Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 15 Apr 2022, 19:06

Johnson schreef:Bedankt CASK1988 !

Gratis tip: Google ;)
1 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 15 Apr 2022, 19:10

Reichenbach schreef:Als eerder ook al aangehaald is inflatie maar een deel van de oorzaak van de sterke prijsstijging. Maar bij Springbank is het vooral de schaarste die een prijsopdrijvend effect heeft.

Daarnaast is het, gezien het achterhaalde productieproces :bigsmile , vast ook niet de goedkoopste whisky om te produceren.

Afbeelding
1 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 16 Apr 2022, 12:39

Cask1988 schreef:
Johnson schreef:
Cask1988 schreef:Bij je lokale slijter met wie je de moeite neemt om een goede relatie op te bouwen en die paar euro extra per fles gunt, waardoor hij jou 1 van de paar moeilijk verkrijgbare SB10’s gunt ;)

DUS NIET. Bij Slijterij Bams in Maastricht (bestaat meer dan 100 jaar) hier, is hij ook niet op voorraad.

Bumber :( dan hier:
https://www.appeldoorn.nl/product/1056776881/springbank-10-years-old-campbeltown-whisky?gclid=Cj0KCQjwr-SSBhC9ARIsANhzu16ICoh4mL8f3R3eeF1Ug84wD-qr155JMWPuSGGVUeXUcqqkFF-0F8MaAswzEALw_wcB
Of hier
https://www.drinkshop.nl/product/springbank-10-years-old-0-7-ltr-46-alc/

:bigsmile

Ietwat schappelijker geprijsd: https://www.slijterijvonk.nl/nl/springbank-10-years-old-18-01-22.html
0 x

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 16 Apr 2022, 12:56

Je gaat toch geen 70e voor een sprinkbank 10 neerleggen :Scratch 39,95 hoort dat te zijn.
2 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 16 Apr 2022, 13:02

JvR schreef:Je gaat toch geen 70e voor een sprinkbank 10 neerleggen :Scratch 39,95 hoort dat te zijn.

€60 bij Vonk.
0 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 16 Apr 2022, 13:24

JvR schreef:Je gaat toch geen 70e voor een sprinkbank 10 neerleggen :Scratch 39,95 hoort dat te zijn.

Amen :respect
0 x

Kl36
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kl36 » 16 Apr 2022, 15:54

Heel veel goedkoper dan 60 ga je de standaard botteling 10 niet vinden.
Laat staan de overige bottelingen qua jaren die gaan met tientallen euro’s omhoog
0 x

green-hornet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 16 Apr 2022, 16:12

Vandaag een 10 gescoord voor €55 :Proost
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Apr 2022, 17:40

Cask1988 schreef:
Johnson schreef:
Cask1988 schreef:Bij je lokale slijter met wie je de moeite neemt om een goede relatie op te bouwen en die paar euro extra per fles gunt, waardoor hij jou 1 van de paar moeilijk verkrijgbare SB10’s gunt ;)

DUS NIET. Bij Slijterij Bams in Maastricht (bestaat meer dan 100 jaar) hier, is hij ook niet op voorraad.

Bumber :( dan hier:
https://www.appeldoorn.nl/product/1056776881/springbank-10-years-old-campbeltown-whisky?gclid=Cj0KCQjwr-SSBhC9ARIsANhzu16ICoh4mL8f3R3eeF1Ug84wD-qr155JMWPuSGGVUeXUcqqkFF-0F8MaAswzEALw_wcB
Of hier
https://www.drinkshop.nl/product/springbank-10-years-old-0-7-ltr-46-alc/

:bigsmile

Tot zover het verhaal ‘vaste slijter’, ‘gunnen’ en die ‘jouw dan ook wat gunt…’ :?
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 16 Apr 2022, 17:48

Tsja, gunnen inderdaad, maar die discussie was al gepasseerd. Bij mij in de regio: Duin en bollenstreek is de prijs variërend van 55 (Noordwijk, Voorhout) tot 69 (Haarlem, Melgers). En ja ik koop alleen bij fysieke winkels en die gun ik het allemaal. Ongeacht 55 of 69 euro. Dus ook geen noodzaak om online te gaan kopen. Alsof je dan 10 flessen wil of zo. Mijn streven is wel om per batch 2 flessen te hebben, misschien 3 maar meer dan dat zeker niet. Gr
0 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 16 Apr 2022, 19:10

whisky4wood schreef:Tsja, gunnen inderdaad, maar die discussie was al gepasseerd. Bij mij in de regio: Duin en bollenstreek is de prijs variërend van 55 (Noordwijk, Voorhout) tot 69 (Haarlem, Melgers). En ja ik koop alleen bij fysieke winkels en die gun ik het allemaal. Ongeacht 55 of 69 euro. Dus ook geen noodzaak om online te gaan kopen. Alsof je dan 10 flessen wil of zo. Mijn streven is wel om per batch 2 flessen te hebben, misschien 3 maar meer dan dat zeker niet. Gr

