Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
JayDie
Moderator
Moderator

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Jan 2010, 10:49

KSB66 schreef:Word ie hier in NL eigenlijk wel in 3d vertoond?

Ja, zie bios.nl: in Rotterdam en Amsterdam, voor zover ik het allemaal begrijp.
KSB66 schreef:Maar iedereen was ook enthousiast over Inglorious Bastards .. maar wat een ouwehoer( excusé le mot) film

Het bewijst wel weer... smaken verschillen. Deze film zie ik (denk ik) liever nog een paar keer dan 1x Avatar... Maw: spreekt me meer aan. Vond die stilstaande beelden met teksten en muziek geweldig in IB! Die rol van die Duitse Jodenjager... geweldig! Die Italiaanse accenten! :lol:

Ik zal Avatar wellicht later bekijken, ga er niet voor naar de bios...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 13 Jan 2010, 11:23

Ook Inglourious Basterds vond ik een meesterlijke film, maar Avatar was echt een belevenis. Ik ben zeer benieuwd naar Alice in wonderland van Tim Burton in IMAX 3D. Dat wordt volgensmij ook een topper.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 13 Jan 2010, 11:31

Als iemand die bijna alles van Quentin Tarantino koopt, moet ik met het schaamrood op de kaken
bekennen dat ik IB nog niet heb gezien..... maar komend weekend ga ik weer een poging wagen. Misschien
zelfs onder het genot van een goed glas <VUL ZELF MAAR IN :Pipersmile >

Mijn vrouw wil zeer graag naar Avatar, maar ondanks dat ik een groot fan ben van fantasy en SF
trekt deze titel me niet zo.... misschien omdat er dezelfde ophef over wordt gemaakt als bij Titanic
(ook een product van James Cameron) - een film die ik tot op heden zeer succesvol heb gemeden :violin

Ach, ieder zijn smaak. Maar QT blijft bij mij hoog op de lijst staan!

Regards,
Victor
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 13 Jan 2010, 16:49

't is net als met whisky, smaken verschillen ook als het over films gaat. Titanic was heel knap gemaakt en werd een beetje slachtoffer van het eigen succes. Ook dat is vergelijkbaar met de whiskywereld, vgl. Glenfiddich.

Jaydie: Daarnaast las m'n vriendin gisteren dat de film Avatar je depressief kan maken! :lol: Precies om wat Hans beschrijft: die wereld is zo perfect dat je, na de film, depressief wordt dat je weer terug moet naar 'deze' wereld! :HitHead

Ik wil hier graag even nuanceren. Ik heb het over een fantastische wereld (als in fantasie), niet over een perfecte wereld. Want dat is Pandora allerminst.

Dat van Lord of the Rings was overigens grappig bedoeld. Die films vind ik ook geweldig. Avatar legt de lat op animatiegebied gewoon weer een stap hoger.

Overigens werd er voordat Avatar begon een korte trailer van Alice in Wonderland getoond. WOW. Depp weer in een voor hem kenmerkende rol als certified weirdo.

Awel, neem nog een dram en speel een leuke dvd af :usa
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Jan 2010, 17:48

macoffringa schreef:
JayDie schreef:Daarnaast las m'n vriendin gisteren dat de film Avatar je depressief kan maken! :lol: Precies om wat Hans beschrijft: die wereld is zo perfect dat je, na de film, depressief wordt dat je weer terug moet naar 'deze' wereld! :HitHead

Ik wil hier graag even nuanceren. Ik heb het over een fantastische wereld (als in fantasie), niet over een perfecte wereld. Want dat is Pandora allerminst.

Hans, ik doel niet direct op iets wat jij hebt gezegd, ik werd door jouw bericht getriggerd op een artikel; volgens mij in de Veronica gids bij film recensies ofzo. Daarin schreven ze dat
macoffringa schreef:Als je het over een echte Out of this World ervaring wilt hebben, nou , dan is dit er een. Nog nooit zoiets fantastisch op filmtrucage en animatiegebied gezien.

Eigenlijk zeg je het zelf ook een beetje: "Out of this World"-ervaring :lol: Dat zullen ze ook wel bedoelen in dat artikel. Enne... 'fantastisch' kun je inderdaad op meerder manieren opvatten... Achja.... wie weet was het ook een pruts-auteur die dat artikel schreef!

