Highland Park - Thor
Highland Park Thor
Zo, Highland Park komt weer met een stel nieuwe limited exclusive etc. editions: de Valhalla Collection. De eerste god uit de reeks wordt Thor, 16 jaar oud en 52.1% sterk.
Voor wie meer wil weten is er al wat berichtgeving te vinden.
Voor wie meer wil weten is er al wat berichtgeving te vinden.
0 x
Re: Highland Park Thor
Ze slaan er (met het volste recht overigens) een slaatje uit dat de Haakon serie zo goed aansloeg. Mooi zo 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Highland Park - Thor
Highland Park heeft een nieuwe whisky bekend gemaakt: Highland Park Thor
Thor is de eerste uit de Valhalla Collection die bestaat uit 4 flessen.
Dus naast Thor zullen nog 3 andere flessen komen die naar Noorse goden vernoemd zijn.
Nosing & Tasting:
Kleur:
Amber
Geur:
Geconcentreerd en krachtig met een explosie van aromatische rook, verse gember, antiek koper, pruimen compote.
Met wat water erbij komen de aardachtige tonen naar voren.
Tasting:
Thor's sterke alcoholpercentage zorgt voor een geweldige smaak.
In het begin droog met sterke kruidkoek smaak, vanille, zwarte bessen, verse mango, perzik en een vleugje kaneel.
Overweldigende complexe smaak in het begin, daarna komen de wat zachtere zoetere smaken op de voorgrond.
Thor whisky heeft complexe smaken met verschillende lagen en dieptes.
Afdronk:
De afdronk van Thor dondert maar door en door en laat smaken achter van vanille en intense kruiden.
Ik ben erg benieuwd en ga hem zeker halen, wat zegen jullie ervan?

Thor is de eerste uit de Valhalla Collection die bestaat uit 4 flessen.
Dus naast Thor zullen nog 3 andere flessen komen die naar Noorse goden vernoemd zijn.
Nosing & Tasting:
Kleur:
Amber
Geur:
Geconcentreerd en krachtig met een explosie van aromatische rook, verse gember, antiek koper, pruimen compote.
Met wat water erbij komen de aardachtige tonen naar voren.
Tasting:
Thor's sterke alcoholpercentage zorgt voor een geweldige smaak.
In het begin droog met sterke kruidkoek smaak, vanille, zwarte bessen, verse mango, perzik en een vleugje kaneel.
Overweldigende complexe smaak in het begin, daarna komen de wat zachtere zoetere smaken op de voorgrond.
Thor whisky heeft complexe smaken met verschillende lagen en dieptes.
Afdronk:
De afdronk van Thor dondert maar door en door en laat smaken achter van vanille en intense kruiden.
Ik ben erg benieuwd en ga hem zeker halen, wat zegen jullie ervan?

0 x
Usquebaugh het levenswater !!
Re: Highland Park - Thor
Die tasting notes zullen wel van HP zelf komen , daar zou ik niet op voortgaan.
Daarnaast vind ik 130€ voor een 16 jarige whisky VEEL te duur.
Daarnaast vind ik 130€ voor een 16 jarige whisky VEEL te duur.
0 x
Syco schreef:wat zegen jullie ervan?
Ik vind het een mooie verpakking
(gepoogd te nomineren op de Whisky Design Awards website)Boven mijn budget (zeker zonder geproefd te hebben) dus ik ga hem zeker niet kopen voor dat bedrag. HP schreef geloof ik ook dat er 20.000 flessen op de markt kwamen.
0 x
Syco schreef:Ik ben erg benieuwd en ga hem zeker halen, wat zegen jullie ervan?
Ik ben matig enthousiast. Wat mij betreft heeft deze reeks alvast de schijn tegen omdat de reviews van de Magnus/Haakonreeks de prijzen niet rechtvaardigden. Ik betaal voor de inhoud, niet voor het plaatje. Mocht dit echter een heerlijke en bijzondere whisky zijn, dan wil ik een aanschaf best overwegen.
Ik zoek alvast dekking als ze de 4e in de reeks in een oplage van slechts 1000 flessen uit gaan brengen.
0 x
- whiskysite
- (Whisky)Professional

- macoffringa
- Whiskyschrijver

Thor wordt op 16 februari officieel gelanceerd in Stockholm. Wel toepasselijk ...
Dus wie er snel bij wil zijn moet even een retourtje Zweden boeken
Dus wie er snel bij wil zijn moet even een retourtje Zweden boeken
0 x
Limited release van 20.000 flessen ? Héééél limited dus...
Verpakking: over de top? Jazeker !
Prijs: over de top ? Absoluut !!!
Ga ik hem kopen? Toch wel, en meer dan één ook. Om binnen 15 jaar aan mijn zoon te geven. Die heet namelijk....Thor
Verpakking: over de top? Jazeker !
Prijs: over de top ? Absoluut !!!
Ga ik hem kopen? Toch wel, en meer dan één ook. Om binnen 15 jaar aan mijn zoon te geven. Die heet namelijk....Thor
0 x
- whiskysite
- (Whisky)Professional

Zo fijn weer... nu al te koop in UK, en in NL pas begin april... lekker marketing weer van Maxxium!!!
http://www.thewhiskyexchange.com/P-16341.aspx
0 x
whiskysite schreef:Zo fijn weer... nu al te koop in UK, en in NL pas begin april... lekker marketing weer van Maxxium!!!![]()
![]()
![]()
Begreep op een forum, dat de whiskyexhange ze nog niet kan leveren, is een voorintekeningen. Eerder deze week via een slijterij al navraag gedaan en toen wist de importeur helemaal nog niets over een Highland Park Thor.
Vind de prijs wel erg hoog 115-120 GBP, al enig idee wat hij hier moet gaan kosten ? Tasting note ziet er veelbelovend uit, maar die prijs
0 x
- whiskysite
- (Whisky)Professional

Meestal is NL iets goedkoper... dus de pond in euros... dan zal je aardig wegkomen denk ik...
0 x
semtex schreef:Ga ik hem kopen? Toch wel, en meer dan één ook. Om binnen 15 jaar aan mijn zoon te geven. Die heet namelijk....Thor

0 x
- Squat 'N Oats
- Senior

Iemand een idee of vermoeden wat de volgende drie 'goden' zullen kosten, dan wel de hoeveelheid per uitgave? Gaan ze de prijs nog verder opschroeven en de oplage verminderen?
-Niels-
-Niels-
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”