Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
Het ding is nog geen dag uit hier en ook Nederlandse "handelaars" rekenen met een factor 5+ 

1 x
DvdB schreef:Het ding is nog geen dag uit hier en ook Nederlandse "handelaars" rekenen met een factor 5+
Om welke fles gaat het eigenlijk??
0 x
brayen27 schreef:DvdB schreef:Het ding is nog geen dag uit hier en ook Nederlandse "handelaars" rekenen met een factor 5+
Om welke fles gaat het eigenlijk??
JW black

3 x
JoachimV10 schreef:De laatste 2 Kilkerrans 8 gaan op WB ook al redelijk hard, terwijl ik die vorig jaar nog relatief gemakkelijk kon kopen voor 60 euro
Die 8 CS was echt heerlijk!
1 x
Slijters zitten ook met handen in het haar vanwege enorme vraag naar de nieuwe Springbanks merk ik. Zo zie ik online wat (schaars) aanobd tegen woekerprijzen, verloten van flessen, social mede berichten waarna flessen binnen 1 min weg zijn... Als slijter kun je het dan eigenlijk nooit goed doen en dat straalt af naar je zaak en het normale aanbod. Het moet niet gekker worden. Gelukkig hebben een aantal liefhebbers zo te zien wel een fles weten te bemachtigen (vermoedelijk m.i. terecht door gunning door de slijter). Geruststellende gedachte dat die flessen tenminste gedronken gaan worden.
4 x
Klopt het dat de nieuwe bottelingen 10 en 15 niet meer in een doosje zitten?
Kan iemand me vertellen waarom?
0 x
Kl36 schreef:Klopt het dat de nieuwe bottelingen 10 en 15 niet meer in een doosje zitten?
Klopt, vanwege milieuredenen:
https://www.whiskyintelligence.com/2021 ... isky-news/
0 x
-
whisky4wood
- Senior

BasG94 schreef:Slijters zitten ook met handen in het haar vanwege enorme vraag naar de nieuwe Springbanks merk ik. Zo zie ik online wat (schaars) aanobd tegen woekerprijzen, verloten van flessen, social mede berichten waarna flessen binnen 1 min weg zijn... Als slijter kun je het dan eigenlijk nooit goed doen en dat straalt af naar je zaak en het normale aanbod. Het moet niet gekker worden. Gelukkig hebben een aantal liefhebbers zo te zien wel een fles weten te bemachtigen (vermoedelijk m.i. terecht door gunning door de slijter). Geruststellende gedachte dat die flessen tenminste gedronken gaan worden.
Deels waar. Mijn slijter gunt mij iets omdat ik het hele jaar bij hem in de winkel kom en ook de standaard flessen aanschaf. Als mij daardoor een fles gegund wordt, weet hij ook wel dat de kans er in zit dat ik hem verkoop. De “winst” die ik daarbij maak, gaat ook regelrecht terug naar zijn zaak overigens in weer nieuwe drank. Dus win win. Houdt hij alle flessen zelf is de kans ook weer groot dat klanten ook niet komen voor de standaard flessen. Die kunnen ze ook online halen. Dus het is toch wel de balans vinden daarin.
Daarnaast is de markt daarnaar. Niemand die het raar vindt om een huis te verkopen met drie ton overwaarde want dat is de markt nu eenmaal, maar een fles whisky verkopen met vierhonderd overwaarde wordt kwaad weggezet als flipper. De markt is verpest en “if you can’t beat them…join them!” Maar jammer is het wel.
1 x
- defeatless
- Moderator

Van de week was ik bij Woudenberg.
Die hebben op het moment dat er een gerucht komt dat de fles eraan komt al een wachtlijst waarbij ze niet iedereen kunnen voorzien.
Laatst belde er iemand en die vroeg om de SB LB. Waarop Mark antwoordde: "Die heb ik verkocht voor €150,-" Degene aan de lijn zei: "Ik geef je er het dubbele voor" Waarop Mark zei: "Hoorde je niet wat ik zei? Ik heb ze verkocht voor €150,-" Hierop antwoorde de meneer: "Ja, maar ik MOET zo'n fles hebben!" De reactie van Mark was geniaal: "Dan moet je eens in de winkel komen en eens wat kopen, want mensen zoals jij bedienen we hier liever niet!"
Dat is wel een beetje de mentaliteit waar ik van hou. Ze verkopen deze flessen alleen nog maar aan mensen die ze kennen en ook een beetje regulier in de winkel komen. Daarnaast zetten ze een heel aantal flessen bewust niet meer in de webshop.
Waar ze wel enorm van balen is dat zij de flessen netjes wegzetten, maar zien dat er dus ook gerust nog €300 bovenop had gekund. Maar goed, "We zijn 't Bockje niet" wordt er dan gezegd.
Die hebben op het moment dat er een gerucht komt dat de fles eraan komt al een wachtlijst waarbij ze niet iedereen kunnen voorzien.
Laatst belde er iemand en die vroeg om de SB LB. Waarop Mark antwoordde: "Die heb ik verkocht voor €150,-" Degene aan de lijn zei: "Ik geef je er het dubbele voor" Waarop Mark zei: "Hoorde je niet wat ik zei? Ik heb ze verkocht voor €150,-" Hierop antwoorde de meneer: "Ja, maar ik MOET zo'n fles hebben!" De reactie van Mark was geniaal: "Dan moet je eens in de winkel komen en eens wat kopen, want mensen zoals jij bedienen we hier liever niet!"
Dat is wel een beetje de mentaliteit waar ik van hou. Ze verkopen deze flessen alleen nog maar aan mensen die ze kennen en ook een beetje regulier in de winkel komen. Daarnaast zetten ze een heel aantal flessen bewust niet meer in de webshop.
Waar ze wel enorm van balen is dat zij de flessen netjes wegzetten, maar zien dat er dus ook gerust nog €300 bovenop had gekund. Maar goed, "We zijn 't Bockje niet" wordt er dan gezegd.
7 x
-
whisky4wood
- Senior

Mooi verwoord en precies wat ik bedoel. Alleen de pareltjes en niet de rest, zo werkt het niet dus. Amen
2 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

defeatless schreef:Van de week was ik bij Woudenberg.
Je Ballantine's weer op?

6 x
whisky4wood schreef:Mooi verwoord en precies wat ik bedoel. Alleen de pareltjes en niet de rest, zo werkt het niet dus. Amen
Je parel/fles via de WB veiling verkopen en met de winst vervolgens bij je slijter weer nieuwe flessen kopen is ook een manier natuurlijk. Snap goed dat je slijter jou dan zo'n fles wel gunt
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Mijn bescheiden mening?
Er in deze wereld maar één goede flipper, en dat is een dode flipper!
4 x
- Erik1908
- Top bijdrager

Fat Bastard! schreef:Mijn bescheiden mening?
Sh*t ik wou net de SB14 flippen.
0 x
- Erik1908
- Top bijdrager

Fat Bastard! schreef:defeatless schreef:Van de week was ik bij Woudenberg.
Je Ballantine's weer op?
Neuh joh, zit voor Alex teveel peat in.
3 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”