Ik sluit me daar van harte bij aan. Ook leuk om te merken dat ik zelf vooruitgang boek in de voorbereiding van de avond. Al blijft het lastig om twee kleine koters naar bed te doen, stil te krijgen, dan nog een goede plek te vinden waar ik m'n vrouw niet stoor maar wél ontspannen kan drinken (kantoor is een optie, daar heeft niemand last van me, maar ja... is niet helemaal de juiste sfeer). Dus op tijd komen en alles om 20u klaar hebben staan blijft een beetje een uitdaging.
Wél gelukt: voor zeven glaasjes gezorgd, alles netjes op een rij gezet, notitieboekje erbij, en een kwartiertje van tevoren allemaal ingeschonken.
Wederom zeer geslaagde avond met eigenlijk alleen maar boeiende en zeer smaakvolle drams.
Uitschieter was ook voor mij de 31-jarige (!) Benrinnes, verbloemd als Stronachie. Ook heel tof om te lezen dat Mermur als inzender zoveel plezier beleeft aan ons genieten, trouwens.

Het waren allemaal close calls trouwens... de 30-jarige Glenturret was ook waanzinnig, daar gebeurde zó veel en elke slok smaakte anders. Zelfde gold voor de Glenburgie. Was eerst even afgeschrikt door de zwaveltoon maar na een tijdje ontwikkelde deze zich ook van zoet en gesherried naar hartig, kruidig en umami. Wat een feest.
De IB Ardbeg was ook zeer geslaagd, al vond ik die iets té zoet naar mijn smaak. De OB Longrow 18 van henri was ook een genot. Grappig om te merken dat ik zo'n dikke sherrybom als de 1995 Glendronach inmiddels haast iets té veel sherry vind. Geweldige dram, daar niet van, overigens. Alleen de Bladnoch 20 vond ik moeilijk te plaatsen, maar misschien was mijn palet nog niet wakker - weinig over opgeschreven ook.
Bottomline: ik kijk naar een volgende editie. Leuke traditie, dit. En het gezamenlijk blind proeven met een stel zeer ervaren dram connaisseurs én
en passant wat achtergrondkennis op doen blijft ook waardevol.