Omdenken: Wat is de laatste fles whisk(e)y die je niet hebt aangeschaft?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
polley82
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Omdenken: Wat is de laatste fles whisk(e)y die je niet hebt aangeschaft?

Ongelezen berichtdoor polley82 » 17 Mar 2024, 15:26

Raymondk schreef:Kwam een 18 jarige Glenfarclas 1 Liter tegen voor 90 euro. Bekend met de 12, 15 en de 105. Ben wel gecharmeerd van Glenfarclas en vind ze op de een of andere manier ook zeer sympathiek. Destijds was de 12 ook 1 van mijn eerste Single Malts, dat heeft er waarschijnlijk ook wat mee te maken.

Goed toch niet gedaan, is het het overwegen toch nog waard?

Prima keuze... vrij saaie borrel
1 x

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Koning » 17 Mar 2024, 17:58

Die 18-jarige was in verleden zeker waar voor je geld (60 euro voor een liter), of ie dat voor 90 euro nog is laat ik in het midden.
Verwacht in ieder geval geen sterke sherryinvloeden, hij heeft echt een refill karakter (3rd/4th refill). Bij Glenfarclas kan dat overigens prachtig uitpakken is mijn ervaring. Een milde kruidige en olieachtige dram met veel sinaasappels zie ik in mijn oude smaaknotities, maar zeker geen smaakbom.
1 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 27 Mar 2024, 11:46

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het ook gewoon niet waar. Die 170 euro gaat NOOIT 1268,04 worden.
En direct dus de laatste fles die ik niet heb aangeschaft :P

Macallan Classic Cut
2023 Edition

Macallan Classic Cut 2023
Sinds 2017 brengt Macallan the Classic Cut op de markt. Mocht u nog zo'n flesje hebben uit 2017, de gemiddelde waarde is momenteel € 1268,04 (Bron WhiskyBase) Ieder jaar is deze expressie gelimiteerd verkrijgbaar en het grote aantal fans zorgt ervoor dat deze whisky meestal slechts kort beschikbaar is. In de aanbieding zie je hem eigenlijk nooit. Toch vonden wij het tijd voor 15% LENTEKORTING op deze bijzondere Macallan. Nu dus geen € 199,95, maar slechts € 169,96. OP=OP!!
3 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 27 Mar 2024, 14:32

Wouterk schreef:In de aanbieding zie je hem eigenlijk nooit. Toch vonden wij het tijd voor 15% LENTEKORTING op deze bijzondere Macallan. Nu dus geen € 199,95, maar slechts € 169,96. OP=OP!!

Behalve dan dat twee tellen googelen mij een standaard prijs in Nederland geeft tussen de €160 en 170 en momenteel een aantal aanbiedingen rond of zelfs onder de €150. Geen idee welke slijter dit beweert, maar het is gewoon pure bullshit.
2 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 27 Mar 2024, 15:12

HammerHead schreef:
Wouterk schreef:In de aanbieding zie je hem eigenlijk nooit. Toch vonden wij het tijd voor 15% LENTEKORTING op deze bijzondere Macallan. Nu dus geen € 199,95, maar slechts € 169,96. OP=OP!!

Behalve dan dat twee tellen googelen mij een standaard prijs in Nederland geeft tussen de €160 en 170 en momenteel een aantal aanbiedingen rond of zelfs onder de €150. Geen idee welke slijter dit beweert, maar het is gewoon pure bullshit.

Zeker bull! In het mailtje stond een handig linkje naar WB en moest direct lachen om de gem. verkoopwaarde aangezien je via de market de 2017 versie waaraan gerefereerd wordt "al" voor minder dan 900 piek in huis haalt - scheelt al direct 20% tov de genoemde gem. waarde :-D

Zo zag ik op FB vd week een website die een 14yo Mortlach Cigar Malt in de "aanbieding" had en refereerde naar de geweldige WB score van 90+ punten. Ook dit was kansloze bullshit aangezien degene die zij verkochten niet de 90+ versie was maar "slechts" degene van 88 punten. En dat is geen foutje-bedankt, dat is willens en wetens de boel flessen - ik sprak ze erop aan (publiekelijk) echter was het bericht binnen 5 min verwijderd (nah, nog sneller).

Ze naaien je. Altijd. Overal (oke, bijna overal).
2 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Hubert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Hubert » 27 Mar 2024, 15:18

HammerHead schreef:

Is de aanbieding van deze week bij Passie voor Whisky
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”