Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen
Een fles Glenfiddich 12yo en na het zien van een review van Ralphy ook een fles Black Bottle (blend) meegenomen.
0 x
Carlo schreef:Een fles Glenfiddich 12yo en na het zien van een review van Ralphy ook een fles Black Bottle (blend) meegenomen.
Die Black Bottle heb ik vorige week ook gekocht, de Black Bottle 10y overigens. Vind het een erg lekkere blend!
0 x
LINK VERWIJDERD ... leuk voor de winter! Mooie fles ook..
0 x
ElwinB schreef:Carlo schreef:Een fles Glenfiddich 12yo en na het zien van een review van Ralphy ook een fles Black Bottle (blend) meegenomen.
Die Black Bottle heb ik vorige week ook gekocht, de Black Bottle 10y overigens. Vind het een erg lekkere blend!
Die heb ik nog nergens gezien die 10 yo , op hun site staat die ook niet.
Het is wel een blend van malts , allen van islay.
Vindt de prijs van 17 euro wel meevallen.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Vat 69. Een cadeau van mijn schoonvader. I know, Vat 69 ... maar hij vindt dit een geweldige whisky en hij heeft hem met een groot hart gegeven voor mijn Nieuwjaar. En ik heb hem met een even groot hart aangenomen en ik ga hem zo opdrinken ook!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Carlo schreef:ElwinB schreef:Carlo schreef:Een fles Glenfiddich 12yo en na het zien van een review van Ralphy ook een fles Black Bottle (blend) meegenomen.
Ik heb hem onlangs bij de Whiskyschuur in Scharnegoutum gekocht, maar hij is elders ook nog wel te vinden volgens mij. Sowieso via internet. Kostte me 23 euro trouwens.
0 x
Ik ging voor een fles witte wijn naar de slijter en kwam terug met een bourbon Four Roses small batch en een miniatuur Zuiddam graan jenever en voor mijn vrouw een Bailey (zit toch ook whisky in
)
0 x
Carlo schreef:ElwinB schreef:Carlo schreef:Een fles Glenfiddich 12yo en na het zien van een review van Ralphy ook een fles Black Bottle (blend) meegenomen.
Helaas heeft BB een aantal jaar terug de 10Y uit hun assortiment geschrapt, vandaar dat deze ook niet meer op hun website terug te vinden is. Het werd te kostbaar om bij de Islay distilleerderijen 10-jarigen af te nemen. Ze zijn her en der overigens nog wel eens te vinden maar is dus een uitstervend ras. Pakken wat je pakken kan dus. Overigens is bv een Islay Mist 17y een mooi alternatief van rond de 30-35 euro.
De NAS (rond 5 jaar) is dus momenteel de enige BB uit hun programma, overigens een prima blend die permanent op mijn plank staat (en echt niet omdat die niet open gaat). Blijft trouwens vreemd, een Black Bottle in een groene fles.
Een jaar of 3 terug las ik van een insider van BB zelf berichten dat ze druk bezig waren met het ontwikkelen van een aannvulling van hun assortiment. Deze moest de "10" vervangen, althans doen vergeten en zou begin 2011 geintroduceerd worden. Helaas is hierover nog steeds niets bekend gemaakt, dus blijft afwachten.
0 x
Four Roses Single Barrel, mijn eerste bourbon.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
0 x
Voor de duidelijkheid: Black Bottle is geen blended malt, maar een premium blended whisky (blended whisky met een hoog percentage malts). Maar ik ben het eens dat hij lekker is en heb ook altijd een fles in de kast staan
Carry on
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Lochside 1981/2010 29YO 48,6% The Nectar of the Daily Dram
0 x
Ik heb 'm! Een collega van me ging naar Praag. Hem een max prijs meegegeven en gevraagd de Hammerhead mee te nemen!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Mijn Port Ellen 1982 Old Bothwell (cask 2473) is in bestelling. 

0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
De Ardbeg Almost There 54,1% OB , was een cadeau van mijn vrouw.
Had hem eerst te koop staan omdat ik eerst een Ardbeg 10 heb gehad en die nogal wat to the point vond.
Toch maar besloten hem te houden omdat ik Islay whisky toch wat meer ben gaan waarderen.Binnenkort maar is proberen en misschien laat ik hem nog even dicht.
Had hem eerst te koop staan omdat ik eerst een Ardbeg 10 heb gehad en die nogal wat to the point vond.
Toch maar besloten hem te houden omdat ik Islay whisky toch wat meer ben gaan waarderen.Binnenkort maar is proberen en misschien laat ik hem nog even dicht.

0 x
Carlo schreef:...dat ik eerst een Ardbeg 10 heb gehad en die nogal wat to the point vond...
Ik ben niet zo'n fan van de Ardbeg 10yo. Die mestlucht is wel leuk maar uiteindelijk vind ik 'm veel te zoet. Dan liever een Bunnahabhain.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”