Ontspoorde whisky prijzen.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Ontspoorde whisky prijzen.

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 11 Jun 2022, 08:18

4 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 15 Jun 2022, 09:55

Nieuwe Ben Nevis 1996 - 25yo van Claxtons mag 470 euro gaan kosten. Wtf :domdom
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

sjaak92
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sjaak92 » 15 Jun 2022, 11:07

Wouterk schreef:Nieuwe Ben Nevis 1996 - 25yo van Claxtons mag 470 euro gaan kosten. Wtf :domdom

Die hadden zeker groot aandeel in crypto :lekker
0 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 15 Jun 2022, 19:13

ArranSC.jpg
ArranSC.jpg (201.45 KiB) 1405 keer bekeken

Blij dat ik in november nog drie op de plank heb kunnen zetten voor 34,95 p/s
3 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 15 Jun 2022, 20:01

Ach. Je kunt altijd nog inhaken op de site van Whiskybroker die nu net doet of het allemaal vrijwilligers werk is….; een 32 yo Highland Park voor £ 370 of een Macallan 32 yo voor de vriendenprijs van £ 1900.
En iedereen maar klappen op FB voor Whiskybroker.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 15 Jun 2022, 20:16

Oogadal schreef:Ach. Je kunt altijd nog inhaken op de site van Whiskybroker die nu net doet of het allemaal vrijwilligers werk is….; een 32 yo Highland Park voor £ 370 of een Macallan 32 yo voor de vriendenprijs van £ 1900.

Puur naar de prijs gekeken een hele hoop geld. Maar zeg nou eerlijk, ga je iets soortgelijk elders goedkoper vinden?
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 15 Jun 2022, 21:27

Lakerfield schreef:Puur naar de prijs gekeken een hele hoop geld. Maar zeg nou eerlijk, ga je iets soortgelijk elders goedkoper vinden?

En precies dit is de instelling waardoor de prijzen in whiskyland volledig uit elkaar knallen :domdom

Je kan je nieuwe releases ook wel verdubbelen qua retail Ed, want zeg nou zelf…waar ga je die kwaliteit nog goedkoper vinden? :bigsmile
2 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 15 Jun 2022, 21:36

Lakerfield schreef:
Oogadal schreef:Ach. Je kunt altijd nog inhaken op de site van Whiskybroker die nu net doet of het allemaal vrijwilligers werk is….; een 32 yo Highland Park voor £ 370 of een Macallan 32 yo voor de vriendenprijs van £ 1900.

Puur naar de prijs gekeken een hele hoop geld. Maar zeg nou eerlijk, ga je iets soortgelijk elders goedkoper vinden?

Tsja. Sla een maandsalaris stuk (ex belastingen!) op een Macallan waarvan geen hond een idee heeft wat je koopt.(behalve Whiskybroker want die heeft ‘m gebotteld)
Het is wat Arthur zegt; waar gaat het nou om!? De naam op het label? Of wat er in de fles zit? Als dit binnen het uur ook uitverkocht is kan dit topic op slot want dan hebben alle liefhebbers de ontspoorde prijzen echt helemaal aan zichzelf te danken.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 15 Jun 2022, 21:43

Cask1988 schreef:
Lakerfield schreef:Puur naar de prijs gekeken een hele hoop geld. Maar zeg nou eerlijk, ga je iets soortgelijk elders goedkoper vinden?

En precies dit is de instelling waardoor de prijzen in whiskyland volledig uit elkaar knallen :domdom

Je kan je nieuwe releases ook wel verdubbelen qua retail Ed, want zeg nou zelf…waar ga je die kwaliteit nog goedkoper vinden? :bigsmile

Kan je je hand voor je gezicht slaan, maar het romantische beeld van 'het elkaar gunnen' is allang weg uit whiskyland. Zeldzame uitzonderingen daargelaten.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 15 Jun 2022, 21:47

Lakerfield schreef:Kan je je hand voor je gezicht slaan, maar het romantische beeld van 'het elkaar gunnen' is allang weg uit whiskyland. Zeldzame uitzonderingen daargelaten.

Gaat het niet om. Dit is gewoon domweg een geval van ‘als er 1 in de sloot springt, spring ik er gewoon achteraan’. Maar dan in de variant ‘ach als er 1 zo gek genoeg is om idiote prijzen te betalen, dan doe ik dat ook toch?! En dan is t met een dagje allemaal weer geheel normaal’. En ondertussen maar kreunen en steunen wat het allemaal duurt wordt. Ja, dat is een moment dat ik mijn hand voor m’n gezicht sla.

Romantisch en gunnen, welja bij jou misschien wel. Hier niet hoor ;) maar ik denk wel goed na over of iets het mij waard is. En dat is gek genoeg steeds minder vaak whisky.
2 x
Afbeelding

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 15 Jun 2022, 21:49

Oogadal schreef:
Lakerfield schreef:

Tsja. Sla een maandsalaris stuk (ex belastingen!) op een Macallan waarvan geen hond een idee heeft wat je koopt.(behalve Whiskybroker want die heeft ‘m gebotteld)
Het is wat Arthur zegt; waar gaat het nou om!? De naam op het label? Of wat er in de fles zit? Als dit binnen het uur ook uitverkocht is kan dit topic op slot want dan hebben alle liefhebbers de ontspoorde prijzen echt helemaal aan zichzelf te danken.

Mij ook niet gezien voor deze prijzen, maar dus een hoop anderen wel. Markttechnisch gezien zijn ze nu scherp geprijsd maar dat zegt alles over hoe de markt nu is..
2 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 15 Jun 2022, 22:10

Cask1988 schreef:Gaat het niet om. Dit is gewoon domweg een geval van ‘als er 1 in de sloot springt, spring ik er gewoon achteraan’. Maar dan in de variant ‘ach als er 1 zo gek genoeg is om idiote prijzen te betalen, dan doe ik dat ook toch?! En dan is t met een dagje allemaal weer geheel normaal’. En ondertussen maar kreunen en steunen wat het allemaal duurt wordt. Ja, dat is een moment dat ik mijn hand voor m’n gezicht sla.

Romantisch en gunnen, welja bij jou misschien wel. Hier niet hoor ;) maar ik denk wel goed na over of iets het mij waard is. En dat is gek genoeg steeds minder vaak whisky.

En blijkbaar gaat Whiskybroker nu daarin mee. Ik kan hele alinea's schrijven over bedrijfsvoering etc maar dat ga ik niet doen. Markttechnisch zijn ze scherp geprijsd maar dat zegt alles over de huidige markt.

Kunnen het erover eens zijn dat de prijzen de pan uit rijzen, ook ik weeg m'n aankoopmomenten steeds meer.. En de hobby wordt daardoor steeds minder leuk.
2 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 15 Jun 2022, 22:50

Oogadal schreef:Tsja. Sla een maandsalaris stuk (ex belastingen!) op een Macallan waarvan geen hond een idee heeft wat je koopt.(behalve Whiskybroker want die heeft ‘m gebotteld)

Wedden dat ze binnen afzienbare tijd voor een veelvoud op secundaire markt verschijnen? :HitHead
1 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 15 Jun 2022, 23:06

een Macallan 32 yo voor de vriendenprijs van £ 1900..

Oogadal schreef:Tsja. Sla een maandsalaris stuk (ex belastingen!) op een Macallan waarvan geen hond een idee heeft wat je koopt.(behalve Whiskybroker want die heeft ‘m gebotteld)

Jij beurt per maand echt wel meer dan dat! ;)
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Jun 2022, 08:43

Gelukkig wel ja. Maar het gros van NL moet het daar toch mee zien te rooien. :(
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”