De voorbije weken mezelf weer een beetje laten gaan.

Deels om de bar hier in Schotland wat aan te vullen, en het grootste deel met (fikse) korting gekocht, behalve de Four Roses SBBS, maar daar was ik al heel lang naar op zoek.
-
Tomatin Distillery Archives Exclusive Een vatting van "restjes" van al hun distillery exclusives en oudere single cask bottlings. Zit zowel jong als ouder tot zeer oud spul in, en echt lekker (eerst geproefd uiteraard).
-
Glenburgie 1995 SV 28 jaar op refill sherry Normaal gezien prefereer ik Glenburgie op refill bourbon, en meestal brengt SV ook enkel dat soort vaten op de markt, dus een volledige rijping (vermoedelijk?) op refill sherry vond ik wel interessant.
-
Arran RenegadeEen snoepwinkeltje, heeft me zeer verrast bij een recente tasting.
-
Edradour 2011 Batch 2 op 57.6%Krijgt lovende reviews en stond zwaar in de aanbieding. Ik ben benieuwd want ik ben nog steeds niet 100% overtuigd door Edradour. Laatste kans.
-
Maker's Mark Cask StrengthWas nog geen 50 euro, en deze had me leuk verrast tijdens de bourbon tastingset die Arthur had samengesteld. Voor dat geld...
En dan nog enkele zaken op veiling gewonnen:
- Smoke Wagon Uncut Unfiltered batch 138a (eentje uit 2022)
-
George Dickel Bottled in Bond Fall 2005, gebotteld in 2019- Four Roses Single Barrel Barrel Strength voor New York - 9 jaar en 6 maand - OESO recept
-
Crabbies 1992 Speyside Voor minder dan de helft van de retailprijs wat dan wel weer ok is voor een 28 jarige Glenlivet single cask op vatsterkte. Komt spijtig genoeg in een joekel van een houten gelakte doos.
-
Eiling Lim 1992 Speyside MaltZou ook een undisclosed Glenlivet zijn.