Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue,..)

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 09 Jan 2012, 16:11

De Red vind ik niet te doen. Ik zou nog liever een Heineken (of afwaswater) drinken dan dat. ;)
De Black drink ik enkel uit beleefdheid, als de gastheer niets anders heeft en als hijzelf zegt dat hij de Black Label zeer goed vindt.
De Green label is goed, maar voor die prijs (en minder) koop ik beter een single malt.
De Gold is zijn geld niet waard. Voor iets meer dan 50 € verwacht ik toch meer kwaliteit. Per slot van rekening blijft het een blend, hè.
De Blue label heb ik nog nooit gekocht en ik ga het ook nooit doen. Belachelijke prijs voor een blend!
Maar goed, dat is mijn mening.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 09 Jan 2012, 16:16

Voor mij heeft de Green Label de beste prijs/kwaliteitverhouding. En, er zitten alleen maar malt whiskies in van 15 jaar en ouder, terwijl de andere vier blended whiskies zijn. Ik vind het dus wel een goeie prijs voor malt whisky :Slainte
0 x

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 09 Jan 2012, 16:36

Dank voor de reacties :)

De Green zal ik sowieso aanschaffen binnenkort, die spreekt mij ook het meeste aan. De Black wil ik ook een kans geven, aangezien de omschreven smaak mij wel aanspreekt en bovendien krijgt 'ie ook overwegend positieve recensies op internet.

Enne, Matti, is dat zo, dat de Green Label verdwijnt? Waar heb je dat gelezen? Heb even vlug gegoogeld maar kan daar niet zo gauw iets over terugvinden.
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 09 Jan 2012, 17:08

Dit was het perbericht dat ik had gelezen (er zijn ook een paar blogposts van rond die tijd).

http://www.themarketingsite.com/live/co ... m_ID=19025

Maar nu kan ik op de facebookpagina die wordt genoemd niets meer vinden en op de johnniewalker pagina ook niet, dus dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn: het persbericht is gelekt en nu weer ingetrokken, of het is vals.

Wat hier niet genoemd wordt, maar wat ik wel ergens heb gelezen is dat hij vervangen wordt door een Gold Label Signature, die begin 2012 zou moeten worden aangekondigd. Dus dan weten we het in ieder geval :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 09 Jan 2012, 17:49

Dankje!

Tja, als de laatste fles inderdaad al gebotteld is ben ik benieuwd hoe snel zo'n voorraad opraakt. Als het bericht nog altijd klopt, natuurlijk.
0 x
Afbeelding

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 09 Jan 2012, 21:25

De Green Label verdwijnt niet, maar naar het schijnt wel van de Nederlandse markt. Ze zetten hem elders in.
Dat zou ik overigens wel betreuren. :Cry
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 10 Jan 2012, 02:45

macoffringa schreef:De Green Label verdwijnt niet, maar naar het schijnt wel van de Nederlandse markt. Ze zetten hem elders in.
Dat zou ik overigens wel betreuren. :Cry

That does it, d'r komt een flesje mee met mijn volgende bestelling :) (al is het maar om wat dieper te kunnen bestuderen hoe deze toch wel geslaagd te noemen vatted malt in elkaar zit).
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 10 Jan 2012, 06:43

0 x
Matthijs, whiskynerd.

Dropkick
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dropkick » 10 Jan 2012, 10:00

Jammer hoor! Wat mij betreft de beste prijs/kwalititeit whisky in hun assortiment. Zou het te maken kunnen hebben met de stijgende vraag naar single malt, de (waarschijnlijk ook) stijgende kosten ervan, en het feit dat er slechts 4 malts in de JW Green zitten? Kan me zo voorstellen dat op die manier de continuiteit van je product steeds lastiger wordt te waarborgen.
0 x
Afbeelding

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 01 Feb 2012, 20:53

Echt jammer hoor, dat de Green Label gaat verdwijnen!

De Green Label heeft er een beetje voor gezorgd dat ik Talisker heb leren kennen. De Talisker 10 yo was dan ook zo`n beetje de 1e single malt die ik ooit van m`n leven heb gedronken.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Feb 2012, 10:08

Ik hoor net op WhiskyCast ook dat de Green Label er helemaal uit gaat.

Voor de US van A staat juli 2013 als het einde genoteerd, andere landen wellicht eerder.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 03 Feb 2012, 12:14

Heb de Green nu een paar weken in huis en vind 'm heel erg de moeite waard. Dus dat wordt binnenkort nog maar even een flesje aanschaffen, nu het nog kan...voor die prijs vind ik het echt een uitstekende whisky :)

Ik neem aan dat er wel een waardige opvolger komt...
0 x
Afbeelding

torenvalk
Actief lid
Actief lid

Johnnie Walker

Ongelezen berichtdoor torenvalk » 24 Mar 2012, 20:23

Ik las gisteren in de krant dat de laatste Johnnie Walker gisteren gebotteld is in Kilmarnock!
Is er binnenkort dan geen JW te krijgen? :Cry
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Johnnie Walker

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Mar 2012, 21:14

torenvalk schreef:Ik las gisteren in de krant dat de laatste Johnnie Walker gisteren gebotteld is in Kilmarnock!
Is er binnenkort dan geen JW te krijgen? :Cry

Hi @torenvalk. Ik denk dat je iets over het hoofd gezien hebt in het artikel... of eigenlijk verkeerd geïnterpreteerd.

JW is een succesverhaal en een van de wereldwijd best verkochte Schots merken dus die gaan ze niet om zeep helpen.
ER gaan er vast nog vele miljoenen gebotteld worden. Alleen niet meer in Kilmarnock (reeds in 2009 besloten, dus oud nieuws).
Johnnie Walker whisky to end 189-year link with Kilmarnock
Bottle labels will need rewording with closure of packaging plant in Scottish town where brand was first distilled

Johnnie Walker whisky bottle labels will need to be changed after parent company Diageo announced an overhaul that will see the closure of its last operation in the brand's home town of Kilmarnock.

Johnnie Walker is one of Diageo's oldest whisky brands and claims to be the world's top-selling Scotch whisky, with 16.3m cases sold each year.

Mr Walker founded the whisky business when he launched a grocery store in Kilmarnock and began distilling whisky to sell in the shop. While it was established in the town, it has since been created and bottled at various sites across Scotland.

Around 80% of the brand's volume is bottled at Diageo's Shieldhall packaging plant in Glasgow. It is now sold in more than 180 countries worldwide.

Piet schreef:Ik hoor net op WhiskyCast ook dat de Green Label er helemaal uit gaat.

Voor de US van A staat juli 2013 als het einde genoteerd, andere landen wellicht eerder.

De Green Label gaat er wel uit.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 24 Mar 2012, 21:27

Vang geruchten op dat ook de Gold en de Blue en wellicht ook de Black gaan verdwijnen. De Black zou wellicht vervangen worden de andere niet, wegens gebrek aan oudere whisky c.q. het te snel ten gelde willen maken van vaten met whisky.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Terug naar “Overige Schotse Whisky”