Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
warsteyner
- Actief lid

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Zojuist de Higland Park 12 yo naast de Highland Park 1987 Signatory 24 yo gezet. Wat me direct opviel was dat de 12yo donkerder van kleur was. De afdronk van de 24yo was dan weer een flink stuk langer 
0 x
Niet helemaal fit maar toch aan de Yamazaki 10 en de Old Pulteny 21. Nu een onaangenaam licht hoofd...
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Goldlys 1991 bourbon wood 46 % (second edition), tweede poging na de fles een dag eerder drie uur te laten 'ademen'. Ik zal later nog een gedetailleerder verslag schrijven.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Zojuist bij een concert in New York een Maker's Mark besteld. Mja... mijn smaak is het niet echt, erg eenzijdig.
0 x
-
Miss_Jline
- Actief lid

Gisteravond de hele avond genoten van de Macallan Cask Strength 10 years old.
Gaat bij mij wel wat water bij, maar dan vind ik hem ook geweldig!
Begeleiding was een toastje met roompate en een klein beetje veenbessensaus. Njammie!
Greetz,
Jacqueline.
Gaat bij mij wel wat water bij, maar dan vind ik hem ook geweldig!
Begeleiding was een toastje met roompate en een klein beetje veenbessensaus. Njammie!
Greetz,
Jacqueline.
0 x
Miss_Jline schreef:Begeleiding was een toastje met roompate en een klein beetje veenbessensaus. Njammie!
Dat is een fijne combi met zo'n whisky! Past ook goed bij een Aberlour A'bunadh, trouwens, of een Glenfarclas 105!
0 x
Net een thuisblend: Tally Walker. Ofwel 2/3 Johnnie Walker Red en 1/3 Talisker 10yo die ik een week of twee heb laten mengen. Ik zag op tegen de laatste restjes JW Red en besloot dit experiment er maar mee uit te halen. De Talisker verlengde de afdronk van de JW flink met rook en een beetje jodium. Ook zorgde de extra single malt voor een goede vulling van de body van de wat dunnige JW Red. Het is wel een behoorlijk pittige blend geworden en de ruwe randjes van de JW Red zijn er niet af, maar het geheel zou ik zowaar lekker willen noemen. Geen weggegooide Talisker dus.
0 x
Net de Laddy Ten van Bruchladdich ingeschonken en het is geen verkeerde.

0 x
Heb mezelf een Johnnie Walker Green ingeschonken. Echt een heerlijke whisky!
0 x
Iets te veel om op te noemen ( tja, het is zaterdag): via een Dimple, de Speyside, highland en Islands naar Ardbeg Alligator. Die is, itt Talisker 57 North, wél goed puur te drinken. Mooie afsluiter.
0 x
Aangezien ik in New York ben maar eens de bourbon aan't ontdekken met drie single barrels: Een Blanton's, een Taylor en een Stranalan's. Die Blanton's is best lekker, maar die Stranalan's heeft meer van schnapps weg dan van whiskey.
Allemaal best OK voor een keer, maar ik ga geen grote bourbon fan worden denk ik.
Allemaal best OK voor een keer, maar ik ga geen grote bourbon fan worden denk ik.
0 x
-
Miss_Jline
- Actief lid

Gisteravond de dag afgesloten met een Highland Park 15.
Greetz,
Jacqueline
Greetz,
Jacqueline
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”