Lowlands reisje

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Lowlands reisje

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 08 Mei 2023, 09:45

Recentelijk een leuk kort reisje vanuit Glasgow door de lowlands gedaan.
Bekeken zijn de distilleries van Clydeside, Lochlea, Bladnoch. Een ook Whiskybroker in Creetown is bezocht
Mooie landschappen bekeken in Galloway forestpark. Ook de kustlijn bij Ayr is fraai
Ik heb een aantal tips beschikbaar over leuke bars / waar te overnachting en leuke wandelroutes.
Mocht je plannen hebben die kant op te gaan dan kan je me "bevragen" :Slainte
5 x

francken
Senior
Senior

Re: Lowlands reisje

Ongelezen berichtdoor francken » 09 Mei 2023, 01:41

Hoi JacobaEd,

Ik en mijn vrouw willen graag in september,
6 dagen (5 nachten) naar Edinburgh gaan.
De Scottish Highlands & Jacobite Steam Train viel ons op.
En doordat het enigszins te doen moet zijn met openbaar vervoer vanuit Edinburgh, viel ons de Distillery Manager tour op bij de Clydeside Distillery.
Resterend distilleerderijen is te omslachtig om daar te komen volgens mij.
Ik wil geen auto huren en wil ook geen groepsreis doen, maar ik wil graag zelf de keuze hebben in welke rondleiding en hoop iets lekkers te proeven en graag nog niet in de ochtend.
Maar eerlijk gezegd, weet ik niet helemaal wat geboekt heb bij Clydeside. Hebben ze bijvoorbeeld, nu wel of geen single malts gebotteld en zijn ze wel of niet te proeven en/of te koop. Ik hoop dat wij iets moois geboekt hebben. Ik ben benieuwd.
Maar als je nog tips hebt, graag. Is voor ons nog een grote enge wereld. :o

Bedankt,

Tonny
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 09 Mei 2023, 07:51

francken schreef:Hoi JacobaEd,

De Scottish Highlands & Jacobite Steam Train viel ons op.
En doordat het enigszins te doen moet zijn met openbaar vervoer vanuit Edinburgh, viel ons de Distillery Manager tour op bij de Clydeside Distillery.
Resterend distilleerderijen is te omslachtig om daar te komen volgens mij.
Ik wil geen auto huren en wil ook geen groepsreis doen, maar ik wil graag zelf de keuze hebben in welke rondleiding en hoop iets lekkers te proeven en graag nog niet in de ochtend.
Maar eerlijk gezegd, weet ik niet helemaal wat geboekt heb bij Clydeside. Hebben ze bijvoorbeeld, nu wel of geen single malts gebotteld en zijn ze wel of niet te proeven en/of te koop. Ik hoop dat wij iets moois geboekt hebben. Ik ben benieuwd.

Bedankt,

Tonny

Je kan met de trein vanuit Edingburgh ook naar Pitlochry, daar kan je lopend naar de Blair Athol Distillery. Je kan ook nog wat haltes doorrijden en dan op station Dalwhinnie uitstappen om naar de Dalwhinnie Distillery te lopen. In Edingburg zit ook nog de Holyrood distillery, dat kan je lopen doen vanuit het centrum. Binnenkort opent ook de distillery in Falkirk, dat kan je dan leuk combineren met een bezichtiging van de Kelpies en het Falkirk wheel bijvoorbeeld.

Bij Clydeside deed ik de whisky and chocolate tour, wel aardig voor de smaak maar de geserveerde whisky was niet van hun eigen distillery. Je kan die Singel Malt daar wel kopen in de winkel, er stonden best veel flessen (jonge whisky natuurlijk)
Laatst gewijzigd door JacobaEd op 09 Mei 2023, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 09 Mei 2023, 09:03

francken schreef:Hoi JacobaEd,

Bedankt,

Tonny

Hey Tonny,

Goede tips van Edwin!
Wij hebben een aantal jaar geleden ook de chocolate tasting gedaan bij Clydeside en vonden de smaakcombinaties echt goed gevonden.
Pitlochry is ook een aanrader, buiten het mooie Blair Athol heb je iets verder buiten het plaatsje ook Edradour distillery nog liggen. Kan je met de taxi heen en bijvoorbeeld via een bos terug wandelen. Is goed te doen. Pitlochry is op zich ook de moeite waard om te bezoeken al is de high street wel steeds toeristischer. Aan dezelfde high street zit ook een sympathieke slijter, Robertson's of Pitlochry, altijd iets open om te proeven en hij verzorgd ook proeverijen in zijn shop.
Edinburgh is zelf ook een stad waar je je dagen kan vermaken hoor. Wandel je graag en wil je de drukte even ontsnappen? Net buiten de stad ligt Craigmillar Castle wat ook zeker historisch een bezoekje waard is.
Willen jullie de beste fudge ter wereld proeven? Loop dan zeker ook even binnen bij https://fudgehouse.co.uk!!

Veel plezier met plannen en voorbereiden! De voorpret hiervan is meestal al erg leuk.

Oh, enne......niks engs aan hoor, zelfs niet die ghost-tours die er volop zijn in Edinburgh ;-)

Dre
1 x
Afbeelding

francken
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor francken » 09 Mei 2023, 18:43

Fat Bastard! schreef:
francken schreef:
Oh, enne......niks engs aan hoor, zelfs niet die ghost-tours die er volop zijn in Edinburgh ;-)

Dre

Edwin en Andre,

Bedankt voor de tips.....voorpret is al super........en ga natuurlijk even lef verzamelen voor de geesten.

Groetjes,

Tonny
0 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”