Glen Scotia Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Glen Scotia Expressies

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 27 Jan 2022, 21:20

Wolf2112 schreef:Deze 12 heeft absoluut de typerende Glen Scotia note. Een drupje water helpt om iets meer smaak naar boven te brengen.
En ook vind ik dat deze whisky sterker is in een line-up dan als stand alone.
Ik vind het een lekker sapje :bigsmile

Als het goed is krijg ik komende zaterdag en bottleshare binnen van deze fles. Zeer benieuwd. Op die ene 11 jarige cs botteling, heeft Glen Scotia mij nog nooit teleurgesteld.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Jan 2022, 21:40

Erik1908 schreef:
Wolf2112 schreef:Deze 12 heeft absoluut de typerende Glen Scotia note. Een drupje water helpt om iets meer smaak naar boven te brengen.

Als het goed is krijg ik komende zaterdag en bottleshare binnen van deze fles. Zeer benieuwd. Op die ene 11 jarige cs botteling, heeft Glen Scotia mij nog nooit teleurgesteld.

Nee das de Dramtime teaspooned Scotia van Claxton’s for Dramtime Erik :bigsmile Overigens ook zeer de moeite waard! Typische Quarter Cask rijping!
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 05/2015-cl
0 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 28 Jan 2022, 08:10

Cask1988 schreef:
Erik1908 schreef:

Nee das de Dramtime teaspooned Scotia van Claxton’s for Dramtime Erik :bigsmile Overigens ook zeer de moeite waard! Typische Quarter Cask rijping!
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 05/2015-cl

Het was een zware dag op kantoor zullen we maar zeggen. :domdom
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

AndyDelft
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 25 Mei 2022, 14:47

Dit is wel een hele fijne Glen Scotia hoor:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/208714/glen-scotia-2013

Bezoek gebracht aan Glen Scotia ook en veel historie daar met een mooi warehouse; naast Springbank een bezoek waard.
3 x
Andy
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 25 Mei 2022, 18:44

AndyDelft schreef:Dit is wel een hele fijne Glen Scotia hoor:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/208714/glen-scotia-2013
...
Ik zag hem staan bij Jelle en aangezien ik wel liefhebber ben van de Campbeltown stijl...

Ook een reserve Campbeltown Loch mee genomen. De eerste werd steeds beter met het naderen van de bodem.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 07 Feb 2023, 16:38

Hola allen,

Ik ga in april naar Schotland, o.a. Campbeltown en dan ook naar Glen Scotia (Dunnage Warehouse tour). Heb de afgelopen jaren geregeld de Campbeltown malts festival botteling van Glen Scotia gehad en die smaakte me over het algemeen goed.

Nu zag ik dat afgelopen jaar ook iets van een ""single cask selection spring 2022" is uitgebracht. Als ik het een beetje volgde vooral in Duitse shops verkocht. Ik heb het hier in NL nog niet kunnen kopen, maar heeft iemand ze hier geproefd of in NL gezien? Als ik het goed heb gelezen ook e.e.a. unpeated.

Slainte! :Slainte
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 07 Feb 2023, 20:52

Nee, hier niet gezien of geproefd.
Wel moet je bij Scotia de kleine flesjes achter de bar zien te proeven (die 200ml dingen). Daar zit fenomenale kwaliteit in en kun je dan ook daar aanschaffen. Heb er spijt van dat ik destijds er niet gelijk 5 van elk mee had genomen.
1 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 07 Feb 2023, 21:17

defeatless schreef:Nee, hier niet gezien of geproefd.
Wel moet je bij Scotia de kleine flesjes achter de bar zien te proeven (die 200ml dingen). Daar zit fenomenale kwaliteit in en kun je dan ook daar aanschaffen. Heb er spijt van dat ik destijds er niet gelijk 5 van elk mee had genomen.

Note to self: kleine flesjes achter de bar bij Glen Scotia proeven. En veel inslaan.

Wordt een zware dag, want naast de drams in het warehouse en dan deze kleine flesjes wilde ik 's middags nog een Cadenhead warehouse Tasting boeken :D
1 x

Ms2213
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ms2213 » 14 Feb 2023, 00:32

Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, excuus als dit niet mag.

Ik zou graag kennis maken met de Glen scotia expressies. Ik zie overal op youtube de victoriana opgehemeld worden. Is deze naar jullie ervaring echt zo goed?

