Mijn naam is Peter en ik ben al een aantal jaar liefhebber van whisky.
Ik lees al een tijdje mee hier op het forum en dacht laat ik me eens fatsoenlijk voorstellen voor ik allerlei vragen/meningen of verzoekjes ga posten.
Het begon jaren geleden met bourbon (ja die vierkante gangbare) maar is hobbymatig uitgegroeid tot een liefhebberij van met name zeer rokerige geturfde whisky's. Als ik een absolute favoriet zou moeten benoemen is dat de Ardbeg Uigeadail maar ook de gehele Octomore range kan mij zeer bekoren. Een goede bourbon als Blantons gaat er ook altijd goed in en ik maak af en toe ook een zijstap naar wat (echte) Japanse whisky's.
Inmiddels heb ik best een aardige verzameling van in mijn ogen goede whisky's bij elkaar waar ik altijd opzoek ben naar uitbreiding zolang de prijs maar binnen het redelijke blijft. Iets dat overigens over tijd steeds hoger komt te liggen doordat zoals ik en een mede whisky liefhebber/kameraad altijd zeggen "we onze smaak verpest hebben met steeds duurdere whisky's".
persoonlijk vind ik rond de 2 a 300 euro voor een goede fles voor mijn collectie zo'n beetje de max op het moment maar zoals ik al benoemde staat de (inmiddels ook veel te dure) uigeadail nog altijd bovenaan mijn lijstje. Duur is lang niet altijd goed zoals iedere whisky liefhebber waarschijnlijk kan onderstrepen.
Ik heb eigenlijk geen idee of er ook een "show je collectie" thread is hier maar mocht ik die vinden zal ik eens wat foto's posten.
Anyway Slàinte