Voor mij was 2023 in ieder geval een mooi jaar op whisky gebied.
In harde cijfers: veel 'minder' samples geproefd dan in 2022 (370 t.o.v. 450) dit vast als gevolg van veel minder online proeverijen.
Staan nog zeker zo'n 200 samples te wachten maar aangezien ik er ook bij blijf kopen/ruilen slinkt deze voorrad maar niet (te-weinig-drinktijd
Meer geld uitgegeven aan nieuwe aankopen, maar dit doordat er oudere/duurdere bottelingen zijn aangeschaft, 138 dus veel minder dan de 148 in 2022
Ons eigen festival in januari was weer een groot succes, de week voor het festival uitverkocht en door een paar aanpassingen de stands ruimer op kunnen stellen.
In februari een waanzinnige BYOB bijgewoond in Arnhem. Veel mensen eindelijk live ontmoet die ik voorheen alleen online had leren kennen en nu dus de hand geschud. Was een echt feestje! De meestal waanzinnige gedeelde flessen waren voor mij bijzaak, maar wel een aangename!
Verschillende proeverijen bijgewoond, zelf voor het eerst een proeverij gegeven (private cask Laddie's) aan een leuke groep mensen en op het eerste festival door Whiskyjongens gestaan als standhouder.
De inmiddels jaarlijkse 'studiereis' met de mede organisatoren van ons festival ging dit jaar mei naar de Speyside en wat een geweldige 5 dagen hebben we weer gehad!
Op whiskygebied was denk het niet doorgaan van the Gathering wel de grootste domper?
Vooruitzicht 2024?
Een nog mooier jaar met nog veel meer hoogtepunten!
26 januari staat de 7de editie van Whisky aan het Strand op het programma en alle 300 kaarten waren vorige week al uitverkocht!!
Bij verschillende evenementen door de Whiskyjongens zal ik als standhouder staan om mijn open flessen te delen.
Hielander en WTF Utrecht staan ook weer op de agenda en daar komen vast nog verschillende proeverijen bij (16-02 komt Whiskydude Edwin naar Middelharnis om zijn nieuwe batch te laten proeven).
Onze jaarlijkse 'studiereis' gaat komend jaar naar Islay, programma wordt nog ingevuld (nog niets te boeken op dit moment) maar we gaan daar in ieder geval geen standaard tourtjes boeken
Maar nog voor mei staat er zowaar nog een whiskytrip in mijn agenda! Tot mijn grote plezier mag ik met Danny, Raymond en Roelof mee naar de Speyside, het programma is zo goed als rond en ik heb daar ook al weer enorm veel zin in!
Tot slot zal ik me ook in 2024 niet in gaan houden en gewoon weer veel te veel uit blijven geven aan nieuwe snoepjes. De eerste bestelling is al geplaatst.....
Sluit graag af met iedereen hier een gezellig uiteinde te wensen, heel veel geluk en gezondheid voor het nieuwe jaar.....maar vooral, blijf genieten!!