Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Nog maar eens de Tamdhu van Kintra en ik ben nog steeds niet onder de indruk. Pas op, hij is niet slecht of zo. Maar hier had ik veel meer van verwacht. Zonde van mijn geld. 
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Deze schaatsdag vroeg om een fijne Hazelburn Sauterness wood als afsluiter 

0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Nu ik sinds afgelopen weekend naast al m'n single malts een aantal blends in m'n kast heb staan, vond ik het gisteravond wel een goed idee er meteen maar eens een te proberen: de Black Grouse.
Ik proefde een noot die ik vooralsnog niet onder woorden kan brengen, maar die me ergens deed denken aan een dram Ballantines die ik in december van m'n schoonvader kreeg en die ik me niet herinner van single malts. Wellicht is dat dus de graincomponent.
Ik proefde een noot die ik vooralsnog niet onder woorden kan brengen, maar die me ergens deed denken aan een dram Ballantines die ik in december van m'n schoonvader kreeg en die ik me niet herinner van single malts. Wellicht is dat dus de graincomponent.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Gisteravond direct de gisteren aangeschafte Lagavulin 16 opengetrokken. Het was alweer iets te lang geleden dat ik een Lagavulin gehad heb. Toch al gauw meer dan een half jaar geleden...
0 x
Gisterenavond Caol Ila Moch en Benromach 2002 Peat Smoke (batch 4) , beiden lekker!

0 x
Gisteravond een Douglas Laing Big Peat 46% sample genuttigd (Thanks to Gal!) Heerlijk! Er zit een deel Ardbeg in, dus ook even de Ardbeg 10 ernaast gezet; die was ineens een stuk 'slapper' en het fruitige in Ardbeg kwam ineens naar boven!
Lekker... lekker! Er is me geadviseerd ook de Christmas Edition van Big Peat (afgelopen jaar genomineerd voor de Design Awards) te proberen; die is cask strength!
Lekker... lekker! Er is me geadviseerd ook de Christmas Edition van Big Peat (afgelopen jaar genomineerd voor de Design Awards) te proberen; die is cask strength!
0 x
Een Clynelish 2004 vWees(TUS), echt een heerlijke whisky voor heel weinig geld!
Quote: "A very nice and soft Clynelish with beautiful legs and a perfect, light oilyish character. Very recommended(certainly if you see the price!)"
Quote: "A very nice and soft Clynelish with beautiful legs and a perfect, light oilyish character. Very recommended(certainly if you see the price!)"
0 x
-
liefmans
- Senior

Paar sample flesjes aan het leegmaken.
Pittyvaich 12 FF - niet veel bijzonders, ik heb hier een dichte fles van, die mag dicht blijven
http://www.whiskybase.com/whiskies.php?merkid=105&whiskyid=296
littlemill 1990 MoS Fulldram - lekkere fruitige whisky, was zijn 75euro per fles wel waard
http://www.whiskybase.com/whiskies.php?merkid=92&whiskyid=16459
Benriach 1985-2009 BF - zoals de meeste flessen van BF, geen topper maar wel aangenaam drankje (zeker voor de prijs)
http://www.whiskybase.com/whiskies.php?merkid=84&whiskyid=10144
Pittyvaich 12 FF - niet veel bijzonders, ik heb hier een dichte fles van, die mag dicht blijven
http://www.whiskybase.com/whiskies.php?merkid=105&whiskyid=296
littlemill 1990 MoS Fulldram - lekkere fruitige whisky, was zijn 75euro per fles wel waard
Benriach 1985-2009 BF - zoals de meeste flessen van BF, geen topper maar wel aangenaam drankje (zeker voor de prijs)
http://www.whiskybase.com/whiskies.php?merkid=84&whiskyid=10144
0 x
liefmans schreef:Paar sample flesjes aan het leegmaken.
...
...
Toevallig ook ervaring met de Littlemill 1990 MoS op 54.3 ? Stukje goedkoper dan de 1989 MoS die ik dronk en goed tot zeer goed vond !
0 x
-
liefmans
- Senior

Ik heb ze alle drie geproefd maar niet tegelijk maar de laatste (de 1989) was op een sherry vat en mensen die mij een beetje kennen vragen mij al lang niet meer om een sherry/bourbon vergelijking te doen.
Mijn advies is eigenlijk altijd om eerst te proeven voordat je iets koopt en als dat niet lukt af te gaan op de tasting notes en niet op de punten, Serge van whiskyfun heeft in mijn ogen een onmenselijke tolerantie voor zwavel (net een duitser) dus zelfs als hij veel punten geeft maar woorden als flintlock, matches ed gebruikt haak ik af.
Zelf schrijf ik geen tasting notes en geef ik geen punten dus aan mij zal je op die manier niet zoveel hebben.
Mijn advies is eigenlijk altijd om eerst te proeven voordat je iets koopt en als dat niet lukt af te gaan op de tasting notes en niet op de punten, Serge van whiskyfun heeft in mijn ogen een onmenselijke tolerantie voor zwavel (net een duitser) dus zelfs als hij veel punten geeft maar woorden als flintlock, matches ed gebruikt haak ik af.
Zelf schrijf ik geen tasting notes en geef ik geen punten dus aan mij zal je op die manier niet zoveel hebben.
0 x
Vanavond Highland Park 15yo en Glenlivet 10yo, de eerste veruit favoriet!! De Lagavullin 16yo moet er binnenkort aan geloven 

0 x
Gisteren een Glendronach 12yo.
Voor mij de eerste keer dat ik 'm opentrok. Best lekker voor een schappelijke prijs van nog geen 40 euro/l.
Voor mij de eerste keer dat ik 'm opentrok. Best lekker voor een schappelijke prijs van nog geen 40 euro/l.
0 x
Een lekker glaasje bunnnahabhain 12jr, smws caperdonich cs gisteren op en afgelopen weekend had ik me getrakteerd op een 10 jr oude edradour oude botteling(70/80 jaren), alle drie goed,smakelijk en lekker natuurlijk.
pascal
pascal
0 x
Laphroaig Quarter Cask
Was alweer even geleden. De laatste twee weken in Cuba en op de Cayman eilanden alleen rum gedronken, ook fijn.
Was alweer even geleden. De laatste twee weken in Cuba en op de Cayman eilanden alleen rum gedronken, ook fijn.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”