whisky4wood schreef:Johnson schreef:Mij zal de "echte" slijter verder worst wezen. Ik tank over de grens en ik koop whisky waar het voordeliger is. Het leven is duur genoeg , voor mij toch.. Bij D12, drankgigant, Club whisky, Vanzuylen en hoe ze allemaal heten, werken ook mensen die hun loon moeten verdienen.
Dat is helemaal goed toch? Maar dan maak je veelal gebruik van het aanbod uit de winkel online of fysiek. Dit gaat vooral om flessen die veelal de (digitale) planken van de winkel niet halen, maar apart staan voor mensen waarbij de discussie is of zij iets krijgen, omdat het ze gegund wordt doordat ze een goede band opbouwen wel of niet. Is het eerlijk ik denk het wel. Ik koop nooit online, want ik ben voor plaatselijke middenstand. Zijn ze duurder? Ja soms wel, niet altijd. Verkoop ik door? Ja ook wel, maar ook dat weet mijn slijter ( niet letterlijk mijn natuurlijk). Geven en nemen en een mooi balans vinden in het afnemen van de core range flessen en af en toe de bijzondere flessen.
Jouw slijter zit niet op HFW of op Whiskybase schat ik zo? Want dan had ie al wel in de gaten dat de flessen die hij jouw ‘lokaal gunt’ voor aankoop x 7 op Whiskybase verpatst?
En als ie dat wel weet, prima, maar dan is jouw slijter een ontzettende stomme kneus. (Want wat jij kan dat kan ie zelf ook toch…?)

De discussie is volgens mij totaal niet ‘waar én wat moet je kopen om er hier bij te horen’. Ik vind het erg jammer dat dit is wat je uit deze discussie haalt. M.i. echt totale onzin… Niemand veroordeeld hier mensen die hun flesjes online kopen. Gebeurd bij mij ook nog wel eens. M’n slijter kan nou eenmaal niet óveral aan komen en dat weet hij zelf ook.