Maareh... jij zou niet in Pandora willen blijven? ;)
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 13 Jan 2010, 19:45

Nou, eh, Jaydie,
Af en toe eens een weekje op vakantie in Pandora lijkt me prima.
Maar daar wonen, nou nee (ze hebben er ook geen distilleerderijen ;) )
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 13 Jan 2010, 19:54

Awel, neem nog een dram en speel een leuke dvd af

Ik heb zondag die Macallan geproefd die jij had uitgezocht voor Zwolle. :goedgedaan
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 13 Jan 2010, 21:17

Ah, leuk Bas.
Dat was wel een aparte Macallan, louter op ex-bourbon vaten gerijpt.
De daaropvolgende was een Aberlour 18, wat romiger.
De derde, van eind vorig jaar, was een Highland Park 18, ex-sherry. Dat was een hele mooie.
0 x

Martino
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Martino » 13 Jan 2010, 21:39

Zoonlief en wat vrienden die hier over de vloer komen hebben inmiddels ook geleerd dat goede whisky wel heel erg lekker is. Ze komen op vrijdag gezellig met z'n allen een glaasje pakken en laten zich helaas niet meer afschepen met de Mitra-blend :nono

Op zich niets mis met goede smaak...maar wie zijn voorraad wordt weer flink aangesproken.......die van mij :Slainte

Ik moet ze maar eens voorzichtig gaan vertellen dat ze mogen komen proeven maar dan zelf een voor mij onbekend flesje moeten meenemen.... :hoera

Uiteindelijk zijn het wel gezellige avonden met een hoop lol.
0 x
No married man is genuinely happy if he has to drink worse whisky than he used to drink when he was single.
H. L. Mencken
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Jan 2010, 22:00

Martino schreef:Ik moet ze maar eens voorzichtig gaan vertellen dat ze mogen komen proeven maar dan zelf een voor mij onbekend flesje moeten meenemen.... :hoera

Krijg je dadelijk een Clan Northe, een blended Scotch van de Gall & Gall :lol:

Ik zie het al gebeuren... mikken ze straks cola bij je 30 jaar oude malt :Cry :nono
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 13 Jan 2010, 23:59

't kan nog erger.
Ooit zag ik op de ferry van IJmuiden naar Newcastle in de winkel aan boord: McCarton, whisky in een soort pak dat ook voor jus d'orange wordt gebruikt, in verpakkingen van 2 liter voor 17,50 euro.
Toch maar niet gedaan 8-)
0 x

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 14 Jan 2010, 11:31

Martino schreef:Zoonlief en wat vrienden die hier over de vloer komen hebben inmiddels ook geleerd dat goede whisky wel heel erg lekker is. Ze komen op vrijdag gezellig met z'n allen een glaasje pakken en laten zich helaas niet meer afschepen met de Mitra-blend :nono

Op zich niets mis met goede smaak...maar wie zijn voorraad wordt weer flink aangesproken.......die van mij :Slainte

Ik heb het probleem dat er "vrienden" zijn die bij wijze van spreken nog geen fles Famous Grouse zullen
kopen (dus echt nog mindere blends in hun kasten hebben staan die je alleen nog maar met Cola op smaak
kunt krijgen..) en dan bij mij mijn speciale flesjes willen proberen... dat doe ik één keer en daarna niet
meer. Voor dat soort gevallen heb ik altijd een fles Jameson of Famous Grouse staan en alleen met degenen
die het echt waarderen haal ik het mooie spul te voorschijn....

Of wanneer ik alleen met m'n vrouw ben natuurlijk - genietend van een goed boek of goede film...
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 14 Jan 2010, 22:48

Ruval schreef:Voor dat soort gevallen heb ik altijd een fles Jameson of Famous Grouse staan en alleen met degenen
die het echt waarderen haal ik het mooie spul te voorschijn....

Of wanneer ik alleen met m'n vrouw ben natuurlijk - genietend van een goed boek of goede film...

Bij mij precies hetzelfde,alleen degene die een goede malt weten te waarderen en zelf ook niet te beroerd zijn om een goede fles te kopen en te delen. :goedgedaan
0 x
Afbeelding

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 16 Jan 2010, 16:46

Soms delen mensen op een andere manier hun zaken,(klussen in huis , aan je auto etc) dat hoeft voor mij niet altijd een fles whisky te zijn. Het word anders zo'n afwegen wat de één voor een ander doet etc.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Jan 2010, 16:58

KSB66 schreef:Het word anders zo'n afwegen wat de één voor een ander doet etc.

Volgens mij ook zoiets typisch Nederlands... :Scratch Maar je hebt gelijk: wanneer de buurman je auto repareert kan je hem best een mooi malt schenken :lol:
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”