TIP! In de aanbieding...

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
JoachimV10
Senior
Senior

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 23 Mei 2022, 23:43

Reichenbach schreef:Voor de mensen met een Makro-pas is de Ardbeg in de aanbieding.

Indien iemand hier toevallig de Uigeadail zou kunnen regelen, mag hij zeker eentje meebrengen voor mij. Ik heb even een adresje in NL waar het naar vestuurd kan worden eventueel :bigsmile
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 25 Mei 2022, 13:56

Net de eerder genoemde Glentauchers binnen, net als het broertje/zusje met het distillery label van G&M. Ook die is prima prijs/kwaliteit met 87.2 punten.
Glentauchers 2006 G&M
Glentauchers 2007 Distillery label G&M
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 25 Mei 2022, 13:59

Cor - Vinabc schreef:Net de eerder genoemde Glentauchers binnen, net als het broertje/zusje met het distillery label van G&M. Ook die is prima prijs/kwaliteit met 87.2 punten.
Glentauchers 2006 G&M

En wat is de aanbieding precies? :bigsmile
0 x
Afbeelding

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor bodevami » 25 Mei 2022, 14:11

Cask1988 schreef:
Cor - Vinabc schreef:Net de eerder genoemde Glentauchers binnen, net als het broertje/zusje met het distillery label van G&M. Ook die is prima prijs/kwaliteit met 87.2 punten.
Glentauchers 2006 G&M

Gratis verzenden binnen Nederland vanaf €175 :lekker
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 25 Mei 2022, 14:54

Cask1988 schreef:
Glentauchers 2006 G&M

Hij werd hier eerder in dit draadje genoemd. Zelfs meerdere berichten aan besteed, maar ik vergeef je dat je dat niet hebt teruggelezen. Ben de beroerdste niet ;) Hoort wellicht eerder thuis in BFYB, maar ik ben geen mod die het naar een ander draadje kan tillen.
4 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 25 Mei 2022, 15:53

Cor - Vinabc schreef:Hij werd hier eerder in dit draadje genoemd. Zelfs meerdere berichten aan besteed, maar ik vergeef je dat je dat niet hebt teruggelezen. Ben de beroerdste niet ;) Hoort wellicht eerder thuis in BFYB, maar ik ben geen mod die het naar een ander draadje kan tillen.

Heb maar een flesje bij je aangeschaft, vorige IB's van Glentauchers konden mij altijd goed bekoren.
2 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 25 Mei 2022, 18:10

Cor - Vinabc schreef:
Cask1988 schreef:
Glentauchers 2006 G&M

Hij werd hier eerder in dit draadje genoemd. Zelfs meerdere berichten aan besteed

Weet ik :bigsmile Ik dacht misschien moest er een aanbiedingsprijs zichtbaar zijn en gaat er iets mis op je website ;) just checking :lekker
1 x
Afbeelding

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor bodevami » 31 Mei 2022, 13:21

4 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 31 Mei 2022, 14:31

bodevami schreef:https://www.whiskysite.nl/nl/smokehead-twisted-stout-070-ltr-43.html

Leuke aanbieding....ooh wacht :P

De 'aanbieding' is inmiddels alweer voorbij, snap ik ook wel, hier moet een enórme run op zijn geweest :gnif
1 x

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor bodevami » 31 Mei 2022, 15:01

Dre schreef:De 'aanbieding' is inmiddels alweer voorbij, snap ik ook wel, hier moet een enórme run op zijn geweest :gnif

Al die stoute boefjes waren ons te slim af...
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 31 Mei 2022, 21:07

Volgens mij is dit niet duur voor €29,95:
https://drankdozijn.nl/artikel/fles-fin ... ength-70cl

Een kans om tegen lage kosten een relatief jonge Lagavulin? op cask strength te proeven.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 31 Mei 2022, 23:06

Reichenbach schreef:Een kans om tegen lage kosten een relatief jonge Lagavulin? op cask strength te proeven.

