Mijn (Jock) V-Blog staat online

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Piet
Moderator
Moderator

Re: Mijn V-Blog staat online

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Dec 2009, 21:45

JayDie schreef: ..geïnspireerd door André Hazes

Dat is inderdaad echt te veel eer voor Hazes, dit is van 30 of 40 jaar vóór zijn tijd: Jan Boezeroen.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 20 Dec 2009, 09:49

Jock schreef:Inspiratie niet door Hazes maar door Jan Boezeroen trouwens.

Mijn excuses... is voor m'n tijd ;-) Ik kwam door Google uit bij André Hazes...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Whisky Recensie 13 Compass Box Boetiek Whisky.

Ongelezen berichtdoor Piet » 27 Dec 2009, 15:49

Weer een instructieve clip nu over The Compass Box.

"Whisky Recensie 13 Compass Box Boetiek Whisky. Anders dan anders de Compass Box."
Met de echte Riedel Port glazen !
Ze klinken als een klok Jock !
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 05 Jan 2010, 20:06

Jock, leuk, zo'n 'alternatief' filmpje tussendoor. Ik keek op de website van Serenity Scotland en zag je gelijk op een foto voorbij komen:

Afbeelding
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 05 Jan 2010, 21:01

JayDie schreef:Jock, leuk, zo'n 'alternatief' filmpje tussendoor. Ik keek op de website van Serenity Scotland en zag je gelijk op een foto voorbij komen.

A handsome figure of a man even though I say so myself. In de bibliotheek van de Craigellachie Hotel :Tongue
Serieus, ik voel sterke dingen over dit onderwerp. Als je onverschilleg bent, heeft dat een weerslag op je bedrijf. Niet alle distillerderijen zijn vriendelijk en behulpzaam. En Iain Stewart weet dit als geen ander. Hij heeft een zeer goed lopend bedrijf opgebouwd rond de toeristen vak in Schotland. Hij doet ook toers voor geschiedenis faculteiten van universiteiten,maar ook voor whisky enthousistelingen van over de hele wereld. Hij is in elke distillerderij geweest die een visitors centre heeft. En ook in sommige die geen visitors centre hebben.
trouwens we wilden de "bad apples" niet met name noemen. Maar een van de slechtste was Talisker geloof het of niet. Het had wel gewoon een slechte dag kunnen zijn, maar die groep had iedereen kunnen zijn. Het had wel vermogende mensen kunnen zijn die veel geld uit wilden geven.

Jock
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 05 Jan 2010, 23:32

Jock,in wat voor opzicht vond je de Talisker de slechtste,wij zijn er in September geweest en we hadden er een leuke rondleiding,alles werd goed en duidelijk uitgelegd.Zo hadden wij wel een slechte ervaring met de Ben Nevis distillery want daar werd de tour gewoon afgeraffeld. :Slainte
0 x
Afbeelding

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 06 Jan 2010, 15:17

chris schreef:Jock,in wat voor opzicht vond je de Talisker de slechtste,wij zijn er in September geweest en we hadden er een leuke rondleiding,alles werd goed en duidelijk uitgelegd.Zo hadden wij wel een slechte ervaring met de Ben Nevis distillery want daar werd de tour gewoon afgeraffeld. :Slainte

Een zeer ongeintereseerde dame in de shop. Je kon haar aandacht gedwoon niet krijgen. Het is tweemaal voorgekomen met een groep.
Daarnaast hadden we slechte ervaringen bij Bowmore. Mooie dames die allen met zichzelf bezig zijn en je wel vriendelijk tewoord staan, maar geen initiatief tonen naar de klant.
Er zijn goede dagen en slechte dagen. Maar een bezoeker kent alleen de dag dat hij of zij geweest is. En als dat een slechte dag is.....

Bij Bruichladdich alleen maar goede dagen meegemaakt. Ik kan het me niet voorstellen dat iemand daar een slecht ervaring heeft. De staf wordt hel duidelijk geinstrueerd om aandacht aan bezoekers te geven. Ook de destillery workers..Als ze ff hun aandacht van hun werk af kunnen houden, worden zij geacht aandacht te geven aan een bezoeker.
Mark Reiyner de manager bij Bruichladdich bezocht de distillerderij toen het nog van Jim beam was. Hij was op de fiets en had sport kleding aan. De man achter het gesloten hek zei tegen hem, "f*!k off`. En Mark kocht later de distillerderij van Beam Global. Iedereen aan de poort kan echt iedereen zijn. Het zou zo maar een inversteerder kunnen zijn. Dat weet je nooit.

Jock
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Jan 2010, 15:13

In plaats van iemand op de kast te jagen krijg jij toch maar mooi een heel gezelschap op de tafel Jock.
Geweldig.

0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 11 Jan 2010, 16:00

Piet schreef:In plaats van iemand op de kast te jagen krijg jij toch maar mooi een heel gezelschap op de tafel Jock.
Geweldig.

Gemeentelui die op de tafel staan :lol:
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 11 Jan 2010, 16:01

Piet schreef:In plaats van iemand op de kast te jagen krijg jij toch maar mooi een heel gezelschap op de tafel Jock.
Geweldig.

Jaja. Whisky verbroederd. Zelfs op de Gemeentewerf van Harderwijk.

