www.WhiskyBase.com - WhiskyBase Shop en slijterij

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
OJH
Senior
Senior

Re: www.WhiskyBase.com - WhiskyBase

Ongelezen berichtdoor OJH » 28 Nov 2011, 17:41

Dat is een malt blend en die staan er wel in, via undisclosed distilleries, alleen de blends met grain whisky staan er niet in, tenminste bijna niet, de Nikka WFTB staat er dan oa weer wel in. :blacklist
Laatst gewijzigd door OJH op 29 Nov 2011, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

OJH
Senior
Senior

Re: The WHISKYBASE SHOP is now open!

Ongelezen berichtdoor OJH » 29 Nov 2011, 21:23

Piet schreef:Ook nog een shop en Whiskybase B.V. :o
Already we have more than a hundred whiskies available and we will keep adding new whiskies regularly.

In addition to Original and Independent bottlings, we will also carry joint bottlings and our own bottlings. ARCHIVES is the name of our own bottlings.
ARCHIVES stands for quality whisky for a fair price. Especially for the opening of the shop we have selected four beautiful whiskies. Together they are the Inaugural Release.

Starting November the 29th our store in Rotterdam will be open. During the first week visitors of our store will receive a discount on their purchases.
Keep an eye on the website for further details.

Dit stond in de eerste shop newsletter (Engelstalig). De Whiskybase.com webshop is in het Engels maar ook Nederlandstalig.

Ben vandaag even langs geweest, erg mooie winkel zeker de moeite van een bezoek waard, al dan niet om verzend kosten uit te sparen ;).
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 23 Dec 2011, 00:37

Is dit ook de plek om 'defects' door te geven?
- Als ik een tasting note toevoeg en daarna iets aanpas, wordt de kleur altijd terug gezet naar 'gin clear' terwijl al het andere gewoon blijft staan.
- Een apostrophe wordt vaak vervangen door een euroteken en de rest van de tekst die erna komt verwijderd bij het opslaan.
Dit niet als kritiek, maar als gratis 'gebruikers acceptatie test' om de site te kunnen perfectioneren.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Dec 2011, 09:02

Kay schreef:Is dit ook de plek om 'defects' door te geven?

Nee, dat kun je - als je ingelogd bent op Whiskybase - op het Forum aldaar in het topic Feature Suggestions & Bugs.

Er is overigens verder geen releatie tussen Het Whisky Forum en Whiskybase ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 23 Dec 2011, 09:06

O, ik dacht gelezen te hebben dat de initiator van die site hier ook wel eens kwam snuffelen. Dan heeft het inderdaad weinig nut.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Dec 2011, 09:11

Kay schreef:O, ik dacht gelezen te hebben dat de initiator van die site hier ook wel eens kwam snuffelen.

Ja, dat klopt wel, dat is Bachess. Maar toch beter je bevindingen dáár te melden :goedgedaan
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 23 Dec 2011, 10:21

Even gezocht, blijkt dat allebei al eerder opgemerkt zijn.
Het wezenlijke verschil tussen een tasting note en een review is me overigens ook niet helemaal duidelijk, ik zou niet weten wat voor verschillende informatie ik daar in zou zetten.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Dec 2011, 10:26

Kay schreef:Het wezenlijke verschil tussen een tasting note en een review is me overigens ook niet helemaal duidelijk, ik zou niet weten wat voor verschillende informatie ik daar in zou zetten.

Geen idee... Wat ik zou denken, gewoon een snelle uitspraak over een whisky doen, zou je bij "note" kwijt kunnen...
0 x

ducksingel
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Nieuwe winkel met alleen maar whisky's

Ongelezen berichtdoor ducksingel » 06 Jan 2012, 12:08

Nog geen 2 maanden open, maar het is nu al mijn favoriete whiskywinkel: de Whiskybase-shop aan de Zwaanshals in Rotterdam ( http://shop.whiskybase.com/). Een fraai ingerichte winkel waar men alleen maar whisky verkoopt. Heel interessant is de afdeling met flessen van independent bottlers. Voor mij is het nog steeds een ontdekkingsreis als ik voor die schappen sta. Ik heb er al een paar zeer interessante bottlings van meegenomen, zoals een 10 jaar oude Ledaig van het Duitse Whisky Doris of een net zo oude Bunnahabhain van The Whisky Agency. De 'winkeliers' geven enthousiast advies, en weten duidelijk waar ze het over hebben. Whiskybase heeft overigens zelf ook een onafhankelijk merk: The Archives (met inmiddels al een aantal zeer goed besproken bottelingen).
En natuurlijk heeft de Whiskybase-shop een uitgebreid assortiment original brands, ook met veel specials. Naast de 'echte' winkel is er ook een webshop, dus je hoeft niet speciaal naar Rotterdam. Maar ik zou toch zeker de rechtgeaarde whiskyliefhebber adviseren de winkel eens binnen te stappen.
(Even voor de duidelijkheid: ik ben een heel enthousiaste klant, en verder op geen enkele manier aan de Whiskybase-shop verbonden).
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Nieuwe winkel met alleen maar whisky's

