International Whisky Festival 19-20-21 Nov 2021 Den Haag

Als er iets op de rol staat is dit de plek om dat te communiceren. Van een driedaags jaarlijks festijn tot een eenmalige club- of slijterij-Nosing and Tasting. Na afloop worden evenementen met commentaar verplaatst naar hieronder.
JoachimV10
Senior
Senior

Re: International Whisky Festival 19-20-21 Nov 2021 Den Haag

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 20 Nov 2022, 23:11

Op zich was het wel leuk en gezellig, maar daarnaast was het ook een heel erg uitgemolken bedoening.
Ik was uiteindelijk aardig wat geld kwijt en daarnaast is het ook niet mijn favoriete manier om whisky te proeven.

Vorig jaar ook naar Gent geweest, wordt georganiseerd door dezelfde organisatie en dat was toen €35 geloof ik.
Ik had toen veel minder het gevoel dat er overal zoveel moest worden bijbetaald.
Verder zijn de 2 festivals vrijwel identiek.

In februari is er hier een festivalletje in de buurt voor minder dan 1/3 vd inkom vandaag, dat maar eens doen :bigsmile
2 x
Afbeelding
(open flessen)

Nikola
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nikola » 21 Nov 2022, 08:28

Inderdaad, was leuk ,druk,en gezellig.
Ik zag veel nieuwe whisky merken.
Onze gezelschap was tof.
Uiteindelijk een juweeltje geproefd.
En de whisky verzamelaar gaat kijken in zij kelder of een fles extra voor mij heeft. Dat zal de knaller van de evenement worden. :hoedaf
1 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 21 Nov 2022, 10:00

JoachimV10 schreef:In februari is er hier een festivalletje in de buurt voor minder dan 1/3 vd inkom vandaag, dat maar eens doen :bigsmile

Met name in België maar ook in NL heb je festivals waar het 'pay per dram' principe gehanteerd wordt.
Lager entreebedrag maar voor alle te proeven drams moet betaald worden.
Persoonlijk vind ik dit een veel beter uitgangspunt, je voorkomt hier ook mee dat bezoekers die om het hoge entreebedrag er uit te halen alleen maar (en zo veel mogelijk) gratis whisky's scoren. Dit soort bezoekers maken het meer een zuipfestijn en daar is volgens mij een whiskyfestival niet voor bedoeld.

Over IWF, wij hebben gister een gezellige middag gehad. Bestaande en nieuwe contacten gemaakt.
Paar fijne drams gedronken en ook nu was het laatste uur ineens voorbij gevlogen waardoor we wederom een aantal drams en standhouders hebben moeten skippen.
Op naar de volgende.....Whisky aan het Strand :bigsmile
2 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 21 Nov 2022, 14:47

De inloop ging vrijdagavond soepeltjes, was met 5 minuten binnen. Naar prijzen heb ik niet echt gekeken, was er op uitnodiging. Zag zo links en rechts wel wat cijfers er op staan, maar weet niet wat een muntje kostte.
De drukte was goed te doen, was gezellig druk. Alleen bij De Monnik en Van Wees was het wat druk, maar nog prima te doen.
Genoeg leuke dingen geproefd; Glenlossie van G&M, Ardlair van the Ultimate, nieuwe Ardnamurchan, wat van the Red Cask. Was een smaakvolle avond. Met een oude Tomatin in het glas mee teruggenomen naar de trein.
3 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

van Geffen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor van Geffen » 22 Nov 2022, 19:17

Ik ben helaas niet geweest. Te laat door dat ik dit leuk zou kunnen vinden.
Wel in Leiden geweest, met m’n zoon, vond ik geweldig, was het eerste whisky festival voor mij.
Kan iemand aangeven of Den Haag interessanter zou kunnen zijn?
Of misschien Gent eens proberen?
0 x

Michiel.
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Michiel. » 23 Nov 2022, 14:26

In het kader van #DurfTeVragen: Rechts achterin de kerk (binnenbocht zegmaar) stond een man met zijn eigen new make spirit. Was nu 3 maandjes bezig, dus de whisky is pas over 3 jaar af. Ben alleen de naam van zijn bedrijfje kwijt. Iets in de trand van XXX spirits bv staat me bij, ergens in een plaatsje tussen Den Haag en Amsterdam. Iemand die me kan helpen?
0 x

laddie teun
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor laddie teun » 25 Nov 2022, 10:32

Michiel. schreef:In het kader van #DurfTeVragen: Rechts achterin de kerk (binnenbocht zegmaar) stond een man met zijn eigen new make spirit. Was nu 3 maandjes bezig, dus de whisky is pas over 3 jaar af. Ben alleen de naam van zijn bedrijfje kwijt. Iets in de trand van XXX spirits bv staat me bij, ergens in een plaatsje tussen Den Haag en Amsterdam. Iemand die me kan helpen?

https://www.whiskyfestival.nl/standhoud ... lattegrond
1 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel

Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com

Michiel.
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Michiel. » 30 Nov 2022, 19:46

laddie teun schreef:
Michiel. schreef:In het kader van #DurfTeVragen: Rechts achterin de kerk (binnenbocht zegmaar) stond een man met zijn eigen new make spirit. Was nu 3 maandjes bezig, dus de whisky is pas over 3 jaar af. Ben alleen de naam van zijn bedrijfje kwijt. Iets in de trand van XXX spirits bv staat me bij, ergens in een plaatsje tussen Den Haag en Amsterdam. Iemand die me kan helpen?

https://www.whiskyfestival.nl/standhoud ... lattegrond

Ik had er even bij moeten vermelden dat de stand op ongeveer plek 14 stond, maar het was niet Macaloney helaas. Dus ook met het plattegrondje loop ik vast. Toch bedankt voor het meedenken!
0 x

francken
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor francken » 05 Jan 2023, 19:25

van Geffen schreef:Ik ben helaas niet geweest. Te laat door dat ik dit leuk zou kunnen vinden.
Wel in Leiden geweest, met m’n zoon, vond ik geweldig, was het eerste whisky festival voor mij.

Ik heb de indruk dat Den Haag en Gent groter zijn. Maar Leiden is meer overzichtelijker, minder druk en gemoedelijker. Helaas is de VIP sessie op vrijdagmiddag van Den Haag, alweer uitverkocht voor dit jaar: 750 bezoekers i.p.v 1000 bezoekers. Naar Den Haag ga ik omdat het de grootste is, maar daarnaast is Leiden en Utrecht (Whisky Tasting Festival Utrecht) favoriet bij mij. Gent is heel tof, wanneer je daar ook blijft overnachten, een heel gezellig (studenten) stadje. Maar gelukkig komen de Whiskyjongens met steeds meer leuke evenementen die heel erg compleet zijn zoals met vervoer, vertier en eten.
2 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 06 Jan 2023, 01:20

francken schreef:
van Geffen schreef:Ik ben helaas niet geweest. Te laat door dat ik dit leuk zou kunnen vinden.

Ik heb de indruk dat Den Haag en Gent groter zijn. Maar Leiden is meer overzichtelijker, minder druk en gemoedelijker. Helaas is de VIP sessie op vrijdagmiddag van Den Haag, alweer uitverkocht voor dit jaar: 750 bezoekers i.p.v 1000 bezoekers. Naar Den Haag ga ik omdat het de grootste is, maar daarnaast is Leiden en Utrecht (Whisky Tasting Festival Utrecht) favoriet bij mij. Gent is heel tof, wanneer je daar ook blijft overnachten, een heel gezellig (studenten) stadje. Maar gelukkig komen de Whiskyjongens met steeds meer leuke evenementen die heel erg compleet zijn zoals met vervoer, vertier en eten.

Dus dan ben je 12 jaar lid en is dit je eerste bericht?
Prima hoor dat je hier reageert. Maar ik ben wel licht verbaasd.
1 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 06 Jan 2023, 07:05

defeatless schreef:Dus dan ben je 12 jaar lid en is dit je eerste bericht?

Wat maakt dat nou weer uit, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wie weet had meneer Francken 'n beetje koud water vrees...
4 x
Afbeelding

francken
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor francken » 06 Jan 2023, 09:20

defeatless schreef:
francken schreef:

Dus dan ben je 12 jaar lid en is dit je eerste bericht?

Helaas een ongelukje gehad, waardoor ik een flink aantal jaren uit beeld was. Maar gelukkig ben ik weer in staat om deze hobby met veel plezier op te pakken.
8 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 06 Jan 2023, 10:04

francken schreef:Helaas een ongelukje gehad, waardoor ik een flink aantal jaren uit beeld was. Maar gelukkig ben ik weer in staat om deze hobby met veel plezier op te pakken.

Das goed nieuws, leuk dat je aansluit en fijn dat het qua gezondheid weer kan! :goedgedaan Heftig ongeluk geweest schat ik zo in? Want je bent er lang zoet mee geweest :(

Misschien vind je het leuk om hier even wat te vertellen over jezelf:
Even voorstellen, dat vinden we leuk !

Weten we gelijk wat meer en kunnen we je misschien een beetje op weg helpen op het forum
:hoedaf
3 x
Afbeelding

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 07 Jan 2023, 22:22

Dit draadje gaat over Den Haag, maar ik had een vraag over Whisky in Leiden festival... Ik zie dat de entree 40 euro is. Dat is op zicht best een aardig bedrag voor een festival of is dat normaal? Wat krijg je daar dan voor, de site geeft weinig info. Bij sommige festivals krijg je munten of gewoon veel gratig instap whisky's. Kan iemand hier iets over vertellen (kort)? Ik ben er over aan het nadenken om mijn (schoon)vader dit cadeau te doen, maar ik twijfel of dit het juiste festival is. Alvast bedankt.
0 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 08 Jan 2023, 01:16

Houd er maar rekening mee dat je daar alleen je entree mee hebt. En dan zal er per stand een aantal instappers gratis zijn (de basis van de basis) en daarna vlot bij moeten betalen.
1 x

Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”