Hoi Beste whisky vrienden.
Vorig jaar hadden vrienden van mij deze tasting gedaan.
40 Pond voor volgende drams:
- Royal Lochnagar 1986
- Mortlach 1985
- Lagavulin 1993 op sherry
- Millburn 1976
Gisteren zelf deze tasting gedaan, ondertussen koste deze 70 pond, maar gezien de drams dacht ik dat heb ik er nog net voor over. Vorige week pas geboekt en deze drams stonden nog op de website als de drams die we zouden proeven. Natuurlijk behoudt Diageo zich het recht voor om de line-up te veranderen.
De uiteindelijke line up:
Cragganmore 2001
Royal Lochnagar 2001
Cardhu 2003
Lagavulin 2003 op bourbon.
Voor mij voor dat geld een dikke tegenvaller.
Misschien dat in het verleden deze tasting zwaar de moeite was, maar ik zou het vanaf heden niet meer aanraden.
Royal Lochnagar - Warehouse tasting
Re: Royal Lochnagar - Warehouse tasting
Oef,
Aantal jaar geleden daar ook geweest en dezelfde lsga en een glen mhor 76 gehad. Dan ziet huidige line up er wel minder uit ja
Aantal jaar geleden daar ook geweest en dezelfde lsga en een glen mhor 76 gehad. Dan ziet huidige line up er wel minder uit ja
0 x
Das jammer. Ik heb er een paar jaar geleden een mooie tasting gehad met Gordon Muir. Uit het vat een Convalmore '76, Glen Mhor 70's, Mortlach '85 en een RL uit 80's
Daarna nog even uit de kast met Rare Malts onder andere en St. Magdalene 1979 en Dallas Dhu mogen proeven
Daarna nog even uit de kast met Rare Malts onder andere en St. Magdalene 1979 en Dallas Dhu mogen proeven
1 x
- defeatless
- Moderator

Ja dat zijn heden ten dage misschien wel de topdrams die ze nog kunnen produceren. Maar een dikke bummer is het inderdaad wel!
0 x
Haha. Een klassieke expectations vs reality. Toch wel schandalig hoor.
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
Jeetje, als het zo op de website staat was ik mogelijk weggelopen bij de tasting en had ik mijn geld terug gevraagd. 
Zijn dat echt de enige drams die jullie gekregen hebben, niets anders leuks ter compensatie?
Zijn dat echt de enige drams die jullie gekregen hebben, niets anders leuks ter compensatie?
0 x
Ik heb deze tasting een paar weken geleden gedaan. Ik had ook (vrij recent nog) verhalen gelezen over 30+ jaar oude whisky en had dezelfde line-up als jij. Het viel me wel op dat de selectie iets jonger was maar ik heb alsnog enorm genoten, we mochten ook vrij riant inschenken en kregen daarbovenop ook ieder een setje driver drams van alle 4 de drams. Ik vond het aan de prijs maar nog wel de prijs waard. Ik denk dat de verwachting die je hebt daarin wel meespeelt, en aangezien ik hem niet eerder heb gedaan heb ik een andere ervaring erbij dan jij. Ik heb overigens niet op de website kunnen vinden waar de drams genoteerd staan.
Het blijft wel flinke krimpflatie natuurlijk, de prijs bijna verdubbelen en de whisky selectie aanzienlijk minder exclusief maken. Maar ja, what else is new. Zo is het favoriete koekje van mijn vrouw (de Nobo Sprits van Verkade) vorig jaar 42% duurder geworden door een combinatie van kleinere verpakking + hogere prijs. We worden er allemaal aan alle kanten flink bijgenaaid de laatste jaren, heel vermoeiend en jammer dat het ook op het gebied van je hobbies moet gebeuren.