Welke glen scotia is het ‘beste’ om het karakter van de distillerij te leren kennen voor iemand die glen scotia niet kent? Ik wil niet blindelings samples bestellen van de core range als ik er bijv 1 beter kan skippen
1 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 14 Feb 2023, 07:56

Ms2213 schreef:Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, excuus als dit niet mag.

Ik zou graag kennis maken met de Glen scotia expressies. Ik zie overal op youtube de victoriana opgehemeld worden. Is deze naar jullie ervaring echt zo goed?

Welke glen scotia is het ‘beste’ om het karakter van de distillerij te leren kennen voor iemand die glen scotia niet kent? Ik wil niet blindelings samples bestellen van de core range als ik er bijv 1 beter kan skippen

Ik kan alleen maar uitgaan van wat ik gedronken heb natuurlijk, maar als ik kijk naar de cijfers van mijn Range Share van een tijdje geleden vallen een paar dingen wel op.

Het beste startpunt lijkt mij de standaard 15Y/46%,
De 16Y/46% Travel Retail is ook een uitstekende optie, iets duurder maar zit wel in een 1 liter fles.
De 18Y/46% is met zijn 160€ te duur en bied weinig toegevoegde waarde voor die meerprijs en kan je dus overslaan.

De fles met de beste P/Q verhouding uit die share is inderdaad de Victoriana 75€/54% en 87 punten op WB.
Als je er aan kan komen is 1 van de Campbeltown Malts Festival versies ook een goeie optie :hoedaf.
4 x
Afbeelding

hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 14 Feb 2023, 09:04

Was een tdt een tip van David, zeer aangename Glen Scotia echt een BFYB

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/189243/glen-scotia-2010
0 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 14 Feb 2023, 10:53

hoogheid2015 schreef:Was een tdt een tip van David, zeer aangename Glen Scotia echt een BFYB

Inderdaad een goeie en nog altijd her en der wel verkrijgbaar.

Ik vind trouwens de 18 y.o. wel degelijk de betere (lees: veel fruitigere) whisky t.o.v. de 15 y.o. en oorspronkelijk was ie het qua prijsverschil ook wel waard: €45 - 50 voor de 15 en € 70 - 75 voor de 18. Begin vorig jaar heb ik naar aanleiding van de range share nog een flesje van de 18 aangeschaft voor €70 en nu is dat kennelijk al meer dan 2x zo veel. :shock:

De Victoriana was een jaar terug nog rond de €55 à 60, maar €75 zou ik er ook nog wel voor over hebben.
0 x

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 14 Feb 2023, 13:49

Freezeroz schreef:
Ms2213 schreef:Als je er aan kan komen is 1 van de Campbeltown Malts Festival versies ook een goeie optie :hoedaf.

Deze zijn, voor mij nochtans, al jaren van uitstekende en betaalbare kwaliteit. (al heb ik de 2022 nog niet gehad)
1 x

Hubert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Hubert » 14 Feb 2023, 15:21

hoogheid2015 schreef:Was een tdt een tip van David, zeer aangename Glen Scotia echt een BFYB

Hele beste dram !
0 x

Ms2213
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ms2213 » 14 Feb 2023, 17:03

Freezeroz schreef:
Ms2213 schreef:Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, excuus als dit niet mag.

Ik kan alleen maar uitgaan van wat ik gedronken heb natuurlijk, maar als ik kijk naar de cijfers van mijn Range Share van een tijdje geleden vallen een paar dingen wel op.

Het beste startpunt lijkt mij de standaard 15Y/46%,
De 16Y/46% Travel Retail is ook een uitstekende optie, iets duurder maar zit wel in een 1 liter fles.
De 18Y/46% is met zijn 160€ te duur en bied weinig toegevoegde waarde voor die meerprijs en kan je dus overslaan.

De fles met de beste P/Q verhouding uit die share is inderdaad de Victoriana 75€/54% en 87 punten op WB.
Als je er aan kan komen is 1 van de Campbeltown Malts Festival versies ook een goeie optie :hoedaf.

Thanks voor je reply! Zet ze op m’n lijstje :)!

Ik zag bij whiskysite een glen scotia single cask staan. Vgns mij wel vrij jong. Heb je daar toevallig ook ervaring mee? (Iemand anders mag ook antwoorden :bigsmile )
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”