin geleerd dat zelfs die 96 euro aan de lage kant is.
Zeker als tie door een IB-er op de markt wordt gezet.
1 x
Cor - Vinabc schreef:defeatless schreef:Ik had um al omhoog gedaan naar €6,- per jaar voor 40-46% en €7 per jaar voor hoger of CS.
Daar gaat het dus mis... als jij bereidt bent 96 euro te betalen voor een Laga 16.... nou ja, als je peated gaat waarderen dan.
Dat en daarnaast heb ik van Edwin geleerd dat zelfs die 96 euro aan de lage kant is.
96€ voor een Lagavulin 16 is schijteduur. Dat weiger ik idd echt te betalen. Voor een CS van 16j misschien wel nog, als ik 'm graag zou willen tenminste.
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Cor - Vinabc schreef:defeatless schreef:Ik had um al omhoog gedaan naar €6,- per jaar voor 40-46% en €7 per jaar voor hoger of CS.
Klopt. Toevallig zat er afgelopen week een Dailuane 2011 op weet ik het hoeveelste refill hogshead in een lijstje van een broker en die heb ik ff terug gerekend met retail van € 75. Dan moet er voor de bottelaar € 4 per fles aan min marge achteraan. Bij € 96 hou je als IB een euro of 8 over aan bruto marge. Volgens mij kun je daar geen samples voor beschikbaar stellen en op een zaterdag een instore tasting in Houten voor geven.
Dus een Dailuaine 2007 die nog 4 jaar op een fino hoggie gelegen heeft voor € 75 is voor Cadenhead weinig meer als voorraad in geld omzetten.
0 x
Tsja, aan de andere kant, als ze te veel voorraad hebben zullen ze het een keer op de markt moeten gooien want het kan ook niet oneindig in een houten vat blijven zitten.
Of ze moeten spul waar ze blij mee zijn in stalen vaten overpompen tot ze er wel een leuke prijs voor kunnen krijgen.
Of ze moeten spul waar ze blij mee zijn in stalen vaten overpompen tot ze er wel een leuke prijs voor kunnen krijgen.
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

fritsk schreef:Tsja, aan de andere kant, als ze te veel voorraad hebben zullen ze het een keer op de markt moeten gooien want het kan ook niet oneindig in een houten vat blijven zitten.
Ja. Eens, klaar = klaar. In IBC’s is ook geen optie natuurlijk. Das iets waar wij ook tegenaan gaan lopen, niet willen bottelen maar wel moeten. Terug in dood hout is ook geen optie tenslotte…

0 x
WhiskyDudes schreef:Cor - Vinabc schreef:defeatless schreef:Ik had um al omhoog gedaan naar €6,- per jaar voor 40-46% en €7 per jaar voor hoger of CS.
Klopt. Toevallig zat er afgelopen week een Dailuane 2011 op weet ik het hoeveelste refill hogshead in een lijstje van een broker en die heb ik ff terug gerekend met retail van € 75. Dan moet er voor de bottelaar € 4 per fles aan min marge achteraan. Bij € 96 hou je als IB een euro of 8 over aan bruto marge. Volgens mij kun je daar geen samples voor beschikbaar stellen en op een zaterdag een instore tasting in Houten voor geven.![]()
Dus een Dailuaine 2007 die nog 4 jaar op een fino hoggie gelegen heeft voor € 75 is voor Cadenhead weinig meer als voorraad in geld omzetten.
Maar is het probleem dan niet dat de vaten te duur zijn/worden verkocht? Want vanuit mijn consumentenperspectief is 75e voor een gemiddelde 13yo whisky nou niet bepaald een absurd goedkope prijs.
1 x
Ja haha, precies wat ik ook dacht. Blijkbaar gaat er ergens iets mis, waarschijnlijk de brokers zou mijn gok zijn. 

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”