Mijn naam is Pieter, 31 jaar en het best als beginner te omschrijven als het over whisky gaat.
Ik heb de nodige flessen inmiddels in huis gehaald, momenteel 4 van het Schotse Islay. Voor mijn 30ste verjaardag kreeg ik een fles Lagavullin 8 en Macallan Gold Double Cask. Hiervoor beperkte ik het drinken vooral tot Jameson, Glenfiddich en een gekregen Nikka from the barrel. Aan het begin moest ik niet veel van de vreemde Lagavullin smaak hebben, maar de Macallan des te meer. Uiteindelijk me toch weer aan de 8 gewaagd. Wie weet moet je er even doorheen? Vanaf dit moment raakte ik meer geinteresseerd in de kenmerkende rokerige smaak. Op mijn eerste (oh, en ook laatste) proeverij kregen we Tomintoul Peaty Tang te proeven. Deze beviel me erg goed en de fles was al snel in huis. Momenteel staat er het volgende in de kast:
- Tomintoul Peaty Tang
- Nikka From The Barrel
- Jameson Stout Edition
- Laphroaig 10
- Bowmore Legend
- Kilchoman Machir Bay
- Lagavullin 16
Zoals te zien zit er wel lijn in deze paar flessen, erg gecharmeerd geraakt van de 'peat' smaak. Ik hoop er nog meer te kunnen proeven, sowieso is het idee om van alle disteleerderijen op Islay een fles te proberen. We gaan zien waar dit naartoe gaat
Groet, Pieter

.