Verzending van uit de VS

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Verzending van uit de VS

Ongelezen berichtdoor Roland... » 27 Sep 2022, 20:02

Dag whisky vrinden,

Heeft er iemand ervaring met whisky/bourbon verzenden vanuit de VS, particulier naar particulier.
Bij welke pakketdienst is sterke drank toegestaan is om te verzenden?
Moet er vooraf dingen aangegeven worden bij de douane voor de BTW, invoerrechten of inklaringskosten?
Of komen alle bijkomende kosten allemaal automatisch, wanneer het pakketje de Nederlandse bodem raakt?
En misschien ook handig om voor af te weten, de hoogte van de extra kosten... :?

Alvast bedankt voor het meedenken! :usa
0 x
Afbeelding

pololo
Senior
Senior

Re: Verzending van uit de VS

Ongelezen berichtdoor pololo » 27 Sep 2022, 20:29

Als particulier is het niet legaal om in de VS whisky (of alcohol in het algemeen) te verzenden, end of story. Er zijn natuurlijk wel manieren om de wet te omzeilen maar dit houdt natuurlijk risico's in. Ik heb er tot nu toe nog geen serieuze problemen mee gehad, wel al een keer 2 maanden moeten wachten om mijn pakketje dan toch uiteindelijk te krijgen. Qua extra kosten is het net zoals importeren uit eender welk ander niet-EU land. In mijn ervaring is de makkelijkste manier gewoon wachten tot iemand die je kent op reis gaat en eens heel lief vragen of er nog een plekje in hun ruimbaggage is voor een flesje of twee.
0 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 27 Sep 2022, 21:15

pololo schreef:.... gewoon wachten tot iemand die je kent op reis gaat en eens heel lief vragen of er nog een plekje in hun ruimbaggage is voor een flesje of twee.

Let hiermee op: je mag maximaal 1 liter spirits terug meebrengen in de EU - zoniet betaal je extra. Of als je 't niet aangeeft riskeer je er nog een boete bovenop als ze je uit de rij halen.
0 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 27 Sep 2022, 21:28

pololo schreef:Als particulier is het niet legaal om in de VS whisky (of alcohol in het algemeen) te verzenden, end of story. Er zijn natuurlijk wel manieren om de wet te omzeilen maar dit houdt natuurlijk risico's in. Ik heb er tot nu toe nog geen serieuze problemen mee gehad, wel al een keer 2 maanden moeten wachten om mijn pakketje dan toch uiteindelijk te krijgen. Qua extra kosten is het net zoals importeren uit eender welk ander niet-EU land. In mijn ervaring is de makkelijkste manier gewoon wachten tot iemand die je kent op reis gaat en eens heel lief vragen of er nog een plekje in hun ruimbaggage is voor een flesje of twee.

Het gaat om meer dan één of twee flesjes. Dus met iemand mee in de koffer gaat helaas niet…
Wat moet er op ‘t pakket staan om de wet te omzeilen? En gaat die vlieger ook op met meerdere flessen, lees vijf á tien?
0 x
Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 27 Sep 2022, 21:39

Roland... schreef:
Het gaat om meer dan één of twee flesjes. Dus met iemand mee in de koffer gaat helaas niet…
Wat moet er op ‘t pakket staan om de wet te omzeilen? En gaat die vlieger ook op met meerdere flessen, lees vijf á tien?

Je vraagt toch niet serieus op een openbaar forum hoe je de wet kan omzeilen dan wel breken …. ???

Ik ga voor het gemak even vanuit dat niemand hier een antwoord op gaat geven <HINT>
3 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Sep 2022, 22:11

edwinedje schreef:
Roland... schreef:

Je vraagt toch niet serieus op een openbaar forum hoe je de wet kan omzeilen dan wel breken …. ???

Ik ga voor het gemak even vanuit dat niemand hier een antwoord op gaat geven <HINT>

Ach jawel joh :P heeft er ook nog iemand tips voor belasting ontduiking toevallig? En ik zit trouwens ook wel met de gedachte te spelen om mondkapjes aan het ministerie te gaan verkopen. Iemand ideeën hoe? Ik wil veel winst maken maar het moet lijken alsof ik dat niet maak :bigsmile
0 x
Afbeelding

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 28 Sep 2022, 07:52

Bedankt voor de appjes en mailtjes die ik heb ontvangen, met goede tips.
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”