Whisky kopen in het buitenland

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Martino
Senior
Senior

Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor Martino » 15 Jan 2010, 21:22

In een van de eerdere berichten stond iets over het kopen van Whisky in Duitsland. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is het prijsverschil?
0 x
No married man is genuinely happy if he has to drink worse whisky than he used to drink when he was single.
H. L. Mencken
Afbeelding

EDRADOUR
Actief lid
Actief lid

Re: Whisky kopen in het buitenland

Ongelezen berichtdoor EDRADOUR » 15 Jan 2010, 23:14

Martino, over het algemeen is de sterke drank (lees alcohol % )bij onze Ooster buren duurder als bij ons in Nederland.
Daarin tegen zijn de wijnen bij onze Ooster buren wederom goedkoper.
Onlangs tijdens een gedwongen verblijf op Airport Frankfurt in transferroom en shop,s kunnen rondneuzen, ook hier geldt eender als bij ons op Schiphol DUUUUUUUUUUUUR, ondanks de vermelding Tax-Free.

Het prijs verschil bij ons in Nederland is ook fraperend vreemd, op een afstand van amper 13 kilometer te weten Kerkrade en Brunssum zijner verschillen van € 15,00 tot wel € 32,00 voor een bepaald merk, aan te treffen. :Scratch

Het is zeker de moeite waard om meerdere winkels / slijterijen te bezoeken, loop zelf regelmatig bij groothandel HANOS binnen, welke een goed en breed arsortiment Whisky,s verkoopt.
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 15 Jan 2010, 23:24

Over het algemeen....
Jim beam haal ik daar voor 11 euro en de black voor 16 . Daar kunnen de slijters het hier niet eens voor inkopen. Ook diverse andere bourbons zijn goedkoper daar dan hier. Maar de schotse heb ik daar weer alleen duurder gezien dan hier.
Bij de aldi kun je goedkope whiskey halen die absoluut prima te drinken is. Ik noem het maar slobberwhisky net zoals je een goede wijnen heb van huismerken van diverse supermarkten. Niet hoogstaand maar zeker niet slecht.
Ik kan je aanraden om zelf eens naar het Emspark in Leer te gaan en zelf eens rond te kijken. Bij de Famila getranken markt heb je een ruime keus.

http://www.famila-nordwest.de/Angebote- ... nfang.html
0 x

Bachess
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bachess » 16 Jan 2010, 00:44

Hoi allemaal,

Ben ik het niet mee eens. Ik zie vooral lagere prijzen bij onze oosterburen. Natuurlijk voor de Duitse bottelaars (bv Jack Wiebers) maar ook voor de meeste standaardbottelingen. Kijk eens op http://www.maltsandmore.de/ of http://www.scoma.de/ of http://www.whisky-doris.de/ of http://www.whisky-faessle.de/ .

Ik heb bij veel winkels in Duitsland mijn whisky besteld (online) en ze zijn altijd erg accuraat in het leveren (daar heb ik betere ervaringen mee dan met onze zuiderburen, zeg maar) . Bij Whisky-Doris krijg je ook nog een sampletje bij een fles, erg leuk (en lekker).

Greetz,
Menno
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 16 Jan 2010, 02:25

Ik heb het ook alleen over wat ik zelf gezien heb in Dld. Moet wel bekennen dat ik niet zo heel erg let op schots en me meer focus op bourbon. De online shops is wat anders maar ik heb er nog geen 1 gevonden die naar NL wil versturen (europese regelgeving etc blah blah). Scoma verstuurt niet naar NL - heb ik al geinformeert. Daar rij ik wel een keer heen.
Die andere kende ik niet.
Ik ken wel deze 2 (beide versturen niet naar NL maar hebben wel een mooi assortiment)
http://www.spirituosen-superbillig.com
https://www.weinquelle.com/
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Jan 2010, 14:22

Ben ook niet eens met Edradour / Ger! Ik heb me geabonneerd op diverse Duitse shops welke bij mij in de buurt liggen en de aanbiedingen zijn zeker voordelig! Kan zo even snel geen prijzen noemen, maar de prijzen liggen onder / rond de prijzen van Van Zuylen / WhiskySite.nl; en dat is scherp!

Inderdaad is Jim Beam vaak in de aanbieding net als Dimple 15yo (in NL ca. 28 euro, ik heb hem voor 18!!!)

Shops als Edeka / E-Center en Trinkgut hebben regelmatig scherpe aanbiedingen. Dit zijn ook zaken die geloof ik wel door heel Duitsland zitten en dus ook wel ergens langs de Nederlandse grens te vinden zijn.

Afgelopen kerst had de Trinkgut erg mooie aanbiedingen met malts als Laphroaig, Glenmorangie, Glenlivet, etc. Ik hou die foldertjes online in de gaten (nieuwsbrief) en rij zo af en toe even de grens over.

Ik heb geen ervaring met online whiskyshops in Duitsland, weet alleen dat ik regelmatig zag dat verzenden naar Nederland of niet mogelijk was of duur was. Ik zal die linkjes van Bachess ook eens gaan bekijken.

