Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
-
whisky4wood
- Senior

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
Het enige voordeel van bewaren van deze flessen is dat je kunt overwegen om ze te bewaren omdat dit nog flessen zijn met verpakking en juiste datum van de fles dus. Zelf heb ik er vier nog voordat ik wist dat ze zouden stoppen met verpakking wat voor toekomstige verzamelaars dan weer fijn is. Mocht je de SB10 zien als investering dan heb je in ieder geval flessen in verpakking. Wil de dan alsnog deze drinken dan koop je toch een nieuwere zonder verpakking. Dan drink je en bewaar je ze. En 60 inkoop en 70 verkoop maakt altijd meer dan 10% rendement. Kom daar nog maar om. Alleen wat Henri zegt, zet geen zoden aan de dijk. Laatst heb ik vooral SB10 (vijf) geruild tegen twee flessen glendronach 21. Win win voor beiden. Moet je wel van houden uiteraard.
0 x
Kom op zeg, we hebben het hier maar om de SB10. Lekker belangrijk dat er een doos omheen zit en je er 10 euro op zou kunnen verdienen.
Als men deze koopt enkel om in de kast te zetten (en zelfs niet eens lekker vindt
) dan snap ik wel waar een deel van de schaarste vandaan komt.
Als men deze koopt enkel om in de kast te zetten (en zelfs niet eens lekker vindt
6 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Ik snap oprecht niet waarom je 120 euro zou uitgeven aan 2 flessen niet heel speciale whisky als "beleggings"object. Kun er er op de korte termijn een beetje redement op maken? Wellicht, maar dan kan met cryptocurrency ook. Wellicht ook niet, want er gebeurt een hoop in de wereld momenteel die de (zelfs nabije) toekomst nogal onvoorspelbaar maakt. En dan zit je met je 2 flessen die je liever niet eens opdrinkt (ik neem ze tzt graag van je over voor €40 per stuk die ze waarschijnlijk dan nog waard zijn
).
Als je dan al wilt beleggen, ga voor echt exclusieve flessen, stal je geld bij die blaaskaak in Sassenheim of koop een vat newmake van een of andere hippe nieuwkomer. Of beter: ga de beurs op, want daar heb je vrijwel altijd rendement voor de lange termijn. Kan best zijn dat je daar het budget niet voor hebt, maar dan snap ik er sowieso niks meer van. Die 120 euro kun je ook maar een keer uitgeven toch, maar blijkbaar niet aan whisky die je op gaat drinken.
).Als je dan al wilt beleggen, ga voor echt exclusieve flessen, stal je geld bij die blaaskaak in Sassenheim of koop een vat newmake van een of andere hippe nieuwkomer. Of beter: ga de beurs op, want daar heb je vrijwel altijd rendement voor de lange termijn. Kan best zijn dat je daar het budget niet voor hebt, maar dan snap ik er sowieso niks meer van. Die 120 euro kun je ook maar een keer uitgeven toch, maar blijkbaar niet aan whisky die je op gaat drinken.
2 x
Sander79 schreef:Kom op zeg, we hebben het hier maar om de SB10. Lekker belangrijk dat er een doos omheen zit en je er 10 euro op zou kunnen verdienen.
Als men deze koopt enkel om in de kast te zetten (en zelfs niet eens lekker vindt) dan snap ik wel waar een deel van de schaarste vandaan komt.
Ik wil Springbank in mijn verzameling hebben. Ik wil er niet mee verdienen. Ik drink het (voorlopig!) niet op, omdat ik het dan niet meer in mijn verzameling heb en het te duur zal zijn om te vervangen. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Al mijn andere whiskies koop ik en drink ik vroeg of laat op. Van AnCnoc 12 tot Glenfarclas 12/15/18, Glenallachie 12 of Glen Scotia 15 en nog veel meer. Geen erg dure whiskies maar toch ook niet van de Aldi.
Vaak zie ik hier bij "TIP in de aanieding" en "wat heb je pas geopend" whiskies voorbij komen van 100 euro , 150 euro en veel meer.
Dus ik ben gek om een fles van 60 euro te bewaren , maar 150 euro uitgeven om naar binnen te gieten is normaal ? Tja. Dan ben ik liever gek.
Waarom kan niet iedereen gewoon doen wat hij wil hier.
2 x
-
JoachimV10
- Senior

