Whisky verzenden naar Italië

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Petrovitski
Senior
Senior

Whisky verzenden naar Italië

Ongelezen berichtdoor Petrovitski » 09 Jan 2022, 20:07

Beste allemaal,

Ik wil nog wel eens een flesje opsturen, maar hou het altijd redelijk in de buurt om er zeker van te zijn dat een pakket niet op het vliegtuig gaat.
Ik heb al veel te veel berichten gelezen van mensen waarbij dat mis gaat. Vervoer over de weg is dan ook een must voor mij.
Maar hoe zit dat met vervoer naar Italië? Als ik via bijvoorbeeld DPD verzend kost dat ongeveer 21 euro. Gaat dat pakket dan over de weg, of toch met een vliegtuig?
Iemand sowieso ervaring met het versturen naar Italië?

Graag hulp/tips
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whisky verzenden naar Italië

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Jan 2022, 20:33

Ik heb wel eens het e.e.a. besteld bij een CA shop in Italië en dat werd keurig met DHL geleverd zonder gezeur of extra kosten. Maar verder gaat mijn ervaring niet.
0 x
Afbeelding

sjaak92
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sjaak92 » 10 Jan 2022, 10:32

Volgens mij gaat het standaard over de weg. Vliegen is de snelle- en dus duurdere optie. Heb zelf een enkele keer naar IT gestuurd met DHl of PostNL en dat ging allemaal zoals gepland. :)
0 x

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor bodevami » 10 Jan 2022, 14:53

Ik heb voor 2 weken terug nog een pakketje naar Rome verzonden via DHL, zaterdag op de post gedaan en diezelfde donderdag was het er al.
Met postNL heb ik het pakketje nog wel eens terug gekregen ivm alcohol. Maar dat had misschien ook met de bestemming van het pakket te maken (Ierland en Griekenland).
0 x

Petrovitski
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Petrovitski » 10 Jan 2022, 17:25

Dank jullie wel.
Dan waag ik het er gewoon op met DPD.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”