Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Deze 24-jarige Auchroisk van G&M - m'n eerste "authrusk" en dan nog mede dankzij de whiskysite 10% korting op een prijs die al veel lager lag dan de shoplinks op whiskybase. Eigenlijk na de Aberlour 18 die ik enkele weken terug van een particulier overnam de eerste "echte" whisky aankoop dit jaar.
1 x
-
whisky4wood
- Senior

Twee keer de cambletown loch voor normale prijs. Ben benieuwd of ie het waar maakt voor een blend. Overigens normale prijs is/was 45 euro. Gr Bert
1 x
Vandaag een cadeaubon van mijn broer en schoonzus verzilverd:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... whisky-eld
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... whisky-eld
1 x
Casketje schreef:Deze 24-jarige Auchroisk van G&M - m'n eerste "authrusk" en dan nog mede dankzij de whiskysite 10% korting op een prijs die al veel lager lag dan de shoplinks op whiskybase. Eigenlijk na de Aberlour 18 die ik enkele weken terug van een particulier overnam de eerste "echte" whisky aankoop dit jaar.
En, weet je ook al hoe die smaakt?
Want als je deze lekker vindt, binnenkort komt er een bericht over een deep dive tasting over het merk Auchroisk, part 2.
Misschien vind je die wel interessant. Houd het forum maar even in de gaten.
Ik twijfelde er namelijk ook over om deze erin te doen, maar heb inmiddels zoveel anderen (bijna) thuis liggen dat deze er niet in zit.
2 x
bodevami schreef:Casketje schreef:Deze 24-jarige Auchroisk van G&M - m'n eerste "authrusk" en dan nog mede dankzij de whiskysite 10% korting op een prijs die al veel lager lag dan de shoplinks op whiskybase. Eigenlijk na de Aberlour 18 die ik enkele weken terug van een particulier overnam de eerste "echte" whisky aankoop dit jaar.
En, weet je ook al hoe die smaakt?
Want als je deze lekker vindt, binnenkort komt er een bericht over een deep dive tasting over het merk Auchroisk, part 2.
Misschien vind je die wel interessant. Houd het forum maar even in de gaten.
Ik twijfelde er namelijk ook over om deze erin te doen, maar heb inmiddels zoveel anderen (bijna) thuis liggen dat deze er niet in zit.
Zal ik zeker doen, thanks.
Hoe hij smaakt weet ik niet, maar gezien de rijping - 24 jaar op refill ex-bourbon - hoop ik op het karakter dat typisch is voor Speysiders op die leeftijd: (tropisch) fruitig met kruidigheid van het hout. Zo heb ik ze het liefst.

1 x
- Kilkerran 12
- Scarabus Islay Single Malt
- Johnnie Walker Green
- Glendronach 12
- Scarabus Islay Single Malt
- Johnnie Walker Green
- Glendronach 12
1 x
De Glenlivet 2006 vW
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/96620/glenlivet-2006-vw
Dit smaakvolle pareltje werd hier laatst bezorgd. Een van de eerste IB flessen waar het whisky avontuur voor mij echt mee begon! Dus des te leuker om weer in het bezit te hebben! Ik heb het even teruggezocht en deze kon ik toen nog waarderen met een 86 op wb. Waarschijnlijk zal ik hem nu anders beoordelen, omdat ik inmiddels ietwat verwend ben geworden in de laatste jaren
. Enfin! Sindsdien ben ik helemaal verknocht op het vloeibare goud dat van Wees op de markt brengt! Jammer genoeg vult mijn portemonnee zich alleen niet zo snel als waarmee de flessen uitgebracht worden, om dan nog maar te zwijgen over het prijskaartje wat er veelal aangehangen wordt 
Dit smaakvolle pareltje werd hier laatst bezorgd. Een van de eerste IB flessen waar het whisky avontuur voor mij echt mee begon! Dus des te leuker om weer in het bezit te hebben! Ik heb het even teruggezocht en deze kon ik toen nog waarderen met een 86 op wb. Waarschijnlijk zal ik hem nu anders beoordelen, omdat ik inmiddels ietwat verwend ben geworden in de laatste jaren
. Enfin! Sindsdien ben ik helemaal verknocht op het vloeibare goud dat van Wees op de markt brengt! Jammer genoeg vult mijn portemonnee zich alleen niet zo snel als waarmee de flessen uitgebracht worden, om dan nog maar te zwijgen over het prijskaartje wat er veelal aangehangen wordt 
3 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/
Yvesss88 schreef:De Glenlivet 2006 vW
Dit smaakvolle pareltje werd hier laatst bezorgd. Een van de eerste IB flessen waar het whisky avontuur voor mij echt mee begon! Dus des te leuker om weer in het bezit te hebben! Ik heb het even teruggezocht en deze kon ik toen nog waarderen met een 86 op wb. Waarschijnlijk zal ik hem nu anders beoordelen, omdat ik inmiddels ietwat verwend ben geworden in de laatste jaren. Enfin! Sindsdien ben ik helemaal verknocht op het vloeibare goud dat van Wees op de markt brengt! Jammer genoeg vult mijn portemonnee zich alleen niet zo snel als waarmee de flessen uitgebracht worden, om dan nog maar te zwijgen over het prijskaartje wat er veelal aangehangen wordt
deze week een 2007 uitvoering hiervan geproefd, de fles had ik, en een Sample kon ik hier bemachtigen.
Laat ik zo zeggen: Blijvertje
Groet Cor
0 x
deze week een 2007 uitvoering hiervan geproefd, de fles had ik, en een Sample kon ik hier bemachtigen.
Heb je het dan over de 46% of de CS? de CS versies zijn er veel van uitgebracht, maar de 46% is lastiger te vinden.
Ik heb beide geproefd overigens

0 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/
Yvesss88 schreef:deze week een 2007 uitvoering hiervan geproefd, de fles had ik, en een Sample kon ik hier bemachtigen.
Heb je het dan over de 46% of de CS? de CS versies zijn er veel van uitgebracht, maar de 46% is lastiger te vinden.
Ik heb beide geproefd overigens
66,6 % in mijn geval.
1 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

cor0566 schreef:66,6 % in mijn geval.
Duivels percentage
1 x
Vandaag eindelijk de Springbank LB en Campbeltown Loch opgepikt 

1 x
Bouncer schreef:Net terug van een leuk dagje Luxemburg met volgende flessen:
Bij elke shop in welke plaats ben je geweest?
Alvast beetje vooruit denken voor onze vakantie..
1 x
Wolf2112 schreef:Bouncer schreef:Net terug van een leuk dagje Luxemburg met volgende flessen:
Bij elke shop in welke plaats ben je geweest?
Alvast beetje vooruit denken voor onze vakantie..
Ik vermoed dat hij in shoppingcenter Massen is geweest.
www.massen.lu
2 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”