Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Apr 2022, 21:26

Allemachtig, alsof het de nieuwste Yeezys zijn.

Jimbeau schreef:Vooral ook beschamend dat het ding kennelijk 25x over de kop gaat maar dat daarvan dan juist weer geen cent naar het goede doel gaat :roll:
Dan hadden ze misschien beter een veiling kunnen houden en die opbrengst doneren.
3 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Apr 2022, 22:00

Dit hoort thuis in ‘Waar kun jij om lachen ..’ Man, man, voor een slijter overnachten om een fles whisky te mogen kopen. :P
Dan heb je echt serieuze hulp nodig hoor….
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 07 Apr 2022, 22:34

Die flippers moeten zich de ogen uit de kop schamen! Ranzig volk! :boos
0 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 07 Apr 2022, 23:16

WhiskyLiam schreef:Die flippers moeten zich de ogen uit de kop schamen! Ranzig volk! :boos

Bekijk het eens zo: er is dus een grote groep die deze flessen voor tig keer over de kop willen hebben én aanschaffen. Daar ben ik nog kwader om.
0 x

BasG94
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor BasG94 » 08 Apr 2022, 10:24

Ook wij hebben flippers in ons midden. Klikte toevallig op de link naar de WB-collectie van een van de bijdragers in dit topic. Tot mijn verbazing zag ik daar een LB voor het vriendenprijsje van € 700. Ik zal de flipper hier niet exposen want het is zijn goed recht, maar ga dan niet in dit topic hypocriet lullen over ‘waarom whisky tegenwoordig zo duur is’.
15 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Apr 2022, 10:54

Nou word ik nieuwsgierig..., ff zoeken... ;)

Jammer, de schrik voor terechte pek & veren met rotte eieren was kennelijk voldoende voor deze hypo om z'n schofterige aanbod te verwijderen... :P
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 08 Apr 2022, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
8 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 08 Apr 2022, 10:57

0 x

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 08 Apr 2022, 11:57

BasG94 schreef:Ook wij hebben flippers in ons midden. Klikte toevallig op de link naar de WB-collectie van een van de bijdragers in dit topic. Tot mijn verbazing zag ik daar een LB voor het vriendenprijsje van € 700. Ik zal de flipper hier niet exposen want het is zijn goed recht, maar ga dan niet in dit topic hypocriet lullen over ‘waarom whisky tegenwoordig zo duur is’.

Lijkt er op dat de fles inmiddels al verkocht/open/leeg is ;)
1 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 08 Apr 2022, 11:57

Oogadal schreef:Nou word ik nieuwsgierig..., ff zoeken... ;)

Jammer, de schrik voor terechte pek & veren met rotte eieren was kennelijk voldoende voor deze hypo om z'n schofterige aanbod te verwijderen... :P

Je hebt PB ;-)
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 08 Apr 2022, 13:46

Oogadal schreef:Nou word ik nieuwsgierig..., ff zoeken... ;)

Ik heb de pek en veren toch nog klaarstaan hoor :nono
2 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Apr 2022, 15:41

Wellicht kan een mod de nickname wijzigen in 'Cash4wood'? :?
11 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 08 Apr 2022, 16:02

Oogadal schreef:Wellicht kan een mod de nickname wijzigen in 'Cash4wood'? :?

Gniffel gniffel.. :evil:
0 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 08 Apr 2022, 16:37

Ja dat ben k zelf. Hoef je niet te verbergen hoor. Ik heb namelijk twee verzamelingen. 1 voor mezelf en 1 samen met nog drie anderen. Zoals je kan terugkijken verkoop ik SB op het forum tegen normale prijzen aan medeforumleden en komt dat uit mijn eigen collectie. De anderen hebben als doel uiteindelijk gratis whisky drinken. Zoals ik al eerder aangaf doe niet al te hypocriet ineens. Menig flessen hier in de verzameling wordt niet tegen releaseprijs verkocht of heeft iemand nog Port Ellen of Brora te koop van rond de 100-200 euro en het liefst dan rond de 20 jaar oud. Nogmaals de prijzen via dit forum zijn normaal en daarbuiten wat een gek er voor geeft. Schaam ik me niet voor. Trouwens zoveel mensen met een verzameling maar vooral dicht. Met welk doel..? Pensioen. Ik neem het allemaal over tegen release prijs. Nogmaals hypocriete mensen scharen hieronder. Verdiep je beter.
Daarnaast weet mijn slijter dit en gunt hij mij dit want hij weet dat het overschot terugvloeid naar zijn winkel. Dus kom maar op met de pek en veren, zit ik er in ieder geval warmpjes bij. Maar wees niet hypocriet! En ja je mag zeggen en vinden wat je wil. Iets met vrijheid en zo. Gr proost.
0 x
Afbeelding

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 08 Apr 2022, 16:40

Oh de fles is niet weggehaald maar verkocht. Ik denk aan een Chinees in Parijs aan het adres en naam te zien. Zo nu eerst even een borrel. De collectie die je ziet behoorde tot mijn clubje. Een ander account is voor mezelf. Voor de geïnteresseerden FamSneijders en die worden niet verkocht. Later fijn weekend.

PS de whisky is duurder vanwege bekende redenen die hier herhaaldelijk zijn genoemd, maar om de LB10 hier in te betrekken is natuurlijk je eigen keus, maar slaat als een tang op een varken. Moet je vragen aan mensen die het er voor geven, waar je er zelf niet een van bent. We hebben het dan gewoon over core range whisky die gemiddeld genomen 10 tot 20 euro duurder worden en dat op een fles van 5 a 6 tientjes wat procentueel dus behoorlijk is, maar waar je mij niet over hoort klagen overigens.
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Apr 2022, 17:41

Rare reactie. Maar goed, je bent volkomen vrij om te doen wat je wilt doen, maar loop hier dan niet mee te discussiëren in een topic over afzetters die de SB LB tegen de absolute hoofdprijs verpatsen. Het argument ‘dat is de marktprijs want dat vragen anderen ook’ is een non argument. Ik heb je die SB LB hier op HWF niet tegen de releaseprijs of voor mijn part het dubbele aan zien bieden, dus schei svp uit over je nobele intenties. Ik weet zeker dat er iemand geweest was die m graag van je had overgenomen met verbroken seal zodat jij ook weet dat je fles niet gelijk geflipt wordt. Van jezelf of van je semi investeer clubje, het is om het even uit welke kast het komt. Je draagt actief bij aan het flippen van flessen en daar hebben we hier nou eenmaal een pleuris hekel aan. Wat je wel bereikt hebt is dat iedereen die hier heeft meegelezen jouw in ieder geval geen fles meer tegen releaseprijs verkoopt.
6 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”