Jock
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 11 Jan 2010, 16:08

Jock,
Wat jammer dat die vrouwen zo onverschillig reageerden. Zelf heb ik over het algemeen goede ervaringen met gemengde gezelschappen in een master class. Vrouwen ruiken en proeven doorgaans beter dan mannen en zijn minder terughoudend met omschrijvingen. Het scheelt natuurlijk dat de helft van de Whisky Couple ook een vrouw is. Bovendien is Becky een excellente taster en daar zijn er maar heel weinig van.
Toch ook wel eens een minder leuke ervaring gehad, zowel van vrouwen als mannen. Een bepaalde dame bleef maar doorpraten tijdens de proeverij en aan het eind ervan vroeg ze me doodernstig: "Meneer Offringa, van welke druif was die laatste whisky ook alweer gemaakt?"
Ian MacArthur, de beroemde warehouse man bij Lagavulin, ook luisterend naar de bijnaam Pinky, vertelde me eens een verhaal over een dame die in het warehouse continue door zijn verhaal heen praatte, totdat hij een 1969 Laggers vat openmaakte en daar een dram voor het gezelschap uit schonk. "Oh, wat leuk", zei de dame, "dat is mijn geboortejaar". Pinky, bekend vanwege zijn "wicked sense of humour", antwoordde: "You must have had a tough life!"
Maar mannen kunnen er ook wat van. Wat denk je van deze? Tijdens het laatste whisky festival in Leiden kwam een man naar mij toe in de boekenstand en zei: "Leuke boekjes schrijft u, maar wat doet u eigenlijk voor de kost?"
Zo zie je maar weer, there's one in every crowd.
Gelukkig zijn 99 van de 100 master classes gezellige, leuke evenementen met mensen die serieus zijn geinteresseerd in onze geliefde drank.

Slainte,
MacOffringa
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Jan 2010, 16:19

macoffringa schreef:Meneer Offringa, van welke druif was die laatste whisky ook alweer gemaakt?"

Aahhhhh... :HitHead ...met deze dame wil ik niet geassocieerd worden (hoewel, hoe zag ze er uit ?). Je moet me geloven ! Ik had dit bericht al geschreven (of zat dit te schrijven) voordat ik dit stukje las: Het belang van een whisky vintage in vergelijking tot wijn.
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 11 Jan 2010, 17:23

Ah, Piet,
Coherentie op het forum, of serendipiteit. Misschien telepathie?
Wie zal het zeggen. Interessant in ieder geval, the Grain & The Grape.

:HaHa
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 11 Jan 2010, 19:34

macoffringa schreef:Jock,
Wat jammer dat die vrouwen zo onverschillig reageerden.
Maar mannen kunnen er ook wat van. Wat denk je van deze? Tijdens het laatste whisky festival in Leiden kwam een man naar mij toe in de boekenstand en zei: "Leuke boekjes schrijft u, maar wat doet u eigenlijk voor de kost?"
Zo zie je maar weer, there's one in every crowd.
Gelukkig zijn 99 van de 100 master classes gezellige, leuke evenementen met mensen die serieus zijn geinteresseerd in onze geliefde drank.

Slainte,
MacOffringa

OP de video waren het maar twee vrouwen die eigenlijk niet geintereseerd waren. Maar ik heb hele goede ervaringem met vrouwen tijdens mijn tastings hoor. 21 januari heb ik een tasting in de 18de eeuws molen de Hoop in Elden bij Arnhem en het gezelschap is tot mijn verbazing 60% mannen en 40% vrouwen. Dat vind ik hartstikke leuk. Trouwens de man die dat tegen je zei in Leiden was wel heel erg bot hoor. Ik vind het niet leuk om mijn gastland Nederland te bekritiseren, maar als ik een puntje kritiek gepermiteerd word dan is het dat Nederlanders erg bot en direct kunnen zijn. NIet alemaal natuurlijhk, maar meer dan ik gewend was toen ik hier 30 jaar geleden kwam. Mensen zeggen gerust dat ik dik ben geworden of dat ik wel heel erg klein ben. In eerste instantie dacht ik dat ze allemaal een hekel aan me hadden. Maar het was niet zo. Dat is gewoon de "aard" hierzo :-)
Bij Bowmore in mijn geliefde Schotland was ik afgelopen mei tijdens Feis Ile. heel gepolijst mooie bling, bling en een stuk of 7 blonde mooie vrouwen in de shop. Ik had een wax coat aan en een wax hat en regenlaarzen omdat we aan het wandelen waren door een peat bog in de regen. Ik wilde eigenlijk een set glazen kopen. Maar ik kreeg alsmaar geen aandacht van die vrouwen die werkten bij Bowmore. Ze waren met elkaar aan de praat. Toen kwam een stel uit een Range Rover stappen in Burberry kleding. Ze stortten zich op dat echtpaar en negeerden mij volkomen. Ik heb uiteraard NIET die glazen gekocht en als ik met Serenity Scotland als toergids bezig ben, dan is Bowmore niet in de planning om langs te gaan. Ik krijg hier geen minderwaardigheidcomplex van. Ik zit eigenlijk goed in mijn vel. Dat gedrag vind ik gewoon dom.

Groet,

Jock
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Jan 2010, 19:51

macoffringa schreef:the Grain & The Grape.

Ik heb het al vaker gezien... is dit een bekende wellicht al vaak gevoerde discussie ??
Ik wel er namelijk toch verder op in gaan (in de eerder genoemde thread .... draad :Scratch ).

Jock schreef:Range Rover stappen in Burberry kleding.
Dus het bestaat echt het "Ms Bucket .. eh Ms. Boeqet syndroom.... niet alleen in Fawlty Towers :lol:
0 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”