The Whiskydudes

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: The Whiskydudes

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 04 Jul 2023, 21:57

Is de F1 de laatste tijd ook wel erg voorspelbaar.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 05 Jul 2023, 16:52

Heb ze ook weer mogen proeven.. ben benieuwd naar de reviews :hoera
0 x
2 ∞ & →

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 05 Jul 2023, 21:00

Hier afgelopen weekend de Highland Park en de Girvan opgepikt. Had de Glenrothes ook nog graag meegenomen, maar was al over mn budget heen. Dus die gaat op de verlanglijst :bigsmile

Wel jammer dat deze Girvan zo gigantisch veel duurder is geworden t.o.v. die van vorig jaar, maar liefst 60% duurder. Zijn de vaten in een jaar tijd zoveel omhoog gegaan in prijs? Deze was op het randje van nog net betaalbaar, als ze volgende keer nog duurder worden moet ik ze gaan laten staan helaas.
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 05 Jul 2023, 21:31

De Girvan van vorig jaar was aan de goedkope kant. :bigsmile
Maar ik snap je motivatie hoor, probleem zit ‘m er in dat vaten inderdaad behoorlijk duurder zijn geworden de laatste 2 jaar zodat je als bottelaar jezelf naar de bodem van de put bottelt als je niet enigszins rekening houdt met wat je moet calculeren als vervangingswaarde. En waar whisky in de fles niet over de kop is gegaan zijn de prijzen van vaten dat wel. Heb ik het nog niet over de absurde stijgingen in transport door Brexit & inflatie, voor alles, dus ook bijvoorbeeld lege vaten. (Die ook al duurder zijn geworden)

Maar; bottomline, een dure whisky is in mijn ogen die fles van € 60 waar je 1 dram van drinkt en die dan achterin de kast belandt omdat het niet al te best is. Dat is iets waar je met deze Girvan geen last van gaat krijgen schat ik zo. En uiteindelijk gaat het om een prijs - kwaliteit verhouding waar je vrolijk van wordt.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Wevermans
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wevermans » 05 Jul 2023, 22:30

Zaterdag bij de slijter een fijne dram van de Benrinnes gehad. Heerlijke dram. De proefnotitie aangaande deze botteling van Dre op Whiskybase is wat mij betreft spot on. https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/232313/benrinnes-2012-wds
Mijn whisky budget is tot september weer op want de hele 6de release is mee naar huis gegaan.
3 x

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 05 Jul 2023, 22:33

WhiskyDudes schreef:De Girvan van vorig jaar was aan de goedkope kant. :bigsmile
Maar ik snap je motivatie hoor, probleem zit ‘m er in dat vaten inderdaad behoorlijk duurder zijn geworden de laatste 2 jaar zodat je als bottelaar jezelf naar de bodem van de put bottelt als je niet enigszins rekening houdt met wat je moet calculeren als vervangingswaarde. En waar whisky in de fles niet over de kop is gegaan zijn de prijzen van vaten dat wel. Heb ik het nog niet over de absurde stijgingen in transport door Brexit & inflatie, voor alles, dus ook bijvoorbeeld lege vaten. (Die ook al duurder zijn geworden)

Maar; bottomline, een dure whisky is in mijn ogen die fles van € 60 waar je 1 dram van drinkt en die dan achterin de kast belandt omdat het niet al te best is. Dat is iets waar je met deze Girvan geen last van gaat krijgen schat ik zo. En uiteindelijk gaat het om een prijs - kwaliteit verhouding waar je vrolijk van wordt.

Ik was er al bang voor… en dat ie zo verdomd lekker is is nou juist het probleem :P

Bedankt voor je uitleg, en uiteraard alle begrip. Hopelijk gaan de prijzen van nieuwe vaten ooit nog een keer naar beneden
1 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 06 Jul 2023, 13:05

Wevermans schreef:Mijn whisky budget is tot september weer op want de hele 6de release is mee naar huis gegaan.

Dat komt mooi uit, 14 september is de datum voor de 7e release, dus tegen die tijd help ik je weer graag van het beschikbare budget af. :P
5 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

francken
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor francken » 06 Jul 2023, 21:53

Ik ben heel benieuwd wat jullie uit gaan brengen.

In het Fort had je toch wel heel wat lekkers bij je.
Ik ben normaal niet zo'n rum fan, vaak vond ik het vlakker dan menig whisky's.
Misschien komt dat ook, omdat ik (nog) te weinig proef ervaring heb met rums.
Maar ik moet toch effe mijn mening herstellen.
Wat was die rum uit Cuba lekker zeg.
Een explosie van smaken.

Groetjes,

Tonny
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Jul 2023, 12:04

Sowieso leuk je in persoon te hebben ontmoet Tonny! Je bent niet de 1e die z'n mening over rum mag herzien na het proeven van die 1973 single cask Cubaanse rum. :lol:
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 07 Jul 2023, 13:46

WhiskyDudes schreef:Sowieso leuk je in persoon te hebben ontmoet Tonny! Je bent niet de 1e die z'n mening over rum mag herzien na het proeven van die 1973 single cask Cubaanse rum. :lol:

Hier nog één die je positief verrast hebt met die rum.
En nog bedankt voor die tip van “1423”, die had ook heerlijke rummetjes meegenomen! :goedgedaan
2 x
Afbeelding

Raymond CS
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Raymond CS » 07 Jul 2023, 18:00

Rum was inderdaad top (hij deed niet onder voor een mooie oude whisky) :duimop
2 x
Sta altijd open voor mooie aanbiedingen. Stuur gerust een pb.

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 19 Aug 2023, 16:40

Is het al bekend wanneer we de volgende releases kunnen verwachten? Oktober ofzo gok ik?
0 x

Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Aug 2023, 12:06

Er gaat het weekend van de 25e (augustus) een nieuwsbrief de digitale deur uit. De oplettende lezer weet wat dat betekent…. :lol:
8 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Jimbeau
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 20 Aug 2023, 21:24

MaltMuppet schreef:Is het al bekend wanneer we de volgende releases kunnen verwachten? Oktober ofzo gok ik?

Onze vrienden uit Musselkanaal hebben het al gespoiled zag ik op FB: 14 september 4 nieuwe bottelingen in de winkel - tenminste.. bij hen dan :lekker
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 20 Aug 2023, 22:01

Jimbeau schreef:
MaltMuppet schreef:Is het al bekend wanneer we de volgende releases kunnen verwachten? Oktober ofzo gok ik?

Onze vrienden uit Musselkanaal hebben het al gespoiled zag ik op FB: 14 september 4 nieuwe bottelingen in de winkel - tenminste.. bij hen dan :lekker

Paar berichtjes terug scrollen en daar had je het ook gevonden :P
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”