Erik1908 schreef:HammerHead schreef:Waterford Wilkinstown 1.1Zou een van de betere Waterfords moeten zijn als ik WB moet geloven, maar er zit een rare, haast ziekelijke en artificiële zoetheid in de finish gecombineerd met groenig houtsap. Niet helemaal mijn ding en dit blijft na een maand en 6 drams de fles in nog steeds duidelijk aanwezig. Neus en smaak maken dit op de valreep nog een acceptabel drammetje, maar dit spul komt bij mij heel veel tekort voor de 86 punten. De volgende nieuwe distillery die op het lijstje "laat het eerst maar eens 10 jaar liggen" gaat.
Weinig aan toe te voegen. Had 4 samples staan. 2 down 2 to go. Maar ik durf niet.
Heeft hier niet iemand een onderschrift met "life is too short to drink shitty whisky"?
Ja, Edwin (Oogadal) ...en dan te bedenken dat ik nog driekwart fles moet.
Vind dit spul dus niet perse shitty, maar iets van een krappe voldoende en daarmee zeker geen €60+ waard. Da's ook meteen mijn grootste probleem met een hoop van die nieuwe distilleries (zeker de relatief grote jongens); er wordt van alles in een fles gedouwd wat qua beleving nog geen €30 waard is voor prijzen waar je u tegen zegt. Ik snap best dat je als startende distillery ergens je geld vandaan moet halen, maar op deze manier ben ik er gelijk voor jaren klaar mee (zelfde met Lindores).
Wat mij betreft haalt voorlopig alleen Ardnamurchan een prijs kwaliteit verhouding die ok is.