Het blijft wel flinke krimpflatie natuurlijk, de prijs bijna verdubbelen en de whisky selectie aanzienlijk minder exclusief maken. Maar ja, what else is new. Zo is het favoriete koekje van mijn vrouw (de Nobo Sprits van Verkade) vorig jaar 42% duurder geworden door een combinatie van kleinere verpakking + hogere prijs. We worden er allemaal aan alle kanten flink bijgenaaid de laatste jaren, heel vermoeiend en jammer dat het ook op het gebied van je hobbies moet gebeuren.
2 x
Zo jongens, eindelijk terug tijd om eens deftig te reageren.
Hoi Tris,
Wat kan je doen als je hebt gelezen dat ze het recht voorbehouden om de line-up te wijzigen.
Ik heb er gewoon het beste van gemaakt.
Hoi Iain,
Ik heb net nog eens op hun website gezien en inderdaad er staan geen vaten meer vermeld. Toen ik voor het laatst keek in ieder geval nog wel.
In mijn geval heb ik van alles 1 cl geproefd (die dag stond er nog wat op de planning) en 3 cl samples meegekregen.
Gewoon een kleine berekening.
Stel dat je 10 pond betaald aan het loon van de medewerker en overhead, dan houd je 60 pond over aan whisky.
In jou geval heb je +-3cl daar gedronken en 3 cl meegenomen. Per whisky dus 6cl.
15pond * 1,17 = 17,55€ /6*70 kom je toch op een gemiddelde flesprijs van 205€ uit per whisky.
Ieder moet natuurlijk voor zichzelf uitmaken of hij het waard vindt, maar puur voor mezelf sprekend zou ik deze tasting niet meer aanraden.
Tris schreef:Jeetje, als het zo op de website staat was ik mogelijk weggelopen bij de tasting en had ik mijn geld terug gevraagd.
Hoi Tris,
Wat kan je doen als je hebt gelezen dat ze het recht voorbehouden om de line-up te wijzigen.
Ik heb er gewoon het beste van gemaakt.
Iain87 schreef:Ik heb deze tasting een paar weken geleden gedaan. Ik had ook (vrij recent nog) verhalen gelezen over 30+ jaar oude whisky en had dezelfde line-up als jij. Het viel me wel op dat de selectie iets jonger was maar ik heb alsnog enorm genoten, we mochten ook vrij riant inschenken en kregen daarbovenop ook ieder een setje driver drams van alle 4 de drams. Ik vond het aan de prijs maar nog wel de prijs waard. Ik denk dat de verwachting die je hebt daarin wel meespeelt, en aangezien ik hem niet eerder heb gedaan heb ik een andere ervaring erbij dan jij. Ik heb overigens niet op de website kunnen vinden waar de drams genoteerd staan.
Hoi Iain,
Ik heb net nog eens op hun website gezien en inderdaad er staan geen vaten meer vermeld. Toen ik voor het laatst keek in ieder geval nog wel.
In mijn geval heb ik van alles 1 cl geproefd (die dag stond er nog wat op de planning) en 3 cl samples meegekregen.
Gewoon een kleine berekening.
Stel dat je 10 pond betaald aan het loon van de medewerker en overhead, dan houd je 60 pond over aan whisky.
In jou geval heb je +-3cl daar gedronken en 3 cl meegenomen. Per whisky dus 6cl.
15pond * 1,17 = 17,55€ /6*70 kom je toch op een gemiddelde flesprijs van 205€ uit per whisky.
Ieder moet natuurlijk voor zichzelf uitmaken of hij het waard vindt, maar puur voor mezelf sprekend zou ik deze tasting niet meer aanraden.
0 x
Tom2 schreef:Gewoon een kleine berekening.
Fair point Tom, kwa berekening kan ik het alleen maar met je eens zijn. Ik heb zelf een erg leuke ervaring gehad daar, wat me ook iets waard is. Maar ik zou het idd niet zomaar aanraden aan andere mensen nu ik weet dat de drams een stukje minder exclusief zijn dan voorheen, er valt immers meer te proeven in de highlands
0 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”