Glencadam expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Wolf2112
Senior
Senior

Glencadam expressies

Ongelezen berichtdoor Wolf2112 » 17 Mei 2021, 22:34

Was dit niet een jaar of 5 geleden een grote favoriet op het forum.
Een top zomerdram waar velen van smulden.

Glencadam 10.

Ik heb er zelf destijds menig zomeravond mee gevuld, en nu Ralfy het weer even onder de aandacht bracht...

Ik koop hier binnenkort weer eens een flesje van ;)
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Glencadam expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 17 Mei 2021, 22:41

Maar dan voor 10 euro meer dan gisteren.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 18 Mei 2021, 07:26

Wolf2112 schreef:Was dit niet een jaar of 5 geleden een grote favoriet op het forum.
Een top zomerdram waar velen van smulden.

Glencadam is voor mij nog een grote onbekende waar ik toch wel nieuwsgierig naar ben/was, vandaar ook dat ik Glencadam ooit heb opgenomen in een Range Share poll.
Het resultaat was echter niet waar ik op gehoopt had :P.
In de poll van Range Share 4 zijn destijds 132 stemmen uitgebracht, met 0 stemmen voor Glencadam :Cry.

viewtopic.php?f=26&t=17051&hilit=range+share+4+poll
0 x
Afbeelding

Johnson
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Johnson » 18 Mei 2021, 08:08

Onbekend maakt onbemind. Ik heb een half jaar geleden een fles gekocht (na het zien van een oude review van Ralfy), en deze fles staat nog steeds bij mij in de berging in Maastricht. Dus ik zal moeten wachten tot ik weer in de lage landen ben. Of hier nog een fles kopen natuurlijk. :D
0 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 18 Mei 2021, 10:43

Nog nooit iets gehad van Glencadam tot voor kort, toen ik deze Glencadam 1995 DD had geopend die ik heb verkregen middels een ruil. Erg lekker en zou niet misstaan op een zomeravond.

Ik word alleen weinig enthousiast van nieuwe releases als ik ze voorbij zie komen.. Dat heb je gewoon bij bepaalde merken denk ik.
Toch maar eens tegen m'n psyche ingaan :bigsmile
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 18 Mei 2021, 11:02

Ooit een ouwetje gekocht, Glencadam '87 met een geweldige neus, maar helaas door het lage ABV zet dit niet door in de smaak en afdronk. Vond hem toen zo lekker op de neus dat ik wel ook de laatste fles gekocht heb bij die winkel. Staat nog steeds ergens achter op zolder dicht te staan.
0 x
Afbeelding

Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freddy » 18 Mei 2021, 17:30

Deze vond ik anders ook niet slecht https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... am-2011-vw En vast nog wel ergens te koop voor rond de €40,00
1 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 18 Mei 2021, 18:30

Heb al regelmatig getwijfeld om te kopen. En dan de 18 & 21 met name. Maar elke keer komt er weer iets tussen wat dan toch de voorkeur krijgt :lol: voor mij dus 1 grote onbekende.
2 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 18 Mei 2021, 21:27

Ik heb momenteel deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/16860/glencadam-1985-mos open staan. Mooie dram op geur en smaak, finish blijft achter en trekt wat (te) bitter weg.
1 x

Geert, cask strength
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Geert, cask strength » 04 Jun 2021, 22:44

Ik heb destijds een Glencadam gehad van the Nectar of the Daily Drams met als naam Mad Glance (in de anagram periode van the nectar) Die heeft mij toen enorm kunnen bekoren.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/4683/glencadam-1995-dd

Ik moet nu wel eerlijk zeggen dat ik de Glencadams niet speciaal ga opzoeken omdat ook ik ze een beetje vergeten ben.
1 x

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Koning » 05 Jun 2021, 15:53

Ah, Glencadam! Heb een jaar of 2 geleden als kennismaking met deze vrij onbekende maar sympathieke distillery (alles op minimaal 46%, ncf en geen kleurstof) een klein verticaaltje gehouden met de 10, de 15 en de 21. De 10 en 15 bevielen me goed door hun frisfruitige en iets bloemig/grassige karakter, echte zomerdrams! De 21 was nog een tikje beter, maar ook iets generieker door de gedeeltelijke rijping op sherryvaten. Vlak daarna kocht ik deze fles https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 3-year-old gekocht, maar heb hem nog niet geopend, laat staan een andere Glencadam geproefd. Je komt hem niet heel vaak tegen bij de independents, en er is gewoon teveel keus als whiskyliefhebber :bigsmile
0 x
Afbeelding

bodevami
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor bodevami » 04 Jul 2021, 09:16

Ik heb de Glencadam 17 eens geproefd, triple cask portwood finish!
Dat vond ik echt een verrassend lekkere whisky.
1 x

Khajuraho
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 19 Sep 2021, 22:29

Voor ca iets meer dan 5 tientjes de Glencadam 10yo The Single Malts of Scotland - Reserve Casks Parcel No.6 @48% aangeschaft en open geplopt.
En idd voelt aan als een zomer (zon) whisky. Geen hoogvlieger maar drinkt lekker weg, fris, fruitig (abrikoos?), gras, bittertje, met een korte afdronk, en denk toegankelijk voor niet whiskydrinkers.
Whisky is zo goed als kleurloos.
2 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 20 Sep 2021, 17:40

Freddy schreef:Deze vond ik anders ook niet slecht https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... am-2011-vw En vast nog wel ergens te koop voor rond de €40,00

Heb Glencadam ook niet echt op de radar staan. Maar naar aanleiding van jouw post maar eens een sampletje van deze ingeschonken uit de fles van mijn zoon (met permissie).

Prima fruitig niks-aan-de-hand-zomer-drammetje. 85 puntjes. Ik heb slechter geproefd.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

fritsk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor fritsk » 26 Mei 2022, 13:04

Heb hier recentelijk het 10/15/21 proefsetje opengetrokken. Allezins aangenaam.
De 21 is toch aan standaard botteling?
Zo ja, dan moet ik denk ik wachten totdat er weer eens een pallet Nederland binnenkomt voordat ik er een probeer te scoren.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”