Snap ik. Kan je lekker flipppppppppppaaaaaaah
5 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Anton
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Anton » 16 Apr 2022, 19:13

Op weekend met de familie en al het bier is op. Uiteraard kandidaat om even snel naar de plaatselijke bierhandel te gaan. Beste man had ook een flesje of 30 whisky staan.

Waaronder deze.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 0-year-old

47,95€ per stuk, 2 stuks in het schap. Je kan al raden wat we deze avond drinken :cool: .
3 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 16 Apr 2022, 19:22

Wouterk schreef:
whisky4wood schreef:Tsja, gunnen inderdaad, maar die discussie was al gepasseerd. Bij mij in de regio: Duin en bollenstreek is de prijs variërend van 55 (Noordwijk, Voorhout) tot 69 (Haarlem, Melgers). En ja ik koop alleen bij fysieke winkels en die gun ik het allemaal. Ongeacht 55 of 69 euro. Dus ook geen noodzaak om online te gaan kopen. Alsof je dan 10 flessen wil of zo. Mijn streven is wel om per batch 2 flessen te hebben, misschien 3 maar meer dan dat zeker niet. Gr

Ach voor iemand die wel roeptoetert en niet zijn collectie deelt ben je wel een heel zielig figuur. Evenals iedereen met een mening en 100+ flessen dicht op de plank om te drinken zogenaamd. Oh ja dat zijn verzamelaars… prima, stuur dan je mening maar per pb. Zeker niet mijn laatste aanbod er bij gezocht. Tja. Triest. Fijne Pasen en ik vergeef je je opmerking. Proost
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 16 Apr 2022, 20:04

whisky4wood schreef:
Wouterk schreef:

Ach voor iemand die wel roeptoetert en niet zijn collectie deelt ben je wel een heel zielig figuur. Evenals iedereen met een mening en 100+ flessen dicht op de plank om te drinken zogenaamd. Oh ja dat zijn verzamelaars… prima, stuur dan je mening maar per pb. Zeker niet mijn laatste aanbod er bij gezocht. Tja. Triest. Fijne Pasen en ik vergeef je je opmerking. Proost

Met zoveel dichte flessen op de plank heb je enerzijds te maken met een persoon met koopziekte, maar zonder alcoholverslaving. Dat is contrasterend met elkaar en dat zorgt voor een flinke voorraad.
Anderzijds als je van iedere batch Springbank 10 al 3 flessen zou nemen (4-5 batches per jaar) en ze daadwerkelijk allemaal op zou drinken, zou je iedere dag een glas Springbank moeten drinken om het op te krijgen. Maar ik bemoei niet.
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 16 Apr 2022, 20:41

Eens Cor. Het streven is er maar het lukt niet om bij iedere batch een fles te krijgen. Ik heb 4 flessen uit 2021. Had er twee gegeven aan broer en zwager. Uit 2019/2020 gezamenlijk 5 flessen en nu dus 2/3 uit 2022 en dan weer wachten. Ik drink weinig alleen, maar meer met buren, zwagers en pa. Een avondje zitten is een halve fles, maar echt niet elke week. De enige SB10 die ik dicht laat is die nog met verpakking. Gewoon omdat ik dat toch memorabel vind, omdat ze nu zonder komen. Daarnaast vind ik 50 dichte flessen de Max. Dan moet toch gaan inzetten op kwaliteit en niet kwantiteit. En ja soms verkoop je dan fles met dikke winst, maar daar koop je dan bijvoorbeeld weer drie flessen glendronach parliament 21 uit 2020 voor terug. Zo groei ik naar niet meer maar in mijn ogen wel betere whisky. Ieder zijn gedachten en ding, maar ik laat anderen daar vrij in. Graag commentaar via pb dan houden we dit draadje schoon. Fijne dagen allen en tot later.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”