Johnson schreef:
Het gaat er om, dat als iedereen dit begint te doen, je meehelpt aan de verziekte whiskywereld. Dat gaat heus op jouw 2 flesjes niet komen natuurlijk en ik heb ook niet de indruk dat je die gekocht hebt met de bedoeling om er geld uit te gaan slaan.
Het is toch jammer dat er mooie whisky's worden gemaakt, die dan opgekocht worden om te 'beleggen' en op die manier nooit opengaan?
Toch zonde he?
Overigens heb ik die gast uit Sassenheim maar eens gegoogeld en kwam al snel zijn volgende slogan tegen:
"Ik drink geen druppel, maar het rendement is zo lekker”
Idioot
Laatst gewijzigd door JoachimV10 op 12 Mei 2022, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
JoachimV10 schreef:Johnson schreef:
Het gaat er om, dat als iedereen dit begint te doen, je meehelpt aan de verziekte whiskywereld. Dat gaat heus op jouw 2 flesjes niet komen natuurlijk en ik heb ook niet de indruk dat je die gekocht het met de bedoeling om er geld uit te gaan slaan.
Het is toch jammer dat er mooie whisky's worden gemaakt, die dan opgekocht worden om te 'beleggen' en op die manier nooit opengaan?
Toch zonde he?
Overigens heb ik die gast uit Sassenheim maar een gegoogeld en kwam als snel zijn volgende slogan tegen:
"Ik drink geen druppel, maar het rendement is zo lekker”![]()
Idioot
wat ik begrepen heb is dat de beleggers in China zich massaal op Springbank gestort hebben . Ik weet niet of dat waar is, maar zou veel verklaren.
0 x
-
whisky4wood
- Senior

Whisky gemaakt om te drinken is misschien ook een achterhaald concept, horloges gemaakt om te dragen liggen in kluizen, (bijzondere) auto’s in garages en schilderijen in kelders en ga zo maar door. Veel wordt tegenwoordig “bewaard” voor later. Is al eeuwen oud. En met de geldontwaarding van vandaag de dag snap ik het wel dat je nu wat koopt met het idee om later open te trekken of niet. En als de markt instort heb je altijd nog wat lekkers achter de hand of iets moois om je pols of om naar te kijken. Horloges zijn om te dragen en auto’s om in te rijden, maar dat gebeurt dus ook niet. Om dat een verziekte markt te noemen gaat wat ver, maar markt is het zeker. Ik maak me drukker om de dagelijkse boodschappen die duurder worden dan dat een luxe product als whisky in prijs stijgt.
Verder moet iedereen het zelf weten en waardeer ik een eerlijk verhaal, maar anderen moeten dus weer direct reageren met de onderbuik. 60 euro is een prima prijs voor wat SB10 nu waard is. Of het ook in drinkkwaliteit die waarde vertegenwoordigd weet ik niet. Maar dat geldt toch voor elke fles. Mijn Glendronach 21 is in 4 jaar van 97,50 (2017) naar 180 (2021) gegaan. Moet ik hem daarom niet meer kopen, omdat ie het niet meer waard is? Wie weet wat ie over 5 of 10 jaar moet kosten. We zullen het allemaal gaan zien (hoop ik).
Verder moet iedereen het zelf weten en waardeer ik een eerlijk verhaal, maar anderen moeten dus weer direct reageren met de onderbuik. 60 euro is een prima prijs voor wat SB10 nu waard is. Of het ook in drinkkwaliteit die waarde vertegenwoordigd weet ik niet. Maar dat geldt toch voor elke fles. Mijn Glendronach 21 is in 4 jaar van 97,50 (2017) naar 180 (2021) gegaan. Moet ik hem daarom niet meer kopen, omdat ie het niet meer waard is? Wie weet wat ie over 5 of 10 jaar moet kosten. We zullen het allemaal gaan zien (hoop ik).
2 x
whisky4wood schreef:Whisky gemaakt om te drinken is misschien ook een achterhaald concept, horloges gemaakt om te dragen liggen in kluizen, (bijzondere) auto’s in garages en schilderijen in kelders en ga zo maar door. Veel wordt tegenwoordig “bewaard” voor later. Is al eeuwen oud. En met de geldontwaarding van vandaag de dag snap ik het wel dat je nu wat koopt met het idee om later open te trekken of niet. En als de markt instort heb je altijd nog wat lekkers achter de hand of iets moois om je pols of om naar te kijken. Horloges zijn om te dragen en auto’s om in te rijden, maar dat gebeurt dus ook niet. Om dat een verziekte markt te noemen gaat wat ver, maar markt is het zeker. Ik maak me drukker om de dagelijkse boodschappen die duurder worden dan dat een luxe product als whisky in prijs stijgt.
Je vergeet sneakers!

