Groeten uit Maastricht (even voorstellen)
-
Humphrey01
- Actief lid

Groeten uit Maastricht (even voorstellen)
Hallo iedereen,
Ik ben Humphrey Habets,53 jaar en woon in Maastricht. Ik heb mijn eerste fles whiskey (Jameson) van mijn vader gekregen op mijn 23ste verjaardag; samen met een tumbler. De fles is al lang leeg maar het glas heb ik nog steeds. Hoewel mijn vader nooit een glas whisky gedronken heeft (hij had liever pils) konden we wel altijd samen een drankje doen. Hij zijn Schultenbrau en ik mijn Jameson of een andere whisky. Gewoon wat sterke verhalen vertellen en voor dat je het in de gaten had waren alweer een paar uurtjes om.
Inmiddels 30 jaar verder drink ik nog steeds whisky (soms met een van mijn schoonzoons). Naast het drinken ben ik ook geinterreseerd in de chemische processen die plaatsvinden bij het distilleren en rijpen van whisky. Ik heb het altijd fascinerend gevonden hoe water, mout en gist veranderd wordt in een zo'n veelzijdige drank.
Linedansen en fotografie zijn ook nog twee grote hobby's van mij, een goed glas, wat lekkers te knabbelen en goede vrienden maakt voor mij deze hobby zo leuk. Hoewel dansen en (teveel) whisky niet altijd verstandig is.
Groeten uit Maastricht
Ik ben Humphrey Habets,53 jaar en woon in Maastricht. Ik heb mijn eerste fles whiskey (Jameson) van mijn vader gekregen op mijn 23ste verjaardag; samen met een tumbler. De fles is al lang leeg maar het glas heb ik nog steeds. Hoewel mijn vader nooit een glas whisky gedronken heeft (hij had liever pils) konden we wel altijd samen een drankje doen. Hij zijn Schultenbrau en ik mijn Jameson of een andere whisky. Gewoon wat sterke verhalen vertellen en voor dat je het in de gaten had waren alweer een paar uurtjes om.
Inmiddels 30 jaar verder drink ik nog steeds whisky (soms met een van mijn schoonzoons). Naast het drinken ben ik ook geinterreseerd in de chemische processen die plaatsvinden bij het distilleren en rijpen van whisky. Ik heb het altijd fascinerend gevonden hoe water, mout en gist veranderd wordt in een zo'n veelzijdige drank.
Linedansen en fotografie zijn ook nog twee grote hobby's van mij, een goed glas, wat lekkers te knabbelen en goede vrienden maakt voor mij deze hobby zo leuk. Hoewel dansen en (teveel) whisky niet altijd verstandig is.
Groeten uit Maastricht
11 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Re: Groeten uit Maastricht (even voorstellen)
Hi Humphrey (de 1ste?),
Welkom op dit forum, veel leesplezier hier.
Drink je nog steeds je eerste liefde Jameson of heb je inmiddels andere favorieten?
Als je wel eens naar een festival gaat, of wilt gaan, volgend jaar organiseren de Whiskyjongens een festival in Zuid-Limburg. De precieze locatie is nog geheim maar het is iets met een mergel en grotten
Groet, Andre
Drink je nog steeds je eerste liefde Jameson of heb je inmiddels andere favorieten?
Als je wel eens naar een festival gaat, of wilt gaan, volgend jaar organiseren de Whiskyjongens een festival in Zuid-Limburg. De precieze locatie is nog geheim maar het is iets met een mergel en grotten
Groet, Andre
1 x
- Reichenbach
- Moderator

Welkom op het forum Humphrey,
Veel plezier met je verblijf op het forum en wie weet kan je er wat van opsteken. Er zitten hier veel liefhebbers maar ook leden met meer verstand van de techniek en chemische en natuurkundige processen die whisky zo interessant kan maken.
Groet, Richard.
Veel plezier met je verblijf op het forum en wie weet kan je er wat van opsteken. Er zitten hier veel liefhebbers maar ook leden met meer verstand van de techniek en chemische en natuurkundige processen die whisky zo interessant kan maken.
Groet, Richard.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Hallo Humphrey,
Welkom op het whiskyforum
.
Veel lees en leer plezier hier.
Mvg Roelof
Welkom op het whiskyforum
.Veel lees en leer plezier hier.
Mvg Roelof
1 x
- Aaaan taaaaaafel
- Senior

-
Humphrey01
- Actief lid

Daan schreef:Welkom op het forum Humphrey!
Dankjewel
1 x
-
Humphrey01
- Actief lid

Fat Bastard! schreef:Hi Humphrey (de 1ste?),
Groet, Andre
Dankjewel Andre, ja, ik drink nog steeds Jameson, het is mijn casual drinker of wanneer ik samen met iemand drink die wel whisky drinkt maar niet een uitgesproken smaak heeft. Naast Jameson ben ik een fan van Teeling, Redbreast, Bushmills en Hinch. Er zijn ook een paar Schotse en Amerikaanse whisly's die ik graag drink. Feitelijk heb ik geen fles in mijn collectie die ik niet drink.
Het bezoeken van festivals staat wel nog op mijn verlanglijste (o.a. Maltstock). Ik kijk ernaar uit als er een festival in Zuid-Limburg georganiseerd wordt; ik zal zeker dan van de partij zijn.
1 x
-
Humphrey01
- Actief lid

- Thewowbar1986
- Top bijdrager

Nogmaals welkom en veel plezier hier, op de toekomstige festivals en met alle whisky’s…cheers! 

1 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”