Nieuw op het forum
-
PeterMol74
- Nieuwkomer

Nieuw op het forum
Mijn naam is Peter, sinds een paar jaar drink ik whisky, begonnen door een 20cl Glennfiddich geschenkverpakking voor mijn verjaardag. Langzaamaan mijn smaak ontdekt of ontwikkeld, met inmiddels een voorkeur voor Islay whiskies: Lagavulin, Laphroaig, Ardbeg enz.
Sinds kort ook geïnteresseerd in flessen die verzamelwaarde hebben, die in de tijd meer waard worden, dus als belegging. De aanleiding was een fles Bowmore die mijn zwager met kerst openmaakte en mij daarna halfvol meegaf. Hij had hem ooit gekregen van een relatie, waarschijnlijk voor een paar tientjes. Toen ik thuis wat googelde, zag ik dat die fles 300 euro waard was. Dat maakte mij nieuwsgierig en nu vind het spelletje van rondneuzen, research doen, kopen en verkopen een leuk tijdverdrijf.
Sinds kort ook geïnteresseerd in flessen die verzamelwaarde hebben, die in de tijd meer waard worden, dus als belegging. De aanleiding was een fles Bowmore die mijn zwager met kerst openmaakte en mij daarna halfvol meegaf. Hij had hem ooit gekregen van een relatie, waarschijnlijk voor een paar tientjes. Toen ik thuis wat googelde, zag ik dat die fles 300 euro waard was. Dat maakte mij nieuwsgierig en nu vind het spelletje van rondneuzen, research doen, kopen en verkopen een leuk tijdverdrijf.
4 x
-
Dandy Culver
- Actief lid

- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Re: Nieuw op het forum
Welkom Peter, tis hier wel een liefhebbers forum dus vragen over welke flessen interessant zijn om te kopen worden hier niet zo gewaardeerd. De meesten hier kopen om te drinken.
Maar als beleggen je ding is, overweeg dan een vat te kopen. Veel leuker als dat flesjes flippen.
Maar als beleggen je ding is, overweeg dan een vat te kopen. Veel leuker als dat flesjes flippen.
3 x
-
PeterMol74
- Nieuwkomer

WhiskyDudes schreef:Welkom Peter, tis hier wel een liefhebbers forum dus vragen over welke flessen interessant zijn om te kopen worden hier niet zo gewaardeerd. De meesten hier kopen om te drinken.
Ik zal niet zoveel vragen. En bedankt voor de tip.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Vragen is juist prima! Er is veel kennis, info en passie voor onze geliefde drank! En dat wordt graag gedeeld, maar gratis ‘beleggingsadvies’ hoort daar niet bij. 
2 x
-
PeterMol74
- Nieuwkomer

fjharms schreef:Welkom Peter.
Die Bowmore van je zwager, was die lekker?
Zeker, ik geniet er nog steeds van;)
0 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

PeterMol74 schreef:fjharms schreef:Welkom Peter.
Die Bowmore van je zwager, was die lekker?
Zeker, ik geniet er nog steeds van;)
Dat is dan toch het belangrijkste?
Stel dat je 'm dicht had gelaten vanwege de prijs, dan had je 'm niet kunnen proeven, en er niet nog steeds van kunnen genieten...
8 x
Welkom! Vooral lekker laten smaken die whisky’s. Veel beter dan de smaak van geld 
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Welkom van het forum Peter, geniet van de whisky met maten.
Groet, Richard
Groet, Richard
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- Thewowbar1986
- Top bijdrager

Welkom Peter en vergeet vooral niet te genieten… 

0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”