Jock schreef:Ik vind het niet leuk om mijn gastland Nederland te bekritiseren, maar als ik een puntje kritiek gepermiteerd word dan is het dat Nederlanders erg bot en direct kunnen zijn. NIet alemaal natuurlijhk, maar meer dan ik gewend was toen ik hier 30 jaar geleden kwam. Mensen zeggen gerust dat ik dik ben geworden of dat ik wel heel erg klein ben. In eerste instantie dacht ik dat ze allemaal een hekel aan me hadden. Maar het was niet zo. Dat is gewoon de "aard" hierzo

Jock, je moet eens met Becky praten. Die heeft soortgelijke ervaringen als jij. In onze pub in Zwolle wordt mijn Southern Belle persoonlijk verantwoordelijk gehouden voor de Amerikaanse invasie in Iraq, Guantanamo Bay en George Bush door de ene helft en voor de kredietcrisis en Obama door de andere helft.
Onze Amerikanen noemen mij "straightforward" in mijn communicatie maar ik ben doorgaans niet zo "blunt" als vele van mijn landgenoten. In mijn beleving hoor je niet aan een vrouw te vragen wat haar leeftijd is, maar houd je de deur voor haar open, helpt haar in haar jas en schuift haar stoel aan. Van mijn vader leerde ik: "een heer praat niet over zijn vermogen, zelfs niet als hij dat niet heeft." Die goede tradities worden in de deep South van de VS in ere gehouden en ik heb ze aan mijn zonen (22 en 21) overgebracht, en tot mijn vreugde, praktizeren ze die ook!