1 x
- Reichenbach
- Moderator

De slijter die mij de laatste (voor hem eerste van de doos) LB heeft verkocht maakte ook al een opmerking in die richting. De tussenhandel had volgens hem ook een rol hierin waar je vraagtekens bij kon zetten.Johnson schreef:wat ik begrepen heb is dat de beleggers in China zich massaal op Springbank gestort hebben . Ik weet niet of dat waar is, maar zou veel verklaren.
Heb ik overigens een nog redelijke? prijs betaald voor deze voor mij wellicht laatste LB.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Kon je je vrouw maar ergens stallen.. dat blijft de beste investering.
OT: We hebben hier bijna allemaal zelf een aandeel in. Door er aan mee te doen, door er aan mee te willen doen en/of door er over te praten. Degene die de fles koopt, opdrinkt en zijn/haar mond houdt, hoor je niet. Maar alleen die laatste kunnen potentieel de verandering brengen.
Dat een fles elk jaar duurder wordt, is, zeker in deze tijd, logisch.
Wat ik nu eigenlijk wil vertellen? Geen idee, maar ik lal maar mee met de rest van de meute hier.
OT: We hebben hier bijna allemaal zelf een aandeel in. Door er aan mee te doen, door er aan mee te willen doen en/of door er over te praten. Degene die de fles koopt, opdrinkt en zijn/haar mond houdt, hoor je niet. Maar alleen die laatste kunnen potentieel de verandering brengen.
Dat een fles elk jaar duurder wordt, is, zeker in deze tijd, logisch.
Wat ik nu eigenlijk wil vertellen? Geen idee, maar ik lal maar mee met de rest van de meute hier.

7 x
- Reichenbach
- Moderator

Gezien je avatar past dat wel. Is ook een sociaal gebeuren.Ruud2612 schreef:...maar ik lal maar mee met de rest van de meute hier.
1 x
-
MisterMonkeyDonkey
- Whisk(e)y goeroe

Raar hoe het kan lopen. Een jaartje geleden nog 3 flesjes Springbank 10 ingeslaan a 37euro. Gewoon omdat dat een prima daily dram is aan die prijs.
Als we die nu al gaan kopen om te bewaren...
De mijne zijn nog met doos erbij! Volgend jaar te koop boven de 100euro...
Triest, echt triest. Dat de single casks duur worden, tja. Maar als de standaard range al niet meer te krijgen is voor normale prijzen, dan stopt het hoor.
De laatste local barley heb ik al geskipt. Omdat er zoveel vraag naar was bij m'n slijter. Heb m gezegd dat ik dan liever een flesje van de 12cs koop. Die is sowieso goed prijs kwaliteit. Vraag is hoelang nog...
Als we die nu al gaan kopen om te bewaren...
De mijne zijn nog met doos erbij! Volgend jaar te koop boven de 100euro...
Triest, echt triest. Dat de single casks duur worden, tja. Maar als de standaard range al niet meer te krijgen is voor normale prijzen, dan stopt het hoor.
De laatste local barley heb ik al geskipt. Omdat er zoveel vraag naar was bij m'n slijter. Heb m gezegd dat ik dan liever een flesje van de 12cs koop. Die is sowieso goed prijs kwaliteit. Vraag is hoelang nog...
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ruud2612 schreef:Kon je je vrouw maar ergens stallen.. dat blijft de beste investering.
Hmmm…, is maar hoe je t bekijkt. Die van mij is 10 jaar jonger als ik zelf ben, maar als ik die 30 jaar ergens stal heb ik ook niet de behoefte ‘d’r nog lekker uit elkaar te trekken ’ in ieder geval…
En of de ‘waarde’ dan voor een verzamelaars gestegen is….

1 x
-
green-hornet
- Senior

- Reichenbach
- Moderator

green-hornet schreef:Wanneer komt de SB 12 CS 2022 uit?
Dat houden we hier geheim om elkaar te beschermen.
2 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”