Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen
Bruichladdich The Laddie Ten (op aanraden van Ralfy)
Glenfarclas 10yo (sherried component voor mijn blend-experimenten)
Aberlour 10yo (ditto)
en wat mini's:
Sheep Dip
Amrut Peated
Amrut Fusion
Tomatin 12yo
Glenfarclas 10yo (sherried component voor mijn blend-experimenten)
Aberlour 10yo (ditto)
en wat mini's:
Sheep Dip
Amrut Peated
Amrut Fusion
Tomatin 12yo
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Zojuist aangeschaft:
- Glenmorangie Sonnalta PX
- Talisker 10 (Tja, deze klassieker is voor mij nog altijd de beste 10-jarige whisky in het standaard assortiment)
- Glenmorangie Sonnalta PX
- Talisker 10 (Tja, deze klassieker is voor mij nog altijd de beste 10-jarige whisky in het standaard assortiment)
0 x
Balblair 1975. Wordt weer eens ouderwets genieten.
Zeker met het oog op de wedstrijd van morgen. Voor de voetbalkenners.
Zeker met het oog op de wedstrijd van morgen. Voor de voetbalkenners.
0 x
JW Green Label.
Erg aangename neus, met overwegend Taliskertonen. De Caol Ila is door mij echter niet als zodanig terug te vinden maar zal ongetwijfeld zijn bijdrage leveren aan het complete verhaal. Even later staan en de fruitgaard gaat open. Altijd mooi om te zien dat het laten staan van een dram zo van invloed is op zoveel whisky's. Wellicht lastig voor sommigen (die willen aanvallen) maar ik vind over het algemeen de geur de eigenschap van whisk(e)y die mij het meest en langst kan bekoren.
Ook op de tong steekt het peper van de Talisker weer de kop op, aangevuld door het fruitige van de Speysiders (Cragganmore en Linkwood) met subtiel wat hout of de achtergrond. Afdronk is middellang en valt mij eerlijk gezegd wat tegen voor een blended malt, althans wat ik er van verwachtte.
Al met al een lekkere en makkelijk drinkbare every day dram. Niet bijzonder uitgesproken maar dat is natuurlijk kenmerkend aan een blend. Absoluut geen miskoop geweest maar koop ik het nog eens? Neen, leuke ervaring maar voor die 37 euro koop ik liever een goeie single malt.
Erg aangename neus, met overwegend Taliskertonen. De Caol Ila is door mij echter niet als zodanig terug te vinden maar zal ongetwijfeld zijn bijdrage leveren aan het complete verhaal. Even later staan en de fruitgaard gaat open. Altijd mooi om te zien dat het laten staan van een dram zo van invloed is op zoveel whisky's. Wellicht lastig voor sommigen (die willen aanvallen) maar ik vind over het algemeen de geur de eigenschap van whisk(e)y die mij het meest en langst kan bekoren.
Ook op de tong steekt het peper van de Talisker weer de kop op, aangevuld door het fruitige van de Speysiders (Cragganmore en Linkwood) met subtiel wat hout of de achtergrond. Afdronk is middellang en valt mij eerlijk gezegd wat tegen voor een blended malt, althans wat ik er van verwachtte.
Al met al een lekkere en makkelijk drinkbare every day dram. Niet bijzonder uitgesproken maar dat is natuurlijk kenmerkend aan een blend. Absoluut geen miskoop geweest maar koop ik het nog eens? Neen, leuke ervaring maar voor die 37 euro koop ik liever een goeie single malt.
0 x
-
dennis
- (Whisky)Professional

Deze week de Ardbeg Alligator kunnen aanschaffen. Wat een dram! Power wat we van Ardbeg gewend zijn, maar deze heeft meer. Veel frisse fruittonen als die van zoet-zure appels, ananas en citroen. Lekker zoete afdronk met een zilt rokerige volle nasmaak. Niet de droogheid die ik verwachtte. Aanrader!
0 x
Heb via de Gall&Gall actie een flesje Frysk Hynder en een Glenfiddich 15 aangeschaft. De Frysk Hynder mag niet in mijn verzameling ontbreken. Normaal vind ik 'm met zijn 42 euro te duur, maar nu met de 20% korting vind ik het wel acceptabel. En bovendien, straks zit 'ie weer op zijn oude prijs dus het was nu of nooit.
De Glenfiddich 15 Solera staat al een tijdje op mijn wenslijst. Kost nu 30 euro, dus een prima prijs. Ben bang dat ik de komende weken nog wel een aankoop ga doen...Sommige flessen lonen het nu wel om bij G&G te halen ipv via bijv. internet. Jammer dat ze niet altijd deze prijzen hanteren!
De Glenfiddich 15 Solera staat al een tijdje op mijn wenslijst. Kost nu 30 euro, dus een prima prijs. Ben bang dat ik de komende weken nog wel een aankoop ga doen...Sommige flessen lonen het nu wel om bij G&G te halen ipv via bijv. internet. Jammer dat ze niet altijd deze prijzen hanteren!
0 x
Geen fles ( voorlopig? ) maar wel een sampletje van één van de nieuwste Whiskyman-bottelingen : Littlemill 1988 'sympathy for the whisky'.
Enkel eens aan sampeltje gesnuffeld... zééér fruitige neus. Ben benieuwd!

Enkel eens aan sampeltje gesnuffeld... zééér fruitige neus. Ben benieuwd!