Bijna al die vage ‘Islay malts’ zijn Lagavulin of Caol Ila. Dat zijn namelijk de enige 2 grootschalig producerende distilleries die ook lange termijn contracten afsluiten voor dit soort ‘nicknamed malts’.
Nou begreep ik pas uit betrouwbare bron dat Lagavulin dat tegenwoordig ook haast niet meer schijnt te doen. Zij lijken de kraan aardig dichtgedraaid als het om dit soort bottelingen gaat. Nou is Finlaggan wel al lang in omloop natuurlijk dus dat zegt niet alles.
Peat’s Beast en Scarabus zijn ook van die voorbeelden. Die eerste is zeer waarschijnlijk Caol Ila. Die laatste zou de laatste nicknamed Lagavulin zijn.
1 x
Afbeelding

Herre
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Herre » 01 Jun 2022, 06:16

Cask1988 schreef:
Reichenbach schreef:Een kans om tegen lage kosten een relatief jonge Lagavulin? op cask strength te proeven.

Bijna al die vage ‘Islay malts’ zijn Lagavulin of Caol Ila. Dat zijn namelijk de enige 2 grootschalig producerende distilleries die ook lange termijn contracten afsluiten voor dit soort ‘nicknamed malts’.
Nou begreep ik pas uit betrouwbare bron dat Lagavulin dat tegenwoordig ook haast niet meer schijnt te doen. Zij lijken de kraan aardig dichtgedraaid als het om dit soort bottelingen gaat. Nou is Finlaggan wel al lang in omloop natuurlijk dus dat zegt niet alles.
Peat’s Beast en Scarabus zijn ook van die voorbeelden. Die eerste is zeer waarschijnlijk Caol Ila. Die laatste zou de laatste nicknamed Lagavulin zijn.

Lagavulin wordt juist helemaal niet of zo goed als niet verkocht aan blenders en andere bottelasrs (althans wat ik altijd begrepen heb). Lagavulin heeft maar beperkte capaciteit en dit wordt bijna allemaal in single malt van de distillery gebruikt. Laphroaig en bowmore hebben veel meer productie en zijn waarschijnlijker kandidaten.
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 01 Jun 2022, 07:13

Herre schreef:Lagavulin wordt juist helemaal niet of zo goed als niet verkocht aan blenders en andere bottelasrs (althans wat ik altijd begrepen heb). Lagavulin heeft maar beperkte capaciteit en dit wordt bijna allemaal in single malt van de distillery gebruikt. Laphroaig en bowmore hebben veel meer productie en zijn waarschijnlijker kandidaten.

Nee het was juist heel lang net andersom ;) Lagavulin heeft een flinke productie capaciteit (2,5m liter) maar een hele kleine core range. Zij sloten als een van de weinigen veel lange termijn contracten omdat ze dit goed konden doen naast hun eigen behoefte. Er moet bewust iets anders worden gestookt omdat de output geen direct herkenbare Lagavulin op mag leveren. Maar dat is vrij recentelijk steeds meer omgedraaid. Niet zozeer omdat hun core range is uitgebreid maar des te meer omdat de vraag ernaar wel explosief gestegen is. Ze mikken ook nog aardig wat in de white horse blend.
Bowmore doet het ook wel maar juist heel beperkt omdat zij een uitgebreide core range hebben en dus veel van de productie (2m liter) daarheen moet. Die Mac-talla serie is 1 van de weinige nicknamed Bowmores. Ook daar geldt: er wordt bewust iets anders gestookt zodat het geen 1 op 1 Bowmore profiel oplevert.
2 x
Afbeelding

Jimbeau
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 16 Jun 2022, 19:10

Geen idee in hoeverre dat dit 'aanbieding' is - maar ben eigenlijk wel benieuwd of iemand die Glenrothes kent die vandaag in de donderdagdeal van D12 zit.

Opzich mooie maar wel wat curieuze ratings op WB..
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”