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 06 Jan 2012, 18:36

ducksingel schreef:Nog geen 2 maanden open, maar het is nu al mijn favoriete whiskywinkel: de Whiskybase-shop aan de Zwaanshals in Rotterdam. Een fraai ingerichte winkel waar men alleen maar whisky verkoopt. Heel interessant is de afdeling met flessen van independent bottlers. Voor mij is het nog steeds een ontdekkingsreis als ik voor die schappen sta. Ik heb er al een paar zeer interessante bottlings van meegenomen, zoals een 10 jaar oude Ledaig van het Duitse Whisky Doris of een net zo oude Bunnahabhain van The Whisky Agency. De 'winkeliers' geven enthousiast advies, en weten duidelijk waar ze het over hebben. Whiskybase heeft overigens zelf ook een onafhankelijk merk: The Archives (met inmiddels al een aantal zeer goed besproken bottelingen).
En natuurlijk heeft de Whiskybase-shop een uitgebreid assortiment original brands, ook met veel specials. Naast de 'echte' winkel is er ook een webshop, dus je hoeft niet speciaal naar Rotterdam. Maar ik zou toch zeker de rechtgeaarde whiskyliefhebber adviseren de winkel eens binnen te stappen.
(Even voor de duidelijkheid: ik ben een heel enthousiaste klant, en verder op geen enkele manier aan de Whiskybase-shop verbonden).
Om even op het laatst, wat je hier geschreven hebt, in te gaan: perfect verwoord, ben er vanmorgen nog geweest, heel gezellig, binnen de kortste tijd heerlijke koffie(jaaahaaa, naast héél veel whisk(e)y hebben ze ook nog fantastische koffie!) en als je, door alles wat je om je heen ziet en - misschien toch wel even - wilt vastpakken(de vele whisk(e)y's bedoel ik natuurlijk, hè) dan realiseer je je, dat dit toch wel 'n bijzondere loot aan de whiskyboom is, zeker voor zo'n wereldstad als Rotterdram! Chapeau :hoedaf
Ga vooral zo door, Menno en Cees-Jan!
ps. Ook ik heb géén aandelen in deze prachtig verbouwde zaak, echter wel 'n klein extra chapeau'tje voor (naast whisky-kenner tevens 'n zeer begenadigd timmerman) Cees-Jan :duimop

:Slainte
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

jpvdw
Senior
Senior

Re: www.WhiskyBase.com - WhiskyBase Shop en slijterij

Ongelezen berichtdoor jpvdw » 11 Feb 2012, 16:47

Vorige week ook op de Zwaanshals geweest. Inderdaad een mooie zaak en enthousiaste gasten daar. Ogen en neus kom je te kort. Goede koffie en binnen no time een en ander mogen proeven. Met 2 flessen naar huis gegaan (hun Ledaig uit de Archives serie en een G&M Imperial),.

Beloofd om bij mijn volgende salaris weer terug te komen....ga ik zeker doen.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 11 Feb 2012, 17:04

jpvdw schreef:Vorige week ook op de Zwaanshals geweest. Inderdaad een mooie zaak en enthousiaste gasten daar. Ogen en neus kom je te kort. Goede koffie en binnen no time een en ander mogen proeven. Met 2 flessen naar huis gegaan (hun Ledaig uit de Archives serie en een G&M Imperial),.

Beloofd om bij mijn volgende salaris weer terug te komen....ga ik zeker doen.

Hoi JP, deze beide flessen ook in my Archives :)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 30 Mei 2012, 18:23

Ik zag dat het toch weer mogelijk is om afbeeldingen te uploaden ondanks de wachtrij (die daardoor natuurlijk wel alleen maar groter wordt), dus ik heb maar eens de moeite genomen om al mijn dichte flessen die er nog niet in staan te fotograferen.

Vreemd trouwens dat volgens de regeltjes alleen maar foto's zonder kistjes etc. geaccepteerd worden, terwijl de Highland Park Thor toch echt in zijn vikingscheepje erop staat.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Mei 2012, 19:46

Kay schreef:Vreemd trouwens dat volgens de regeltjes alleen maar foto's zonder kistjes etc. geaccepteerd worden, terwijl de Highland Park Thor toch echt in zijn vikingscheepje erop staat.

Inderdaad, je doet het wel of je doet het niet. Nu hang het kennelijk van het soort verpakking af :HitHead
Menno waar ben je ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 30 Mei 2012, 21:29

Ik help Menno wel eens met het bewerken van foto's. Ik zal er binnenkort weer eens tijd in steken. Voorkeuren? ;-)
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”