Toch mezef even in het kort voortstellen.
Toch mezef even in het kort voortstellen.
Ik ben Kenneth 32 jaar oud en kom uit België/Oost Vlaanderen.
Welke whisky's ik zeer goed vind? De Islays.. Vooral dan de lagavulin 12,8,16 (deze volgerde) en de ardbeg 10, en 5 wee beastie. Ook Laphroaig 10 (heb de cask strength besteld) en port charlotte 10y kunnen me bekoren. Ik ga niet graag onder de 43% ,dus als er nog iemand nog tips heeft welke Islay whisky is uit te proberen laat maar horen!
Andere passie van mij zijn slangen. Ik heb zelf een aberrant het 66% albino mannetje Californische Konigsslang in een mooi groot betonplex terrarium.
Welke whisky's ik zeer goed vind? De Islays.. Vooral dan de lagavulin 12,8,16 (deze volgerde) en de ardbeg 10, en 5 wee beastie. Ook Laphroaig 10 (heb de cask strength besteld) en port charlotte 10y kunnen me bekoren. Ik ga niet graag onder de 43% ,dus als er nog iemand nog tips heeft welke Islay whisky is uit te proberen laat maar horen!
Andere passie van mij zijn slangen. Ik heb zelf een aberrant het 66% albino mannetje Californische Konigsslang in een mooi groot betonplex terrarium.
Laatst gewijzigd door Kvs1989 op 30 Jan 2022, 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
5 x
Re: Toch mezef even in het kort voortstellen.
Welkom Kenneth!!
Islay liefhebber dus! Ik zou dan zeker ook proberen:
Ardbeg Uigeadail
Bowmore 15 darkest
Bowmore 18
Bowmore 18 deep&complex
Laphroaig quarter cask
Kilchoman Loch Gorm 2021
Bunnahabhain Staoisha
Caol ila 18 en 25
En zo zijn er waarschijnlijk nog wel meer maar hier ben je al wel een paar salarismaandjes zoet mee
Veel plezier op het forum! En neem ook eens een kijkje in het sample aanbod. Kan je met 2-3-6-10 cl flesjes je smaak verkennen
Groeten,
Arthur
Islay liefhebber dus! Ik zou dan zeker ook proberen:
Ardbeg Uigeadail
Bowmore 15 darkest
Bowmore 18
Bowmore 18 deep&complex
Laphroaig quarter cask
Kilchoman Loch Gorm 2021
Bunnahabhain Staoisha
Caol ila 18 en 25
En zo zijn er waarschijnlijk nog wel meer maar hier ben je al wel een paar salarismaandjes zoet mee
Veel plezier op het forum! En neem ook eens een kijkje in het sample aanbod. Kan je met 2-3-6-10 cl flesjes je smaak verkennen

Groeten,
Arthur

1 x
- Reichenbach
- Moderator

Welkom Kenneth,
Ledaig en Longrow. Beide geen Islay maar wel een lekker alternatief voor de liefhebber van het genre.
Groet, Richard
Ledaig en Longrow. Beide geen Islay maar wel een lekker alternatief voor de liefhebber van het genre.
Groet, Richard
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Hallo Kenneth,
Welkom op het whisky forum
.
Het lijstje van Arthur kan ik bevestigen. Van buiten Islay zou je ook nog de Ledaig 10 en Talisker 10 (of Distillers Edition) kunnen proberen.
Van Islay kan je ook nog denken aan:
Kilchoman Sanaig of Machir Bay
Ardbeg Corryvreckan of AnOa
Lagavulin G.O.T of Distillers Edition
Caol Ila Moch
Bunnahabhain Moine of Toiteach (a Dha)
Laphroaig Lore of PX
Al met al een hele hoop te proeven, veel plezier met je ontdekkingsreis.
Welkom op het whisky forum
.Het lijstje van Arthur kan ik bevestigen. Van buiten Islay zou je ook nog de Ledaig 10 en Talisker 10 (of Distillers Edition) kunnen proberen.
Van Islay kan je ook nog denken aan:
Kilchoman Sanaig of Machir Bay
Ardbeg Corryvreckan of AnOa
Lagavulin G.O.T of Distillers Edition
Caol Ila Moch
Bunnahabhain Moine of Toiteach (a Dha)
Laphroaig Lore of PX
Al met al een hele hoop te proeven, veel plezier met je ontdekkingsreis.
1 x
Thanks iedereen! Ook zal ik zeker enkele whisky's uitproberen van op het lijstje. 

0 x
- Thewowbar1986
- Top bijdrager

Welkom Kenneth, als je nood hebt aan samples…let me know. Heel veel fun hier. Grt
1 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Welkom Kenneth!
Veel is al genoemd, Talisker, Springbank/Longrow, Ledaig zijn allemaal leuke Islay alternatieven. Je zou ook eens kunnen kijken naar peated Ardmore, Loch Lomond of Glen Scotia. Wel opletten dat ze ook echt peated zijn (al is ook het non-peated spul vaak lekker
).
Veel is al genoemd, Talisker, Springbank/Longrow, Ledaig zijn allemaal leuke Islay alternatieven. Je zou ook eens kunnen kijken naar peated Ardmore, Loch Lomond of Glen Scotia. Wel opletten dat ze ook echt peated zijn (al is ook het non-peated spul vaak lekker
).
1 x
De Heavily Peated range van Kilkerran is ook erg aan te raden als je van een redelijk vleugje peat houdt. Kwalitatief goeie whisky ondanks de leeftijd.
2 x
PB naar poster verstuurd / tweede bericht gegumd ...
Gr,
Edwin (mod van dienst)
Gr,
Edwin (mod van dienst)
1 x
Kenneth,
Dit is een voorstel topic. Niet bedoeld om hier allerlei concrete vragen uit te gaan zetten rond samples en het ruilen van flessen
daarvoor is het vraag en aanbod gedeelte. Zie verder mijn comment onder je andere net gestarte topic 
Dit is een voorstel topic. Niet bedoeld om hier allerlei concrete vragen uit te gaan zetten rond samples en het ruilen van flessen
1 x
-
JoachimV10
- Senior

Welkom Kenneth,
Zelfde leeftijd en provincie, wel wat verderop tegen de Waalse grens
Zelfde leeftijd en provincie, wel wat verderop tegen de Waalse grens

1 x
Cask1988 schreef:Kenneth,
Dit is een voorstel topic. Niet bedoeld om hier allerlei concrete vragen uit te gaan zetten rond samples en het ruilen van flessendaarvoor is het vraag en aanbod gedeelte. Zie verder mijn comment onder je andere net gestarte topic
Ja sorry ik let in het vervolg beter op. Ben niet zo bekend met forums. Dit is het enige forum waar ik lid ben.
Dus mijn excuses was dom van me.
1 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”