Ardbeg Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
jer03n
Actief lid
Actief lid

Re: Ardbeg Expressies

Ongelezen berichtdoor jer03n » 11 Okt 2024, 14:50

dannyp44 schreef:
JvR schreef:
Kay schreef:Opvallend dat die 8YO For Discussion nu gedumpt (OK, misschien wat overdreven woordkeuze) wordt, is toch echt een prima Ardbeg die veel van de Still Young weg heeft. Er zijn de laatste jaren volgens mij heel wat bottelingen van mindere kwaliteit geweest voor hogere prijzen.

Dat moet NL dan nog bereiken denk ik, ik zie zo snel prijzen tussen de 120 en 200 euro.

https://www.whiskysite.nl/nl/ardbeg-8-y ... coQAvD_BwE

70,-

Ps vergeet de 15% korting niet…

Vanmorgen nog een fles gehaald bij Dramtime voor €65,-
Sinds gister daar weer voorradig, dus vanmorgen even voor het werk aan gehaald aangezien het dagelijks op de route ligt
0 x
Afbeelding

Hubert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Hubert » 11 Okt 2024, 18:37

defeatless schreef:
JvR schreef:
Kay schreef:Opvallend dat die 8YO For Discussion nu gedumpt (OK, misschien wat overdreven woordkeuze) wordt, is toch echt een prima Ardbeg die veel van de Still Young weg heeft. Er zijn de laatste jaren volgens mij heel wat bottelingen van mindere kwaliteit geweest voor hogere prijzen.

Dat moet NL dan nog bereiken denk ik, ik zie zo snel prijzen tussen de 120 en 200 euro.

Daar zijn er al honderden (een paar duizend misschien zelfs wel, want ik weet hoeveel Woudenberg er verkocht heeft en als ik dat keer 7 doe....) van verkocht bij de Ardbeg Ambassy's in Nederland. Inderdaad +/- €70,-. De originele releaseprijs was €130 meen ik.

Denk dat er echt heul veul is terug gekomen. Bij Van Zuijlen nu voor 6 tientjes.
https://whiskyvanzuylen.nl/whisky/product/ardbeg/7807
1 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 12 Okt 2024, 20:57

Hij is oke hoor.

Groet Cor
0 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 26 Nov 2024, 17:31

Op een proeverij de Blasda geproefd: wat een vlakke smakeloze whisky zeg! Niets met Ardbeg te maken m.i.

Iemand wat achtergrond over deze bottling?
0 x
"Volo et Valeo"

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 26 Nov 2024, 19:06

Nou.... zal ik dan maar?

Het was een unpeated (althans, 8ppm dat is voor mij zeg maar de bovengrens) Ardbeg. Een annual release van een heule tijd terug (2008).
Werd dermate goed ontvangen dat het nu een beetje in het rijtje met Loch Dhu staat enzo.

Ik had er jaren geleden eentje en die heb ik voor €130 kunnen slijten.

Qua whisky is het prima, qua Ardbeg een faal en qua prijs/kwaliteit een kat in de zak.
4 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”