EDIT: Bij de groothandels (Makro / Sligro / Hanos / etc) zijn de whiskies vaak ook alleen in de aanbieding 'licht' voordelig. Soms zelfs in de aanbieding nog duurder dan elders... :HitHead Ik spreek dan overigens over de prijs inclusief BTW.
Laatst gewijzigd door JayDie op 16 Jan 2010, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Jan 2010, 14:35

MaltsAndMore.de:
Lieferungs- und Zahlungsbedingungen bei Lieferungen in folgende Länder (Zone 1):

Belgien, (...) Niederlande, (...)

Für die Lieferung in die oben genannten Länder ist ergänzend zu beachten:
Bei Aufträgen mit einem Warenwert bis € 200,- berechnet Malts and More einen Versandanteil von € 21,00.
Bei Aufträgen mit einem Warenwert ab € 200,- berechnet Malts and More einen Versandanteil von € 17,50.
Der Versand erfolgt stets nur gegen Vorkasse.

Moet je nogal wat voordeel gehaald hebben wil je dat eruit halen... en gezien een Bowmore 12yo 0.7 ltr 40% daar al 33 euro kost :o zal dat niet snel lukken...

Whisky-Doris.de
Für Lieferungen ins Ausland: wir geben Ihnen gerne Auskunft darüber, ob ein Versand in Ihr Heimatland möglich ist und was dieser kostet - bitte sprechen Sie uns an!

...maar daar kan Bachess ons dan vast meer over vertellen? Ik zie bij die zaak overigens alleen vrij 'exclusieve' dingen; niet het standaard spul?

Whisky-Faessle.de
Bei Versand ins Ausland berechnen wir immer 19,00 Euro Versandkosten.
Wir liefern nur in die EU. Sorry, kein Versand in die Schweiz.

Eigenlijk idem als bij MalstAndMore. En ook hier kunnen de prijzen niet tippen aan bv. Van Zuylen of Whiskysite...

Weinquelle.com
Zur Zeit ist kein Versand ins Ausland möglich.

Die prijzen zijn overigens daar (van wat ik zo snel bekeek) wel aantrekkelijker, maarja...
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Jan 2010, 14:47

KSB66 schreef:Scoma verstuurt niet naar NL - heb ik al geinformeert.

Inderdaad... Stom ook :HitHead
Zo snel de prijzen gezien zijn ze daar ook wel 'voordelig'.
KSB66 schreef:Daar rij ik wel een keer heen.

"Even"? Zie op de ANWB routeplanner dat het voor jou de kortste route ook nog ca. 110km is! :o
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 16 Jan 2010, 16:52

Nou, dat is toch niet zover, John.
Ik reed voorheen 400-600km per dag voor het werk(buiten het eigen woonwerk-verkeer), dan is dit een kippestukkie. Het is maar wat je gewend bent. :lol:

Bei Aufträgen mit einem Warenwert bis € 200,- berechnet Malts and More einen Versandanteil von € 21,00

Met dhl onverzekerd kost het vanuit Dld 8,60 tot 2 kg. verzekert 17,- .
Vanuit USA tegenwoordig 37 dollar(25 euro) per fles ( als je de mensen al zo gek krijgt dat ze het willen versturen.)
Laatst gewijzigd door KSB66 op 16 Jan 2010, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Jan 2010, 16:56

KSB66 schreef:Nou, dat is toch niet zover, John.
Ik reed voorheen 400-600km per dag voor het werk(buiten het eigen woonwerk-verkeer), dan is dit een kippestukkie. Het is maar wat je gewend bent. :lol:

Klopt, maar kilometers en benzine / diesel tellend kan je hem wellicht beter bij de slijter om de hoek halen ;-)
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 16 Jan 2010, 17:01

Ik rij lpg.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Jan 2010, 18:41

KSB66 schreef:Ik rij lpg.

Damn, ik dacht ik schrijf al benzine / diesel om te voorkomen dat je diesel rijdt als ik benzine zeg en vica versa... Forgot the LPG :?
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 17 Jan 2010, 09:22

Nu bij de Edeka: Jim Beam White voor EUR 9,99. Deze whisky en ook andere 'standaard' blends zijn regelmatig in de aanbieding. Ik rij binnenkort weer een keer de grens over, dan zal ik eens kijken hoe het met de 'standaard' prijzen zit.
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 17 Jan 2010, 15:49

Ik zal ook de prijzen noteren bij de Famila.
Even wachten tot de sneeuw weg is; heb nl geen winterbanden en die zijn nu verplicht in Dld.
0 x

Martino
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Martino » 17 Jan 2010, 18:57

Allemaal bedankt voor de reacties.

Als ik een keer tijd heb ga ik wel eens in Duitsland kijken. Mijn zwager had in Oberhausen een hele leuke fles gekocht. Deze literfles bestaat uit 3 kleine flesjes die in elkaar passen en bevat de single malt, een reserve en een master blend van dezelfde whisky....was wel erg lekker proeven :Slainte
0 x
No married man is genuinely happy if he has to drink worse whisky than he used to drink when he was single.
H. L. Mencken
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”