Door een whisky liefhebbende buurman en mede forumlid hier terechtgekomen.
Whisky is voor mij een soort familietraditie geworden.
Vroeger zag ik als klein ventje m'n opa, vader en later ook neven een whisky drinken op familie gelegenheden.
Die geur vond ik toch wel apart toen, zouden ze dat nou echt lekker vinden ?
Jaren later mocht ik me aansluiten bij het herengezelschap en mocht ik er ook eentje drinken. Ik kan zeggen dat het geen liefde op het eerste glas was.
Door de jaren heen (met hier en daar een blokje ijs (oef
) vond ik het dan toch wel lekkerder worden. Het was vooral het idee van verbondenheid en gezelligheid. Door die gelegenheden en vrienden die ook wel een glaasje lusten, had ik inmiddels een kleine collectie opgebouwd. Ik zeg "had" want de whisky smaak had ik zo te pakken, dat ik die “collectie” opgedronken heb.
Overigens is mijn keuze in whisky vooral esthetisch geweest. Ik had geen idee wat ik kocht, ik probeerde gewoon wat uit.
Tot ik door mijn buurman werd meegevraagd om naar het whiskyfestival Gouda te gaan. Wat een ervaring was dat. Ik heb daar een hoop lekkere whisky’s mogen proeven, maar de Mac Talla - red wine barriques was toch een van mijn favorieten.
Dat festival heeft m'n ogen geopend, zoveel keus, zoveel smaken.. nog genoeg te ontdekken en te leren.
groetjes Tim

.
.