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

BWhisky schreef:Enkel eens aan sampeltje gesnuffeld... zééér fruitige neus. Ben benieuwd!
Laat het me vooral weten. Ik ben ook heel benieuwd. Ik heb al wat reacties gelezen en uit wat die mensen beschreven hebben durf ik af te leiden dat het om een ietwat atypische Littlemill gaat. Ik ben vooral benieuwd hoe hij zich verhoudt tov de Littlemill 1989 Thosop Import.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:BWhisky schreef:Enkel eens aan sampeltje gesnuffeld... zééér fruitige neus. Ben benieuwd!
Laat het me vooral weten. Ik ben ook heel benieuwd. Ik heb al wat reacties gelezen en uit wat die mensen beschreven hebben durf ik af te leiden dat het om een ietwat atypische Littlemill gaat. Ik ben vooral benieuwd hoe hij zich verhoudt tov de Littlemill 1989 Thosop Import.
Met de Thosop kan ik hem niet vergelijken , in vergelijking met de 1989 MoS (sherrycask) en de 1989 Kintra (Bourbon) is 'ie in ieder geval 'atypisch'. Althans op de eerste neus ( vanuit sample flesje ).
Binnenkort ook nog een sample van de nieuwe Ardmore 1992 van The Whiskyman want ook die krijgt lovende kritieken !
0 x
Wegens Wilde Whisky Weken Wat Waardige Watertjes Weggekocht:
- Highland Park 18.
- Four Roses Single Barrel.
- Highland Park 18.
- Four Roses Single Barrel.
0 x
-
jeroenjeroen
- Actief lid

2 bescheiden aankopen bij de Gall en Gall..
Glenmorangie original (10 years)
Glenlivet 15 French Oak Reserve
nu is de kast weer vol..
Glenmorangie original (10 years)
Glenlivet 15 French Oak Reserve
nu is de kast weer vol..
0 x
Mooie aanbieding bij de Mitra opgepikt: Ledaig 10 yr old voor 29,99. Na alle goede recensies wilde ik hem voor deze prijs zeker niet laten lopen 

0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Vandaag heb ik weer een mooi setje samples ontvangen.
Allereerst een rijtje A'bunadh, omdat ik dat nu eindelijk eens wil proberen, en dan meteen maar een beetje grondig
:
- Aberlour A'bunadh 59,6% (no batch)
- Aberlour A'bunadh batch 12 60,0%
- Aberlour A'bunadh batch 29 59,9%
Ter vergelijking met elkaar en met de Laphroaig 10 en Quarter Cask de volgende twee:
- Laphroaig 15 43% (square box)
- Laphroaig 15 43% (round tube)
Een rijtje dat ik volgens Ian Buxton moet proberen voordat ik doodga
:
- Bunnahabhain 18 43%
- Compass Box Spice Tree 43%
- Scapa 12 40% (ok, ik speel vals, Ian had het over de 14 of 16, maar de 16 heb ik wel eens gehad in een tasting)
- Talisker 18 45,8%
- Yamazaki 18 43%
Omdat ik er benieuwd naar was sinds ik onlangs misschien wel voor het eerst in m'n leven Longmorn proefde:
- Longmorn 15 45%
En last but certainly not least een paar bottelingen waar ik om diverse redenen bijzonder benieuwd naar ben:
- Lagavulin 1993/2011 cask 355 for Islay Jazz 2011 55,4%
- Lagavulin 21 56,5%
- Port Ellen 1979/2009 Douglas Laing Platinum for world duty free 53,2%
- Talisker 25 Special Release 2006 56,9%
Allereerst een rijtje A'bunadh, omdat ik dat nu eindelijk eens wil proberen, en dan meteen maar een beetje grondig
- Aberlour A'bunadh 59,6% (no batch)
- Aberlour A'bunadh batch 12 60,0%
- Aberlour A'bunadh batch 29 59,9%
Ter vergelijking met elkaar en met de Laphroaig 10 en Quarter Cask de volgende twee:
- Laphroaig 15 43% (square box)
- Laphroaig 15 43% (round tube)
Een rijtje dat ik volgens Ian Buxton moet proberen voordat ik doodga
- Bunnahabhain 18 43%
- Compass Box Spice Tree 43%
- Scapa 12 40% (ok, ik speel vals, Ian had het over de 14 of 16, maar de 16 heb ik wel eens gehad in een tasting)
- Talisker 18 45,8%
- Yamazaki 18 43%
Omdat ik er benieuwd naar was sinds ik onlangs misschien wel voor het eerst in m'n leven Longmorn proefde:
- Longmorn 15 45%
En last but certainly not least een paar bottelingen waar ik om diverse redenen bijzonder benieuwd naar ben:
- Lagavulin 1993/2011 cask 355 for Islay Jazz 2011 55,4%
- Lagavulin 21 56,5%
- Port Ellen 1979/2009 Douglas Laing Platinum for world duty free 53,2%
- Talisker 25 Special Release 2006 56,9%
0 x
-
liefmans
- Senior

Laphroaig 15 43% (square box)
welke versie, gladde doos of de geribde?
Wij hebben al eens alle 3 die versies van de 15y naast elkaar geplaatst en er waren toch duidelijke verschillen met de 2 "square´s" als beste en slechtste
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

liefmans schreef:Laphroaig 15 43% (square box)
welke versie, gladde doos of de geribde?
Wij hebben al eens alle 3 die versies van de 15y naast elkaar geplaatst en er waren toch duidelijke verschillen met de 2 "square´s" als beste en slechtste
Het is de geribde. Wat was exact jullie uitslag?
Laatst gewijzigd door totalatool op 01 Feb 2012, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”